Veganistische producten bij Jumbo

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
VEMP

Veganistische producten bij Jumbo

Bericht door VEMP » vr jul 20, 2007 13:46

Bij onze Jumbo hebben ze sinds deze week nieuwe veganistische vleesvervangers. Deze zijn van het merk Terra. De gepaneerde filets zijn heerlijk! Iemand anders die ze al heeft gevonden?

bianka

burgers

Bericht door bianka » vr jul 20, 2007 14:23

hoi, bij welke jumbo doe jij je boodschappen?

VEMP

Bericht door VEMP » vr jul 20, 2007 18:14

In Weert.

fief
Contacteer:

Bericht door fief » za jul 21, 2007 1:27

In Drachten hebben ze seitan bij de Jumbo, staat alleen wel op een rare plek. Ook hebben ze de veganistische kroketten van goodbite en Petra zegt: "ze hebben smerige yakso kaas".

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Wildflower » zo jul 29, 2007 17:29

Nou, dan ga ik hier ook maar 's bij de Jumbo kijken! Hoop dat ze het hebben, assortimenten verschillen zo vaak... :twisted:

raymond
Leefwijze: veganist

Bericht door raymond » zo jul 29, 2007 19:29

Wildflower schreef:Nou, dan ga ik hier ook maar 's bij de Jumbo kijken! Hoop dat ze het hebben, assortimenten verschillen zo vaak... :twisted:
ghehe ik kijk ook zo vaak bij de jumbo (ik denk dat jij wel zo ongeveer bij dezelfde jumbo komt (bij de mediamarkt :P )) en vegetarisch hebben ze genoeg.. maar veganistisch valt opzich best tegen... ik haal er wel altijd de mayonaise en tofu crums/tofu stripes en soya melk/producten en falaffel (ben geeeeek op falaffel :lol: ) maar dat is het ook zo'n beetje :P
dan toch maar de natuurwinkels :P

CAT

Bericht door CAT » zo jul 29, 2007 19:55

Welke mayo hebben ze er?

fief
Contacteer:

Bericht door fief » zo jul 29, 2007 20:43

Ze hebben een dieet mayonaise van Gouda's Glorie en volgens mij een mayonaise van yakso, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

VEMP

Bericht door VEMP » ma jul 30, 2007 15:47

Bij ons hebben ze ook Yakso kaas en van een andere merk nog een vegan groenteburger. En natuurlijk soya ijs.

fief
Contacteer:

Bericht door fief » ma jul 30, 2007 16:17

VEMP schreef:Bij ons hebben ze ook Yakso kaas en van een andere merk nog een vegan groenteburger. En natuurlijk soya ijs.
Soya ijs? Van welk merk?

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » ma jul 30, 2007 18:33

Wat ze tegenwoordig al niet verzinnen. Ik doe het momenteel nog enkel met tofustripes e.d., binnenkort eens een aantal supermarkten langsgaan met een lijstje.
Burgerlul

Dennis

Bericht door Dennis » ma jul 30, 2007 20:18

Jumbo is best oke voor vegans! ze hebben veel buitenlandse spullen en daar zit regelmatig iets leuks tussen. helaas zit er hier wel een in de buurt, maar net iets te ver weg, en ik kom er dan ook niet zo heel vaak. het is trouwens ook een relatief kleine Jumbo.

Maar Jumbo is zeer oke!

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » di jul 31, 2007 12:07

fief schreef:Ze hebben een dieet mayonaise van Gouda's Glorie en volgens mij een mayonaise van yakso, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik weet het wel zeker. =)
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

runner

Bericht door runner » di jul 31, 2007 13:47

er is geen jumbo in amsterdam!!

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje » wo aug 08, 2007 11:53

fief schreef: en Petra zegt: "ze hebben smerige yakso kaas".
Idd. In mijn enthousiasme eens gekocht toen ik het daar voor her eerst zag, maar mensen wat was dat spul goor. Ik dat het op een pizza gedaan en het was net rubber. Ik heb zelfs nog de klantenservice erover gemailt, of ze niet iets anders konden verkopen in de plaats.

Maar verder word ik vrij vrolijk van de Jumbo. en was erg blij toen de Konmar in Rotterdam ineens een Jumbo was. Ik zal eens kijken of ik vega mayo kan vinden daar.

Dave

Bericht door Dave » wo aug 08, 2007 15:05

In Leiden ook geen Jumbo :(

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo aug 08, 2007 16:22

Ik ben er ??n keer geweest in Spijkenisse, en ze hadden er inderdaad wel veel dingen. Alleen bij de vleesvervangers kon ik, behalve tofu, niks veganistisch vinden. Alles had ook zo'n vivera-logo. Of heb ik niet goed gekeken? Ligt het wel allemaal bij elkaar?

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana » wo aug 08, 2007 21:31

Dave schreef:In Leiden ook geen Jumbo :(
In Leidschendam is wel een flinke Jumbo! Da's best te doen vanuit Leiden al zeg ik het zelf. Ik haal er de mayo en wat sladressings en de tofu stripes, maar de speciale dingen heb ik nog niet kunnen vinden! Volgende week weer aant werk in die omgeving dus ga ik weer eens zoeken!

Oh ja, ze hebben er ook van Alpro de framboos toetjes die ik verder nergens kan vinden. Vind ik een prettige afwisseling!

Jippia

Re: Veganistische producten bij Jumbo

Bericht door Jippia » do aug 09, 2007 12:05

VEMP schreef:Bij onze Jumbo hebben ze sinds deze week nieuwe veganistische vleesvervangers. Deze zijn van het merk Terra. De gepaneerde filets zijn heerlijk! Iemand anders die ze al heeft gevonden?
Ik heb bij ons in Zutphen een paar keer in de diepvrieskasten gekeken, maar heb ze nog niet gezien. Ik kom er ongeveer twee keer in de week. Ik was er ook wel benieuwd naar. Voorlopig moet ik het met de drie natuurvoedingswinkels hier doen als ik eens zin heb in een lekker vegan burgertje (of iets anders).

Ik heb een tijdje geleden allerlei artikelen nagekeken of ze veganistisch waren en ik vond een groene olijventapenade van het eigen merk waar geen kaas of vis in zat. Er is een schap met Turkse artikelen en een groot deel van de dingen die ik zag was veganistisch. De Indische produkten van Toko Lien bevatten praktisch allemaal trassi. Ze hebben hier ook de Yakso kaas, maar die vind ik niet lekker. Dat ligt niet aan Jumbo, maar aan het merk zelf. Ik ben nog geen vegan kaas tegengekomen die qua smaak in de richting kwam van echte kaas, behalve de cream cheese van Tofutti. Bij de dressings in het koelvak vind je heerlijke frambozendressing en de zakjes met gemengde sla zijn favoriet bij mijn konijn en cavia's. Ik haal er ook vaak hun groente en kattenbakkorrels voor in hun kooien.

De prijzen van de Alpro produkten zijn in ieder geval beter dan bij Albert Heijn of Super de Boer en ze hebben Rice dream in de hazelnoot-amandelvariant. Aangezien ik twee bekers sojamelk en 1 beker rijstmelk per dag drink, loont dat absoluut. Blikken bonen en potten groenten kosten daar ook niet zoveel en zodoende kan ik mijn voorraad een beetje op peil houden. Ik koop er meestal grote blokken tofu (500 gram = ?1,25) en blokjes voor de afwisseling. Ik heb nu een vriezer, dus kan ik dat soja-ijs eens proberen als mijn sorbetijs op is. En een klein hoeraatje voor het voorverpakte grofvolkorenbrood - eindelijk een grover gemalen brood dat door manlief gewaardeerd wordt en goed in te vriezen is :D .

Mirjam

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » vr aug 10, 2007 20:06

Bonnie schreef:Ik ben er ??n keer geweest in Spijkenisse, en ze hadden er inderdaad wel veel dingen. Alleen bij de vleesvervangers kon ik, behalve tofu, niks veganistisch vinden. Alles had ook zo'n vivera-logo. Of heb ik niet goed gekeken? Ligt het wel allemaal bij elkaar?
Nee, hier niet tenminste. De tofu staat bij de groente, de falafel, tempeh en vega-kroketten bij de vleesvervangers. (Edit) O, en de seitan staat bij de ontbijtkoek in de buurt.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Plaats reactie