Vegetarisch broodje Ah blijkt niet vegetarisch te zijn

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
fief
Contacteer:

Bericht door fief »

In mijn studiejaar zitten verschillende "vegetari?rs" die dan wel weer vis eten, nogal logisch dat mensen in de war raken wat vegetari?rs nou wel en niet eten als dat soort mensen zich ook vegetari?r noemen. Als ze in restaurants ook volhouden vegetari?r te zijn, maar wel vis eten ontstaat bij de mensen die in die restaurants ook het beeld dat vegetari?rs wel vis eten.
Dat soort mensen zijn heel slecht voor het algemene beeld dat men van vegetarisme en veganisme heeft. Want als mensen gaan denken dat vegetari?rs wel vis eten, gaan ze vaak ook denken dat veganisten geen vlees en geen vis eten maar wel ei en melk en zo.

Tijmetje
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Heb ooit eens gewerkt met mensen die dachten dat veganisten vegetari?rs waren die ook geen vis aten. :roll:

Willem II

Bericht door Willem II »

Tijmetje schreef:Heb ooit eens gewerkt met mensen die dachten dat veganisten vegetari?rs waren die ook geen vis aten. :roll:
Lekker simpel h?? Zeggen ze dat wij na?ef zijn en een klein wereldje hebben. :lol:

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik kreeg laatst met een etentje van m'n werk biefstuk voorgeschoteld terwijl er van tevoren expliciet vermeld was dat ik veganistisch eten wenste.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Morbide schreef:Ik kreeg laatst met een etentje van m'n werk biefstuk voorgeschoteld terwijl er van tevoren expliciet vermeld was dat ik veganistisch eten wenste.
Bah x( En toen?

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Bonnie schreef:
Bah x( En toen?
Teruggestuurd uiteraard.

Annika
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Annika »

Had je toen nog wel wat lekkers gekregen?

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Annika schreef:Had je toen nog wel wat lekkers gekregen?
Rijst met noten en groente. Viel een beetje tegen in verhouding tot de luxe gerechten die de rest at. Maar dat ben ik wel gewend.

Gerard A

Bericht door Gerard A »

Ja dat is ook nog moeilijk,

heb dat ook eens gehad bij een etentje en voor mij was er niets ben toen maar verdrietig en hevig teleurgesteld naar huis gegaan.

Veel restarants hebben zo wie zo niets of nauwelijks [nog] enige keuze.

En van dat veganist en vegetarier zijn.
Dat dacht ik heel vroeger ook.
Ben lang vegetarier geweest, maar vis heb ik nooit gemoeten vanwege de visvangst met die vervelende ,verschrikkelijke en verstikkende netten!

Maar het is nog steeds moeilijk hoor,je maakt snel onbewust een fout.
Net zoals nu weer met die broodjes van AH.

Kan ik zo triest van worden.

Groetjes.

Gerard.

Willem II

Bericht door Willem II »

Morbide schreef:Ik kreeg laatst met een etentje van m'n werk biefstuk voorgeschoteld terwijl er van tevoren expliciet vermeld was dat ik veganistisch eten wenste.
Ze dachten natuurlijk, die koe is veganistisch, dus dat kunnen we wel geven. Ze hadden je nooit varkensvlees gegeven, want een varken is alles eter, dus niet veganistisch. Je moet practisch denken h? :)

Willem II

Bericht door Willem II »

Gerard A schreef:Ja dat is ook nog moeilijk,

heb dat ook eens gehad bij een etentje en voor mij was er niets ben toen maar verdrietig en hevig teleurgesteld naar huis gegaan.

Veel restarants hebben zo wie zo niets of nauwelijks [nog] enige keuze.

En van dat veganist en vegetarier zijn.
Dat dacht ik heel vroeger ook.
Ben lang vegetarier geweest, maar vis heb ik nooit gemoeten vanwege de visvangst met die vervelende ,verschrikkelijke en verstikkende netten!

Net zoals nu weer met die broodjes van AH.

Kan ik zo triest van worden.

Groetjes.

Gerard.
In onwetendheid zondig je niet. Je kunt proberen zoveel mogelijk zelf te maken. Ook genot vinden in gewone dingen. Het hoeft voor mij niet altijd iets te zijn dat op vlees trekt. Maar ja, een mens wil ook wel eens makkelijk doen. Er worden in bioshops wel veel dingen verkocht die ook lekker en veganistisch zijn joh. Het valt niet altijd mee, en we hebben het wel eens moeilijk, maar ik heb zelf wel het idee dat ik meer leef, echt leef dan veel gewone eters. Misschien moeten we er wel gewoon niet teveel een probleem van maken, dan denken ze ook niet dat het moeilijk is veganistisch eten, en dan komen er meer veganisten die dan weer meer vraag cr?eren en daardoor zorgen voor meer variatie. Geduld is een schone zaak, zei mijn moeder vroeger altijd.
Prettige avond nog

Willem II

Bericht door Willem II »

In onwetendheid zondig je niet. Je kunt proberen zoveel mogelijk zelf te maken. Ook genot vinden in gewone dingen. Het hoeft voor mij niet altijd iets te zijn dat op vlees trekt. Maar ja, een mens wil ook wel eens makkelijk doen. Er worden in bioshops wel veel dingen verkocht die ook lekker en veganistisch zijn joh. Het valt niet altijd mee, en we hebben het wel eens moeilijk, maar ik heb zelf wel het idee dat ik meer leef, echt leef dan veel gewone eters. Misschien moeten we er wel gewoon niet teveel een probleem van maken, dan denken ze ook niet dat het moeilijk is veganistisch eten, en dan komen er meer veganisten die dan weer meer vraag cr?eren en daardoor zorgen voor meer variatie. Geduld is een schone zaak, zei mijn moeder vroeger altijd. Een goeie tip, je kunt veggie shoarma maken, met champi's, tofu. Bakken met lookboterkruiden, curry en paprika poeder en dan op broodjes, hmmmmmmm, of veggie broodje gehakt, kikkerwtenmeel mengen met lookboterkruiden, beetje pl bouillon, mierikswortelpoeder, provencaalse kruiden, en dan op een bakbroodje met fijn gesnipperde rauwe uitjes of zo, heel simpel, heel lekker.
Prettige avond nog

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

kom kom, niet getreurd. als je per ongeluk iets verkeerds eet, niks aan het handje hoor. je kan beter niet denken in termen als "goed" en "fout", veganist zijn is gewoon een proces dat tijd nodig heeft en eigenlijk nooit stopt, een bewsutwordings proces, en als je onbewust iets doet moet je dat niet zien als "fout" maar gewoon weer iets nieuws geleerd.

zo is voor vele mensen "vegetarier zijn" de eerste stap van hun veganisme.

Plaats reactie