Fatblockers, stackers, en andere afvalpillen.

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Sonja

Fatblockers, stackers, en andere afvalpillen.

Bericht door Sonja » vr jun 01, 2007 22:33

Hoi!

Ik ben aan het lijnen en kan af en toe wel een steuntje in de rug gebruiken, daarom wil ik fatblockers gaan gebruiken alleen ik weet niet of ze plantaardig zijn. In de fatblockers die ik gezien heb zit chitosan, en bij een bepaald merk staat erbij dat het een natuurlijk ingredient is, afgeleid van chitine, wat uit schaaldieren komt. zou dat helemaal plantaardig zijn?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » vr jun 01, 2007 22:39

Volgens Wikipedia wordt chitosan "gemaakt uit chitine, dat geproduceerd wordt uit de exoskeletten van krabben en garnalen". Niet veganistisch dus.
Daarnaast lijken me er gezondere manieren om af te vallen dan met fatblockers of andere 'hulpmiddelen'...

ingenting

Bericht door ingenting » vr jun 01, 2007 23:42

inderdaad, je kan je beter aan een gezond dieet en beweging houden dan fat blockers etc. te slikken:)

De helft van de tijd werken ze toch niet volgens mij, of de werking neemt al snel af, of je kan er behoorlijk wat problemen mee krijgen (hartkloppingen etc.).
La maquereau des petits g?teaux (h)

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » za jun 02, 2007 8:12

Idd!

Als je PERMANENT wil afvallen dan is regel nummer 1: g??n dieet en geen dieetpillen (of fatblockers of eender wat!)

Waarom niet? simpel; als je een dieet doet en dieetpillen neemt; zul je op een bepaald moment (hopelijk) je gewenste gewicht bekomen... dus dan stop je met het dieet en de pillen... resultaat: je komt terug bij!

Dan ga je weer proberen af te vallen, kom je weer bij etc etc... Het zogenaamde jojo-effect is zeer slecht voor de gezondheid, het verhoogt de kans op een hartaanval tot 5 keer... g??n pillen en g??n dieet dus :wink:

Wat je w?l moet doen is gewoon je levensstijl aanpassen: niet gedurende een maand helemaal niet snoepen, en als je dan op je gewenste gewicht bent, opnieuw snoepen. Beter is bv om te minderen met vet eten, wat aan lichaamsbeweging doen, is trouwens goed voor de gezondheid :P :wink:
En dit blijven doen...

Ga dus ook nu niet intensief sporten "sport 'till you drop" om dan op je gewenste gewicht te stoppen! Kies iets uit wat je bereid bent om te blijven doen, en waar je je goed bij voelt... de kilo's zullen er op een verstandige en gezonde manier vanaf vliegen :wink:

Greetz & good luck!

Robb

Bericht door Robb » za jun 02, 2007 13:46

In die kapjes van de capsules zit 9 van de 10 keer gelatine geloof ik.

Mavealsgast

Bericht door Mavealsgast » za jun 02, 2007 14:04

Geloof me, pure geldverspilling.

Dan kun je beter aan de speed :roll:

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife » za jun 02, 2007 16:20

Mavealsgast schreef:Geloof me, pure geldverspilling.

Dan kun je beter aan de speed :roll:
Ervaring mee?

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » za jun 02, 2007 16:26

Met speed? No way.
Nee, maar een vriendin van me vertelde een keer dat een jongen uit haar vriendenclubje in 2 weken 10 kilo af viel of zo. Dus ja.

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » za jun 02, 2007 17:11

Ja idd, ik heb zo'n meisje in mijn klas gehad (dat speed nam)...

Iedere speeltijd ging die gebruiken! Niet normaal!
Speed zorgt ervoor dat je hongergevoel weg gaat, je voelt je dan ook vol energie. Eens de speed uitgewerkt is, dan voel je je moe, slap en zelfs depressief. Oplossing? Nog een dosis speed natuurlijk.

Dat meisje had trouwens ook anorexia... ze woor 40!!! kg (was 1 m 65 ongeveer) en wilde graag 39.9 wegen !!! :shock: :shock: :shock:

Haar pappie was architect.. "die merkt dat toch niet als er 10 000 frank uit zen protefeille verdwijnt, die heeft genoeg (de toenmalige frank was er op dat moment nog, 10 000 frank is 250 euro).

Zo zie je maar, geld maakt niet gelukkig he.

Maar goed, back on topic!

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Wildflower » ma jun 04, 2007 18:05

Stackers bevatten ephedra en zijn echt ontzettend ongezond!! Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, er zijn al mensen aan overleden. Google maar eens wat, en je zult zien dat het rommel is.

Succes met afvallen!

Dave

Bericht door Dave » ma jun 04, 2007 23:14

Hugs Not Drugs
Laatst gewijzigd door Dave op di jun 05, 2007 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Apraxia

Bericht door Apraxia » di jun 05, 2007 10:46

Tieske schreef:
Haar pappie was architect.. "die merkt dat toch niet als er 10 000 frank uit zen protefeille verdwijnt, die heeft genoeg (de toenmalige frank was er op dat moment nog, 10 000 frank is 250 euro).
Speed is spotgoedkoop dus dat zal wel wat anders geweest zijn dan.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Mavealsgast

Bericht door Mavealsgast » di jun 05, 2007 13:02

Nah, tegenwoordig mogen Stackers geen Ephedra meer bevatten. Maar daarom werken ze ook niet meer :lol:

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Wildflower » di jun 05, 2007 20:44

Oh OK, dat wist ik niet.. Ik kreeg een ander beeld van hetgeen er op internet allemaal wordt aangeboden. Iig is het beter om nooit kunstmatige afslankmiddelen te gebruiken.

Truus

Bericht door Truus » do jun 14, 2007 19:30

Ik ben in het afgelopen jaar 50 kilo afgevallen zonder honger, zonder slap gevoel, zonder anorexia. Zo:

Zes dagen per week alleen rouwe groenten, circa 10 kg per dag. 's Winters wanneer het koud is ook wel gekookte groenten zoals bloemkool of taug?.

Op de zevende dag met de pot mee eten, wel vaganistisch, natuurlijk, en geen junk food, natuurlijk.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » vr jun 15, 2007 15:27

Truus schreef:Ik ben in het afgelopen jaar 50 kilo afgevallen zonder honger, zonder slap gevoel, zonder anorexia. Zo:

Zes dagen per week alleen rouwe groenten, circa 10 kg per dag
Zoveel?

Mave

Bericht door Mave » za jun 16, 2007 22:01

Truus schreef:Ik ben in het afgelopen jaar 50 kilo afgevallen zonder honger, zonder slap gevoel, zonder anorexia. Zo:

Zes dagen per week alleen rouwe groenten, circa 10 kg per dag. 's Winters wanneer het koud is ook wel gekookte groenten zoals bloemkool of taug?.

Op de zevende dag met de pot mee eten, wel vaganistisch, natuurlijk, en geen junk food, natuurlijk.
TIEN KILO? wooooooow, ga je dan niet dood van een propvolle maag?

50 kilo 8) Goed zeg!

Truus

Bericht door Truus » zo jun 17, 2007 16:15

Mave schreef: TIEN KILO? wooooooow, ga je dan niet dood van een propvolle maag?
Niet alle tien kilo tegelijk hoor! verdeeld over de dag. En na een poosje toen het ging wennen werd het vanzelf wat minder. Ik houdt vijf kilo aan als minimum.
Mave schreef:Goed zeg!
Dank je, het was ook hard nodig. Nu ben ik nog steeds geen Twiggy maar dat zou ik ook niet willen. Ik ben een vrouw en heb het lijf van een vrouw.

Niet dat het mijn bedoeling is om op te scheppen, maar ik hoop dat mijn ervaring Sonja en anderen zal overtuigen dat juist een veganist prima gezond kan afvallen zonder pillen die kwakzalverij zijn of erger.

Mave

Bericht door Mave » zo jun 17, 2007 18:52

Ja inderdaad; super dat er zulke succesverhalen zijn wbt veganistisch dieten enzo:)

Het lijkt me wel fijn voelen, als je enkel groenten eet, en zoveel. Dat je ontzettend gezond bezig bent. Merkte je veel verschillen, fysiek gezien?

Truus

Bericht door Truus » ma jun 18, 2007 17:08

Mave schreef:Merkte je veel verschillen, fysiek gezien?
Alleen in de spiegel. :lol:

Plaats reactie