brood beleg..

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
*veganistje

brood beleg..

Bericht door *veganistje »

Hallo allemaal,

Weten jullie wat ik nog op mn brood kan doen als veganist?
Ik eet alleen pindakaas, maar vind het nu wel wat eenzijdig om dat elke dag op je brood te hebben

Tenminste pindakaas is toch veganistisch.. ik kon niets dierlijks vinden.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik eet de laatste tijd echt heel erg weinig, want ik heb gewoon het gevoel (en dat is meestal ook zo) dat overal dierlijke stoffen inzitten en dat wil ik niet meer...

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Gewoon even rondneuzen op dit forum en je komt vanzelf draden over dit onderwerp tegen. Hier bijvoorbeeld en hier.
En ja, pindakaas is veganistisch.

ingenting

Bericht door ingenting »

Bij de natuurwinkel zijn een hoop veganistische producten te vinden,

onder andere allemaal verschillende noten pasta;s (cashew, hazelnoot, amandel...).
Als je zo'n koffie/gehakt molen achtig iets hebt, kan je ook zelf pasta's maken van zaden en noten etc.

En carobella, soort van chocolade pasta maar dan van carobe..
ik weet even niet of de chocolade pasta vegan is..

Verder is er nog jam, in de meeste gevallen wel vegan dacht ik.
Ik koop meestal die van het merk st. Dalfourt, waar geen suiker aan is toegevoegd.. te vinden bij de albert heijn..
Maar als je liever biologische hebt, zijn er bij de natuurwinkel genoeg smaakjes te vinden:)

Fair trade hagelslag (puur) is vegan...ik dacht die van venz (puur) ook..

Je kan ook een tofu scramble maken (even googlen en je vind een hele reeks recepten)..

seitan op brood is ook goed te doen..

sommige pesto's zijn vegan (even opletten voor kaas (genovese) en anchovis)... of je kan het gemakkelijk zelf maken...

Als je soja yoghurt uitlekt (zoals je doet bij hangop) kan je deze vervolgens mengen met wat vanille, citroensap (1/2 el of naar smaak) en agave (of een andere zoetstof) en dit op brood doen met daarop wat jam..
(Ook lekker op pannekoeken of wafels!)

Er is hier ergens ook een draad te vinden waar *heel* veel ideeen te vinden zijn (wellicht dat kiwi die al gepost heeft)...

Genoeg keuzes:)
La maquereau des petits g?teaux (h)

*veganistje

Bericht door *veganistje »

Hee heel erg bedankt allemaal :D

Inderdaad veel meer keuze dan pindakaas :lol:
Ik ben uiteindelijk ook op zo'n word-documentje terecht gekomen, iemand had alles op alfabetische volgorde gezet.. echt heel handig :D
Volgens mij was dat Nel.. in ieder geval heel erg bedankt hiervoor :)

En ook voor de reacties!
Ik ga gelijk op zoek :wink:

En ow ja.. we hebben ook zo'n hakmachine dus dat komt goed uit :D

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle »

en appelstroop natuurlijk !

Framboos

Re: brood beleg..

Bericht door Framboos »

*veganistje schreef: Hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik eet de laatste tijd echt heel erg weinig, want ik heb gewoon het gevoel (en dat is meestal ook zo) dat overal dierlijke stoffen inzitten en dat wil ik niet meer...
:shock: Ga 's beter zoeken jij! :wink: (Hier op het forum bijvoorbeeld.)

Sleeping fairy

Bericht door Sleeping fairy »

hallo!

Er zijn nog veel meer dingen die je kunt eten op brood hoor! je moet ook es rondkijken in de supermarkt en de natuurwinkel en reformhuis enzo. Wat ook echt een aanrader is, is chocopasta van chocoreale...hebben verschillende smaken, echt lekker! en volgens mij waren pure chocoladevlokken van de ruiter ook vegan, en pure hagelslag van c1000 eigen huismerk. En blauw met witte muisjes van de ruiter, en sommige fruithagel, en ook nog hartige dingen als tofutti, en wat ik zelf ook echt een aanrader vind is tartex! hebben heel veel verschillende smaken die vegan zijn. en de tapenade van kuhne met zongedroogde tomaatjes is ook heel lekker op brood of een cracker zeker als je dr bijv. ook wat komkommer of tomaat oid opdoet! en volgens mij is de tapenade van ah eigen merk ook vegan. moet je maar eens naar kijken, wel ff checke of je niet per ongeluk tapenade met kaas oid erin koopt. en je kunt zelf ook heeeele lekkere dingen maken..staan wel recepten op internet, maar je kunt natuurlijk ook je eigen fantasie gebruiken;) veel succes!!

Plaats reactie