Panda drop dragees

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Annemarieke

Panda drop dragees

Bericht door Annemarieke »

Ingredi?nten: suiker, rietsuikermelassestroop, tarwebloem, maiszetmeel, zoethoutwortelextract, glucosestroop, rijstzetmeel, verdikkingsmiddel (arabische gom), glansmiddel (carnaubawas), natuurlijk aroma (anijsolie), kleurstoffen (betacaroteen, koperhoudende complexen van chlorophyllen en chlorophyllinnen).

Sorry als dit een domme vraag is, maar is dit snoep veganistisch?

Framboos

Bericht door Framboos »

Pandadrooop! Zo lekker! Volgens mij ja dus.

En die van de Zonnatura (smaakt nagenoeg hetzelfde) ook.

Annemarieke

Bericht door Annemarieke »

Ja ik had hier al iets over die pandadrop gelezen en kwam het vandaag toevallig tegen! Maar dit zijn van die dropstaafdingetjes, vandaar dat ik een beetje twijfelde. Overigens, de drop van Zonnatura is ook erg lekker.

Framboos

Bericht door Framboos »

Aah, die zijn lekker. Ik dacht altijd dat die vegan waren, maar ik kan me dat laatste deel eigenlijk niet zo herinneren. Weet iemand of die laatste ingredienten vegan zijn?

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Bericht door Valkyrjur »

Je hebt van Pandadrop ook dropstaafjes die gevuld zijn met een of andere gekleurde zoetigheid. Die zijn (voor zover ik mij herinner) niet vegan, want ze bevatten E120.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Die gekleurde staafjes vind ik erg lekker, en die gewone drop ook.
Die lange staven heb je rode en gele, die rode (cranberry dacht ik) is vegan, volgens mij echt geen E120, maar ook geen vulling, dus je zal wel andere bedoelen, maar ik heb gisteren de laatste verpakking weggegooid. In die gele zat wel iets, weet alleen niet meer wat, maar het was volgens mij lactose ofzo..
Hier in Lisse is het alleen niet te krijgen :(

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Ik ben gisteren even wezen kijken bij de trekpleister (er zit hier 1 met een enorm snoep-assortiment). De staafjes heten iets met 'salmiak'. Ze lijken op deze maar dan met gekleurde vulling in de gaatjes. En in die met rode vulling zit dus E120.

Edit: hier moet ik nog iets aan toevoegen. Ik heb het idee dat die trekpleister-drop een of ander restant is, want alle andere panda-drop (inclusief de dropjes met vulling verkrijgbaar bij o.a. reformzaken) is WEL ok?. Dus niet massaal Panda gaan boycotten, is nergens voor nodig ;)

Plaats reactie