Vegan Tattoo Inkt

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
GekkeBelg

Vegan Tattoo Inkt

Bericht door GekkeBelg »

Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar vegan tattoo inkt, zwarte.
In tattoo inkt zit glycerine, die zowel dierlijk als plantaardig kan zijn.
Verder is het zwarte pigmentpoeder ook soms afkomstig uit zwartgeblakerde beenderen, alhoewel het ook plantaardig kan zijn.
Er bestaat een amerikaanse site die heet veganink.com, maar dat is natuurlijk enkel nuttig voor amerikanen, als je geen dure verzendingskosten en importkosten wil betalen om de inkt hier te krijgen.
Het merk Starbrite schijnt vegan te zijn, al heeft het een hele slechte naam gekregen door contaminatie van de inkt met bakteri?n die ontstekingen tot gevolg hadden.
In de uk kan je starbrite bestellen, maar dan moet je een belastingnummer hebben dat je als gecertificeerde tattoo artiest wel hebt maar als particulier niet. Is er iemand die me aan een adres kan helpen waar ik vegan inkt kan bestellen?
thanks

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife »

Zet jij als particulier dan tattoos? Zo ja, er komt dan meteen een vraag bij mij op: is dat wel hygi?nisch?

GekkeBelg

Bericht door GekkeBelg »

Nee ik ben geen particulier die tattoo's zet, het is enkel omdat de tattooshop waar ik ga niet kan zorgen voor vegan inkt dat ik er zelf op zoek moet naar gaan!
Mijn vorige tattoos zijn van inkt waarvan ik de herkomst niet ken, dus ik weet niet als ze vegan zijn of niet. Ik wil dit deze keer vermijden, vandaar.

veglife

Bericht door veglife »

Ach zo!

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Waarom kan die shop niet voor vegan inkt zorgen? Willen ze dat niet bestellen? Zitten ze vast aan een contract met een leverancier van een ander merk? Of is het ze gewoon te veel moeite? Of hebben ze hun bedenkingen over de hygi?ne van de inkt? Zijn er geen tatoe?erders in NL die wel tats zetten met vegan inkt? (al kan ik me voorstellen dat je liefst bij je 'eigen' man blijft).

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

GekkeBelg

Bericht door GekkeBelg »

Die vent uit de shop heeft het heel druk en heeft ook niet veel zin om zo'n 'lastige veganist'(ik hoor het hem denken) aan vegan inkt te helpen.
Er zijn niet veel mensen die ernaar vragen(geen waarschijnlijk), het is niet iets waar veel mensen van wakker liggen heb ik de indruk, voor velen is het sop de kolen niet waard(belgische uitdrukking)
Ik weet geen shops die vegan inkt hebben in belgie of nederland
(tips welkom)

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Zie mijn vorige bericht. En hier.

veglife

Bericht door veglife »

GekkeBelg schreef:voor velen is het sop de kolen niet waard(belgische uitdrukking)
Mooie uitdrukking! Heb je nog meer Belgische uitdrukkingen?

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Ai... dan weet ik het ook zo niet. Mijn tip: ga eens naar een tattoo-conventie, daar heb je een heleboel tatoe?erders bij elkaar, is erg gezellig en je ziet een hoop mooi werk (ik lees dat je al meerdere tattoos hebt, dus je zult je er vast vermaken). Vaak wordt op conventies ook wel materiaal verkocht en dus ook inkt (volgens mij alleen aan tatoe?erders), je kunt er in ieder geval even rondvragen, misschien weten de leveranciers van de inkt ook wel bij wie je moet zijn voor een vegan tattoo. Er is op zo'n conventie vast wel iemand te vinden die je verder kan helpen.

GekkeBelg

Bericht door GekkeBelg »

Hoi, Ik heb gezocht en gevonden.
Het merk "Stable" is dierproefvrij en vegan.
Het moet wel uit de USA komen en ik zoek nu nog een importeur/tatoeur die het voor mij wil importeren, want je kan als particulier geen inkt bestellen. Je moet een BTW nummer hebben en een erkende tattoo shop zijn.
http://www.workhorseirons.com
https://workhorseirons.com/cgi-bin/comm ... tTest.html

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Je vaste tatoe?erder wil dat vast wel doen toch? En als je gewoon een hele grote tattoo neemt, hoeft hij ook niet te klagen dat hij met een halve fles blijft zitten waar hij niks meer mee doet ;)

vegan13

vgan tattoo inkt

Bericht door vegan13 »

Ik weet een tato?erder die voor me een flesje Starbrite2 (zwart) wil bestellen. Duurt ongeveer een week, zegt-ie. Misschien wat voor jou?

Ineke

Bericht door Ineke »

Zoals elders in het forum staat hebben Custum Tatoo Service veganistische tatoo inkt dit heb ik een aantal jaren geleden ook al eens uitgezocht, maar wist niet meer precies waar toen ik het internet op ging kwam ik hier weer op het forum terecht zie bericht van Mari?lle, mocht je het nog niet hebben gezien.
http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?t=702

Plaats reactie