Senseo met varkensvet?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
xjudithx
Leefwijze: veganist

Senseo met varkensvet?

Bericht door xjudithx »

Ik las net ergens dat er varkensvet in de senseokoffie zit en dat er daardoor zo'n schuimend laagje op komt. Wie weet hier meer van?

Marla

Bericht door Marla »

Nog nooit van gehoord! Waar las je dat dan?
Lijkt me echt sterk aangezien je ook zelf die met koffie kunt vullen en dan krijg je ook een schuimend laagje.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Ik las het op een ander forum waar een discussie was over vegetarisme en veganisme. Daar werd gezegd dat je als veganist ook geen senseo kan drinken ivm varkensvet. Maar ik kan het op internet nergens vinden en had er zelf ook nog nooit van gehoord.

Joop

Bericht door Joop »

Dan bel je toch met de klantenservice?

0800-0221121

En laat ff weten of het zo is of niet! ;)

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Bedankt Joop.
Dit vond ik op de site van Douwe Egberts:

Het Senseo? koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo? coffee pads en Senseo? Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen.

De Senseo? varianten Forbidden Fruits en City Sensations bevatten toevoegingen voor het verkrijgen van de unieke smaak van deze varianten.

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Ik heb ook nog even naar de klantenservice gebeld. Volgens mij vond de vrouw aan de telefoon het een hele rare vraag. Maar, zoals hier boven ook al staat: er zit geen varkensvet in de Senseokoffie. Gelukkig maar.

ik

Bericht door ik »

het lijkt me heel sterk; dat zou ook voor moslims namelijk een groot probleem zijn. Bovendien creme koffie is zonder voedingswaarde (hoort zo te zijn iig) dus nee... het lijkt me echt niet.

Mark

Bericht door Mark »

Met google vind ik een aantal (vreselijk onbetrouwbare :P) bronnen die hetzelfde beweren

http://www.google.nl/search?sourceid=na ... varkensvet

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

xjudithx schreef:Ik heb ook nog even naar de klantenservice gebeld. Volgens mij vond de vrouw aan de telefoon het een hele rare vraag. Maar, zoals hier boven ook al staat: er zit geen varkensvet in de Senseokoffie. Gelukkig maar.
Kunnen we dat vertrouwen? Klantenservice weet niet altijd alles he?
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze het een zeggen en dat het dan alsnog niet zo is.

Marla

Bericht door Marla »

Ik gebruik altijd biologische pads van Max Havelaar, daar komt ook een schuimlaagje op. Denken jullie nou echt dat zij daar varkensvet in zouden doen? Kom op heh, ik weet dat er rare dingen gebeuren in de voedingsmiddelen industrie maar je kunt ook overdrijven.

Joop

Bericht door Joop »

Marla schreef:Ik gebruik altijd biologische pads van Max Havelaar, daar komt ook een schuimlaagje op. Denken jullie nou echt dat zij daar varkensvet in zouden doen? Kom op heh, ik weet dat er rare dingen gebeuren in de voedingsmiddelen industrie maar je kunt ook overdrijven.
Psies, die van de natuurwinkel of die van Simon Levelt zijn veel lekkerderder!

mij

Bericht door mij »

ik schreef:het lijkt me heel sterk; dat zou ook voor moslims namelijk een groot probleem zijn. Bovendien creme koffie is zonder voedingswaarde (hoort zo te zijn iig) dus nee... het lijkt me echt niet.
Hoezo? Er werd/wordt toch ook beweerd dat bier wordt geklaard met varkensbloed? Moslimmekes zouden dit dus ook niet kunnen drinken.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Moslims drinken zowieso toch geen alcohol.

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mij schreef:
Hoezo? Er werd/wordt toch ook beweerd dat bier wordt geklaard met varkensbloed? Moslimmekes zouden dit dus ook niet kunnen drinken.
Onzin.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

mij

Bericht door mij »

Mave schreef:Moslims drinken zowieso toch geen alcohol.
Wake up girl!

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Hehe, nee maar als ze zo 'incorrect' zijn door wel alcohol te drinken, lijkt me dan niet dat moslims gaan zeiken over evt varkensbloed, toch?

xjudithx

Bericht door xjudithx »

Alex schreef:
Kunnen we dat vertrouwen? Klantenservice weet niet altijd alles he?
Ik heb wel vaker meegemaakt dat ze het een zeggen en dat het dan alsnog niet zo is.
Klopt. Ik heb ook al eens zoiets meegemaakt. Maar hoe kom je er anders achter? Bovendien bedacht ik me dat als je zo'n navulpad vult met eigen koffie (zelfgemalen bonen, waar je geen varkensvet aan toevoegt :wink: ) dan komt er ook een schuimlaagje op.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Volgens mij door veel door te vragen, door te vragen en door te vragen. En ook zorgen dat meerdere mensen daarover gaan hebben.

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

Ofwel zeggen dat je ??n of andere zeldzame allergie hebt en als je iets van varkens binnenkrijgt, dat je dan heftige lichamelijke reacties kunt hebben ofzoiets.... Dan zouden ze toch niet durven liegen h??

(als ze erin trappen tenminste, maar met wat overtuigingskracht... :wink: )

Nel

Bericht door Nel »

Ik hoorde van een veganist, die in de Natuurwinkel in 1e van Swindenstraat werkt,
dat varkensvet in de koffiepads een "broodje aapverhaal" is.
(Waar komt dat "woord" nu weer vandaan? Kan ik dit woord wel op dit forum gebruiken?)
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

Plaats reactie