Ja, deze staat op +4, dus misschien 'te koud', maar ook na (meer dan 10 minuten) weer hierbuiten kwam er niets meer uit. Toch zit er nog een grote hoeveelheid in als je de bus schud.
Soyatoo bus schreef:USAGE TIPS
Do not store the can too cold!
Please take out of the refrigerator at least 10 minutes before use.
(...)
Beetje tegenstrijdig dus ook, maar wordt de bus permanent onbruikbaar als deze te koud heeft gestaan?
Ik had hem niet in de koelkast bewaard, en ik kreeg bijna alles eruit.
Er is trouwens wel behoorlijk wat verschil tussen de soja variant en de rijstmelk variant. Die laatste smaakt minder naar karton, maar mensen die vaak slagroom eten vinden deze toch ook niet zo lekker
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Het is jaren geleden dat ik voor het laatst echte slagroom heb gehad, en ik vond deze (de rijstemelkvariant) toch ook echt vies. Dit is echt iets wat je niet voor moet zetten aan niet-vegans, naar mijn mening, omdat het ze weer helemaal bevestigt in het vooroordeel dat vegan eten vies is.
Ik vind de slagroom Soyatoo wel lekker maar te zoet. Er zit maltodextrine in. Wat is dat eigenlijk? Bovendien zit er palmvet in, vegan en gezond behalve voor de orang-oetangs die voor de palmplantages hun levensgebied moeten opofferen (met de dood ten gevolg).
Op het internet staan diverse recepten om nepslagroom te maken van kokosvet. Heeft iemand hier dat ooit geprobeerd?
Maltrodextrine:
Een afbraakproduct van zetmeel. Het bestaat uit een aantal aan elkaar gekoppelde glucosemoleculen. Licht of nauwelijks zoet. Neemt als poeder vrij veel ruimte in en daarom vaak gebruikt als vulmiddel. http://www.food-info.net/nl/glossary/m.htm
Je moet goed opletten inderdaad wat dat betreft. Steeds goed schudden (en belachelijk hard schudden!) en ook met schudden de bus op de kop houden zodat je alles als het ware naar het tuitje slingert! Zo komt er direkt slagroom uit de bus en kan er geen perslucht ontsnappen, want als dat gebeurd krijg je de bus inderdaad niet meer leeg!
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.
ik heb laatst de opklop van soyatoo gebruikt, helemaal geweldig eigenlijk, en die kan je toch ook in een spuitzak doen? okk... misschien minder lang houdbaar, maar ik vond het prima. al merkte ik dacht ik dan toch niet zo van slagroom hield... voor de fanaten was het een goed alternatief, werd geen opmerking gemaakt dat het raak smaakte oid... (dat het sojaslag was werd niet opgemerkt..)
Nou als het niet wordt opgemerkt hebben ze denk ik al lang geen 'gewone' slagroom gegeten. Of ze roken heeeeeeeeel veel ofzo, want het smaakt vet naar soja. Maja, wel lekker .
Sanne schreef:Nou als het niet wordt opgemerkt hebben ze denk ik al lang geen 'gewone' slagroom gegeten. Of ze roken heeeeeeeeel veel ofzo, want het smaakt vet naar soja. Maja, wel lekker .
? ze roken niet, en misschien werd het niet expliciet genoemd, wat ik meer bedoelde dan misschien (EXCUSE ME ) is dat het wel in de smaak viel...
indra schreef:
? ze roken niet, en misschien werd het niet expliciet genoemd, wat ik meer bedoelde dan misschien (EXCUSE ME ) is dat het wel in de smaak viel...