slagroomspuitbusroom

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
forest

slagroomspuitbusroom

Bericht door forest »

ik heb gister 2ehands zo'n mooie ouderwetse slagroomspuitbus gekocht waarbij je een houdertje ehbt om de No2/lachgaspatronen in te doen, en in de fles doe je room, dan druk je op een hendeltje en komt er uit een tuitje slagroom. . ik heb cuisineroomsoya geprobeert maar die wordt geen slagroom, weet eimand wat voor soyaroom ik moet gebruiken?
op goa en tekno feestjes loop ook altijdiemand rond met zo'n bus, en verkoopt dan balonnetjes lachgas, geeft korte maar erg hevige trips.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Ik denk Soyatoo, al heb ik dat nog nooit geprobeerd met zo'n bus...

Dave
Leefwijze: veganist

Bericht door Dave »

forest

Bericht door forest »

daarvan heb je idd kant en klare spuitbussen, maar die pakjes kan je volgens mij niet gebruiken hiervoor, dat is al stevig

forest

Bericht door forest »

ik zal het proberen

ingenting

Bericht door ingenting »

ik heb ergens gelezen dat je dat ook kan gebruiken voor eh,
kokosmelk..maar dan de hele dikke versie daarvan (kokosroom?)..
La maquereau des petits g?teaux (h)

Framboos

Bericht door Framboos »

Het schijnt dat als je een blikje klappertjesmelk koelt, je de room er af kan scheppen.

ingenting

Bericht door ingenting »

dat zal het dan wel zijn...
maar je hebt toch ook van die pakjes met vrij dikke room?

hmmm
La maquereau des petits g?teaux (h)

forrest

Bericht door forrest »

dit vind ik in een document over b12+

? blootstelling aan lachgas (N2O)-dit is een gas dat o.a. gebruikt wordt voor narcose - het gas is in staat om in korte tijd grote hoeveelheden vitamine B12 weg te oxyderen - het wordt wel gebruikt bij dierproeven om dieren een B12-gebrek te bezorgen (zie 12.2.6)

Ineke

Bericht door Ineke »

Ik heb nog even gecheckt bij Soyatoo voor de zekerheid, de pakjes en de spuitbussen zijn beide veganistisch, ik persoonlijk zou liever de spuitbus kopen, die kost maar ?1,69 of zo, en hoef je geen drukpatronen te kopen.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ineke schreef:Ik heb nog even gecheckt bij Soyatoo voor de zekerheid, de pakjes en de spuitbussen zijn beide veganistisch
Dat staat er met koeienletters op. :?

Ineke

Bericht door Ineke »

Over het lachgas, voor iedere piek krijg je een dal terug, het lijkt me niet gezond.
Meestal is de middenweg de gelukigste weg

Ineke

Bericht door Ineke »

Framboos schreef: Dat staat er met koeienletters op.

Op de melodie van Mien waar is m'n feestneus

"Mien waar is m'n leesbril, Mien waar is m'n bril, waar is m'n leesbril gebleven,
ik dacht toch eerst nog dat ik 'm bij me had
of heb ik 'm nog liggen nog liggen in de la la lalalalala"

Ik heb hier niet zo'n bus, en zie veel producten voorbij komen en bij twijfel vraag ik het dan even.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ineke schreef: Ik heb hier niet zo'n bus, en zie veel producten voorbij komen en bij twijfel vraag ik het dan even.
Maar je hebt neem ik aan ergens het adres gevonden waar je dat kon vragen en daar stond het ongetwijfeld ook, dunkt me.

Ineke

Bericht door Ineke »

Framboos schreef: Maar je hebt neem ik aan ergens het adres gevonden waar je dat kon vragen en daar stond het ongetwijfeld ook, dunkt me.

Ik heb het adres van het internet, en kon het daar zo gauw niet vinden, nog meer kritiek?
Ik wilde alleen maar behulpzaam zijn hoor.

Framboos

Bericht door Framboos »

Dat is ook aardig van je, maar veganisten staan al bekend als enorme zeuren, en als mensen dan ook nog eens dingen gaan vragen die overduidelijk zijn (waarvan ik dus dacht dat het overduidelijk was, maar jij wist het blijkbaar niet), dan is dat zo stereotiep-bevestigend en dat vind ik jammer.

Ik verwonderde er me trouwens alleen over dat je dat ging vragen, jij begint met 'Mien waar is mijn...' :?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Afgezien daarvan: we weten hier al ruim twee jaar dat het veganistisch is (en dat ook op de verpakking staat dat het geschikt is voor veganisten), een beetje mosterd na de maaltijd om dat nu nog na te vragen dus...

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Ineke schreef:Ik heb nog even gecheckt bij Soyatoo voor de zekerheid, de pakjes en de spuitbussen zijn beide veganistisch, ik persoonlijk zou liever de spuitbus kopen, die kost maar ?1,69 of zo, en hoef je geen drukpatronen te kopen.
Drukpatronen?
Gewoon een beetje opkloppen werkt ook al.
Bovendien zijn de pakjes bio en de spuitbussen niet.

Framboos

Bericht door Framboos »

Rick schreef:Bovendien zijn de pakjes bio en de spuitbussen niet.
Maar dat is alleen door die stof waardoor het eh... uit een spuitbus komt niet biologisch genoemd mag worden, toch?

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Framboos schreef:
Maar dat is alleen door die stof waardoor het eh... uit een spuitbus komt niet biologisch genoemd mag worden, toch?
Geen idee.

Plaats reactie