Inentingen

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Je bent lief Macmurder. Jammer dat je de wereld zo slecht begrijpt. Dan zou je, je minder depri hoeven te voelen. De mens is niet het stomste op aarde. De mens heeft mogelijkheden die (nog) geen gelijke tred houden met zijn wil en vermogen tot beheersing. De mens is niet dom, maar gedraagt zich over het algemeen wel dom en zelfzuchtig. Dat wel. En dat heeft alles te maken met onmacht, de mens kan niet anders dan hij doet, slaaf die hij is van zijn begeerte en angsten. Dat de wil om beter te doen en de hang naar een betere wereld er zeker wel is, valt niet te ontkennen. In alle cultuuruitingen vind je daar wel voorbeelden van. Als je het de mensheid aanrekent, hem oordeelt en veroordeelt, dat hij nog niet beter doet dan wat hij doet, getuigt dit alleen maar van onbegrip en gebrek aan kennis. Vergeef het hen, want zij weten waarachtig niet wat ze doen.

Vegasnob ik heb niet veel op met nicks, maar als jij je zo wil noemen, by all means.

Ik ben het met je eens dat de strijd niet alleen om dierenrechten moet gaan, de wereld is meer dan dat. Radicaal het roer omgooien, alleen om het feit dat de mensheid er zo'n zootje van heeft gemaakt en nog steeds maakt, werkt niet positief maar juist negatief. De geschiedenis hangt aan elkaar van dit soort jojo gedrag. Polariseren (tegenstellingen creëren) heeft geen dempend effect op de cirkel van oorzaak en gevolg, maar houdt hem juist in stand. Dat is dan ook hetgeen wat ik tegenheb op activisten, en in mindere mate op veganisten. Men denkt goed te doen, maar kent en herkent niet de mechanismen die het leed in de wereld in stand houden en ondanks alle mooie intenties horen ze juist bij diegenen die deze waanzinnige wereld in stand houden.

Het is misschien weer wat langdradig Caroline en aan de filosofische kant, maar ik denk dat men hier heel wat zinnigs uit kan halen als men wil.

wortel

inentingen en gezondheid

Bericht door wortel »

Ik ben ondertussen 3,5 jaar veganist en gebruik sindsdien geen medicijnen meer van de klassieke geneeskunde. Ik gebruik veel homeopatische producten, maar blijkbaar zijn die niet allemaal vrij van dierproeven? wie zou mij hiervoor informatie kunnen geven? Er zijn iik nog alternatieve geneeswijzen, zoals kruiden en reiki en dergelijke, visualisaties...
Maar de beste geneeswijze is voorkomen, namelijk goed eten en niet roken. Dit is het beste alternatief voor een goede gazondheid.
wortelxx

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Volgens mij zijn homeopatische middelen niet op dieren getest maar op mensen alleen het probleem is dat ze wel dierlijke produkten kunnen gebruiken in het medicijn.
Ik vroeg me ook al een keer af hoe het zit met de dames op dit forum ivm het gebruik van de pil?
Ik gebruik zelf zo min mogelijk medicijnen maar als ik echt heel erg ziek zou zijn dan zou ik het wel gebruiken.

Plaats reactie