vega rookwaar

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

vegzie1

Bericht door vegzie1 » vr aug 31, 2007 14:03

Fontanelle schreef:
sommige mensen hebben die zwakte niet, gelukkig. ik ben nu eenmaal v mening dat roken slecht is voor alles op deze aardbol (behalve de tabaksfabrikanten en de vivisectors) en daarom wil ik graag dat mensen stoppen met roken, net als dat ik wil dat ze stoppen met vlees eten, bijvoorbeeld. ik krijg dat toch nooit voor mekaar, maar ik blijf het willen en hopen.
geen makkelijke taak

rokers zijn immers meesters van de zelfbegoocheling

wel goed dat er mensen zoals jij zijn

het is dankzij mensen als jij dat er in de EU zulke positieve wetgeving gemaakt wordt ter bescherming van niet-rokers tegen rokers

na decennia in de verdrukking te zijn geweest, is het tij eindelijk aan het keren voor ons

mijn moeder heeft nog meegemaakt hoe ze gepest werd op kantoor omdat ze haar beklag deed over haar kettingrokende collega waarmee ze een klein bureaukamertje moest delen (jaren zeventig, begin tachtig)

de positieve evolutie waar niet-rokers nu steeds meer van kunnen genieten, geeft hoop voor de toekomst

ze is misschien een voorbode van een positieve evolutie waar ooit de dieren die we nu uitbuiten ooit van zullen genieten

hopelijk zullen de gifgassen die door auto's uitgestoten worden ooit ook even goed aangepakt worden als de schade door rokers

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » vr aug 31, 2007 16:43

robb te gast schreef:Veel plezier daarbij.
ik ben ook ooit eens gestopt met roken, net als ik veganist ben geworden.

Corrupted

Bericht door Corrupted » za sep 01, 2007 19:01

Fontanelle schreef:
sommige mensen hebben die zwakte niet
Aha, jij loopt ook nooit op asfalt enzo... ;)

Ineke

Bericht door Ineke » za sep 01, 2007 23:49

Corrupted zei:
ha, jij loopt ook nooit op asfalt enzo...

Hoezo ze loopt ook nooit op asfalt enzo . . .?
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » za sep 01, 2007 23:54

Ineke schreef:Corrupted zei:
ha, jij loopt ook nooit op asfalt enzo...

Hoezo ze loopt ook nooit op asfalt enzo . . .?

IK denk dat ie bedoeld dat asfalt ook schadelijke stoffen bevat, waar zij dan met haar vega-voetjes op loopt :wink:
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo sep 02, 2007 10:07

Corrupted schreef:Aha, jij loopt ook nooit op asfalt enzo... ;)
heerlijke drogredenering.

Corrupted

Bericht door Corrupted » zo sep 02, 2007 10:32

Fontanelle schreef:
heerlijke drogredenering.
Het was niet echt een serieuze opmerking, vandaar de knipoog, maar veganisten die zeggen dat ze geen zwakheden hebben praten onzin. Niemand is 100% veganist, ook jij niet, dus is er altijd wel wat te vinden om een andere veganist op aan te vallen. Ik dat vind iedereen die probeert veganist te zijn goed bezig is, of je nou 99% of 99,1% veganistisch leeft.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo sep 02, 2007 10:36

Het was niet echt een serieuze opmerking, vandaar de knipoog, maar veganisten die zeggen dat ze geen zwakheden hebben praten onzin. Niemand is 100% veganist, ook jij niet, dus is er altijd wel wat te vinden om een andere veganist op aan te vallen. Ik dat vind iedereen die probeert veganist te zijn goed bezig is, of je nou 99% of 99,1% veganistisch leeft.
+1
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ouwe Spikkel

Bericht door Ouwe Spikkel » zo sep 02, 2007 11:22

Dat niemand 100% veganistisch kan leven, wil niet zeggen dat je geen kritiek kunt hebben op bepaald gedrag. Beetje raar om dat echt als argument te voeren. Ik snap wel wat je bedoelt maar in mijn ogen hoeft het feit dat iemand zelf ergens niet perfect in is (wat logisch is) niet te bekenen dat je kritiek voor je moet houden. Als je zoiets voorstaat begeef je je wat mij betreft ook op een hellend vlak. Het werkt feitelijk twee kanten op en er zijn dan twee extremen. Of je kunt overal kritiek op gaan hebben (tot aan het lopen of asfalt aan toe), of je kunt overal wel onverschillig mee omgaan (niet uitdrukkelijk kritisch zijn).

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo sep 02, 2007 11:41

Corrupted schreef:Het was niet echt een serieuze opmerking, vandaar de knipoog, maar veganisten die zeggen dat ze geen zwakheden hebben praten onzin. Niemand is 100% veganist, ook jij niet, dus is er altijd wel wat te vinden om een andere veganist op aan te vallen. Ik dat vind iedereen die probeert veganist te zijn goed bezig is, of je nou 99% of 99,1% veganistisch leeft.
net alsof ik dat niet door had.
ik vond het gewoon een ontzettend flauwe opmerking.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 02, 2007 11:57

Ok.. niemand leeft 100% veganist. Maar dat gaat vooral over dingen die je niet kan vermijden of waar je tegen practische problemen loopt.

Een sigaret of sigaar is een consumptiegoed waar je voor kiest om te gebruiken. Constant weer. Terwijl er informatie is dat het schadelijk is voor jezelf, dat er dierproeven mee worden gedaan, dat er dierlijke ingredienten mogelijk in zitten en dat er een grote impact is op het milieu.

Mijn inziens zou je dan zeker moeten overdenken of je niet zou moeten stoppen. Dat je niet van de een op andere dag stopt is te begrijpen. Het is een verslaving. Maar m.i. zou je toch wel een streven moeten hebben om te stoppen ermee. Waar een wil is is een weg, hoelang die weg ook wellicht is.

Ik vind het erg jammer dat ik vaak activisten of veganisten zie die roken. Soms ook erg foute merken.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo sep 02, 2007 13:00

Alex schreef: Ik vind het erg jammer dat ik vaak activisten of veganisten zie die roken. Soms ook erg foute merken.
+1

mensen die het hardst schreeuwen bij SHAC-demo's en daarna rustig een peuk opsteken die getest is in HLS. Hoe krom is dat !

jet
Moderator

Bericht door jet » zo sep 02, 2007 13:05

wat is SHAC en HLS?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » zo sep 02, 2007 14:08

Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Corrupted

Bericht door Corrupted » zo sep 02, 2007 18:33

Alex schreef:Ok.. niemand leeft 100% veganist. Maar dat gaat vooral over dingen die je niet kan vermijden of waar je tegen practische problemen loopt.

Een sigaret of sigaar is een consumptiegoed waar je voor kiest om te gebruiken.
Inderdaad, ben ik helemaal mee eens, maar daar ging het niet over. Het gaat over mensen die posten dat ze zelf geen zwaktes hebben.

Een belangrijke reden voor mij om niet eerder veganist te worden dan ik gedaan heb waren bepaalde vrienden van mij die zich boven iedereen verheven voelden door bepaald gedrag wat ze vertoonden. Kritiek hebben op roken (of drinken zoals in de nieuwe Change) is prima, maar soms is de toon zo "holier than thou" dat je volgens mij meer mensen afschrikt dan aanspreekt.

Ik bedoel dit trouwens ook niet als persoonlijke aanval want ik ken Fontanelle verder helemaal niet, maar iedereen heeft zwaktes en niemand leeft 100% diervriendelijk.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo sep 02, 2007 19:34

Corrupted schreef:Ik bedoel dit trouwens ook niet als persoonlijke aanval want ik ken Fontanelle verder helemaal niet, maar iedereen heeft zwaktes en niemand leeft 100% diervriendelijk.
nee, dat wist ik nog niet. :roll:

Zen

Bericht door Zen » zo sep 02, 2007 20:17

Corrupted schreef: Het gaat over mensen die posten dat ze zelf geen zwaktes hebben.
Wie heeft dit gepost en waar kan ik dat vinden?

Corrupted

Bericht door Corrupted » di sep 04, 2007 17:47

Fontanelle schreef:
nee, dat wist ik nog niet. :roll:
Je doet er maar mee wat je wilt...

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di sep 04, 2007 18:08

Corrupted schreef:Je doet er maar mee wat je wilt...
ik kan er voor kiezen om niet of wel te roken, dat asfalt niet vegan is is niet mijn schuld. de maatschappij maakt 100% diervriendelijk leven onmogelijk, dus probeer ik te streven naar het vermijden v dingen als tabak, omdat ik dat zelf kan, zonder bemoeienis v bovenaf of whatever.

naast het feit dat ik het gebruiken v tabak een bijdrage vind aan de uitbuiting v 3e wereldlanden, het misbruiken v het milieu en de dood vd dieren in de regenwouden vind ik het ook een verstandige keuze om te streven naar 'gifvrij' leven. poisonfree. is goed voor jezelf net als vegan eten dat is. maar die discussie is hier al vaak genoeg gevoerd.

veglife

Bericht door veglife » wo sep 05, 2007 7:52

Fontanelle schreef:
+1

mensen die het hardst schreeuwen bij SHAC-demo's en daarna rustig een peuk opsteken die getest is in HLS. Hoe krom is dat !
Zo was er eens een demo tegen nike. Een activist werd ge?nterviewd waarom hij actie voerde tegen nike en tegelijkertijd werd er ingezoomd op zijn, jawel, nike schoenen :lol:

Plaats reactie