vega rookwaar

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Framboos

Bericht door Framboos » wo dec 06, 2006 18:10

Ik wil je absoluut niet aanvallen ofzo en ik ben ook geen heilige (niet dat ik ooit gerookt heb, maar al dat vet uit koekjes en chips en die kilo's suiker zullen vast ook niet gezond zijn en dat eet ik ook gewoon), maar er moet me toch echt even iets van het hart.
Mave schreef: Maar goed; ík vind 't niet vies, mijn omgeving heeft er geen last van in de zin dat ik niet rook bij mensen die 't vervelend vinden.
Dat is dus gewoon niet waar. Als je rookt, ga je daar naar ruiken. Je bent tegen die tijd zelf al 'immuun' voor die lucht (denk bijvoorbeeld ook aan parfum, dat ruik je na een paar uur bij jezelf ook niet meer), maar anderen die je tegenkomt ruiken het wél. Dat blijft echt hangen in je kleren, haar en adem. (Ik heb een vriendin wiens vriend rookt en bij haar ruik ik zelfs al de rook...)
Mave schreef:Vraag ook altijd of iemand 't rot vindt als ik rook, en in de stad ga ik niet naast mensen staan die zelf niet roken of zo, houd altijd afstand.
Dit is natuurlijk meer mijn probleem, maar het is best vervelend om elke keer weer de zeur te zijn waardoor iemand anders iets wat hij graag wil doen niet kan doen.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo dec 06, 2006 20:10

Framboos schreef:Dat is dus gewoon niet waar. Als je rookt, ga je daar naar ruiken. Je bent tegen die tijd zelf al 'immuun' voor die lucht (denk bijvoorbeeld ook aan parfum, dat ruik je na een paar uur bij jezelf ook niet meer), maar anderen die je tegenkomt ruiken het wél. Dat blijft echt hangen in je kleren, haar en adem. (Ik heb een vriendin wiens vriend rookt en bij haar ruik ik zelfs al de rook...)
Idd dat klopt.. mijn broer rookt.. de hele bank waar die meestal zit ruikt ernaar. En ook als die zijn jas over de mijne hangt ruikt mijn jas er weer naar. etc.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » wo dec 06, 2006 20:17

De geur van iemand die gerookt heeft kan je best onprettig vinden, maar volgens mij kun je dan het gezondheidsaspect al niet meer inbrengen.

Verder zijn er ook mensen die van zichzelf stinken of veel stinkende parfum gebruiken, en ik vraag me af of je dan ook nog met deze argumenten aan komt.

Framboos

Bericht door Framboos » wo dec 06, 2006 21:16

Rick schreef: Verder zijn er ook mensen die van zichzelf stinken of veel stinkende parfum gebruiken, en ik vraag me af of je dan ook nog met deze argumenten aan komt.
Dat vind ik ook zeer vervelend.

Maar het ging er om dat Mave zei dat niemand er last van had zolang je maar niet in iemands buurt rookt. Ik heb er dus wel degelijk last van. Ook van mensen die heel zware bloemengeuren op hebben trouwens, daar krijg ik koppijn van.

blauw

Bericht door blauw » wo dec 06, 2006 23:24

Ik vind het ook niet echt lekker als iemand gerookt heeft en dat ruik je nog, maar echt last er van hebben vind ik het ook niet. Dan vind ik iemand die kwistig met de parfumfles heeft rondgespoten of iemand die zich al een poosje niet gewassen heeft een stuk vervelender, dat ruikt volgens mij een stuk sterker en blijft ook langer hangen. Zolang iemand de rook niet in mijn gezicht uitblaast heb ik er niet zo'n moeite mee...

Mave niet ingelogd

Bericht door Mave niet ingelogd » do dec 07, 2006 8:26

@Framboos: goed, daar heb je op zich wel gelijk in, en misschien is 't omdat ik 't zelf niet merk of zo.
Maar nog: ik heb diverse vriendinnen die roken, en ook toen ik nog niet rookte: enkel bij een meisje dat heel veel rookt; iedere pauze naar buiten gaat voor een n sigaret enz, díe stonk. De rest, ach, daar merkte ik 't amper van als ze kauwgom hadden genomen oid.

Maar ik snap je punt wel verder =).

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » vr mei 11, 2007 10:00

American Spirit is niet langer dierproefvrij.
Dat las ik zojuist in de nieuwste Change.
Het bedrijf is overgenomen door Philip Morris.
Ik kan hier alleen bijzonder weinig over vinden op internet.
Zou het waar zijn ?

Daarnaast kan ik alleen maar blijven onderstrepen hoe slecht roken is voor jezelf, je medemens, het regenwoud, het milieu in het algemeen en de dieren.

Dave

Bericht door Dave » vr mei 11, 2007 14:35

Idd niets over te vinden op het internet. Ook slecht dat er dan geen referentie bij staat. Lijkt me dat een (vijandige) overnamebod vanuit Altria op een onderdeel van Reynolds American "breaking news" is.

Robb

Bericht door Robb » di jun 05, 2007 14:04

Fontanelle schreef:American Spirit is niet langer dierproefvrij.
Dat las ik zojuist in de nieuwste Change.
Het bedrijf is overgenomen door Philip Morris.
Ik kan hier alleen bijzonder weinig over vinden op internet.
Zou het waar zijn ?
Hetgene wat ik erover kan vinden is dat Santa Fe (fabrikant van American Spirit) is overgenomen door Reynolds American Tobacco en niet door Philip Morris, dit was al zo sinds 2002.

Vreemd is wel dat ik op geen enkele site inderdaad kan vinden dat dit ook echt zo is, op wikipedia na:
The company was founded in 1982, but in 2002 was acquired by Reynolds American and is now an independent subsidiary
Ik denk dat zowel Santa Fe als reynolds er niet echt mee te koop willen lopen dat een merk wat bekend stond als natuurlijk en dierproefvrij, nu een dochteronderneming is van een bedrijf dat vroeger opdracht gaf voor dierproeven.

Ook over het uitvoeren van dierproeven in opdracht van Reynolds is bijzonder weinig te vinden op het net. Het enige wat ik kon vinden was dit:

http://www.mit.edu/people/jeffrey/MPHTe ... n_1997.pdf

Aan het einde van 2e pagina/begin 3e pagina staat het volgende:
In it's toxological testing of new cigarette prototypes that heat instead of burn tobacco, R.J. Reynolds Tobacco Company conducted a comprehensive analytical and biological evaluation of each chemical component of the whole smoke emitted from such cigarettes. (...). These test included: bacterial mutagenicity (Ames test); in vitro and in vivo genetic toxicology (sister chromatid exchanges and chromosomal aberrations in CHO cells and bone marrow unscheduled DNA synthesis in isolated rat hepatocytes, micronucleus assay in bone marrow, urine mutagenicity); in both short term and longer term animal inhalation studies of whole smoke and smoke components.
En verderop
Extensive animal studies were conducted on glycerol, propylene glycol and a humectant mixture
Op de site van American Spirit staat nog steeds:
Do you test your tobacco products on animals?
No. Never have. Never will.
Zegt u 't maar :wink:

Robb

Bericht door Robb » wo jun 06, 2007 12:20

Aansluitend op dit onderwerp:

Tabaksgigant Philip Morris heeft plannen aangekondigd om een groot nieuw onderzoeks- en ontwikkelingscentrum the bouwen in Richmond, Virginia, MET een uitgebreid dierproeflaboratorium.

Volgens anonieme bronnen bevatten de ontwerpplannen voor het gebouw twee ruimtes genaamd ?Primate Room 1? en ?Primate Room 2.? Wat deze ontdekking nog ontzettender maakt is het feit dat Philip Morris gelinkt is aan Covance Laboratories, waar een undercover medewerker van PETA onlangs beelden vastlegde van apen die mishandeld werden door de medewerkers daar.

Decennia lang hebben tabaksbedrijven zoals Philip Morris gebruik gemaakt van dierproeven in een poging mensen te overtuigen dat roken veilig is. Dit soort onderzoeken zijn speciaal misleidend vanwege het feit dat dieren op een andere manier kanker ontwikkelen dan mensen. Nu wil Philip Morris door middel van nog meer onderzoeken opnieuw proberen de consument te misleiden en ervan te overtuigen dat het roken van hun sigaretten minder schadelijk is.

Honden, ratten, apen, en konijnen worden vastgekoppeld aan machines en gedwongen rook in te ademen in ijdele pogingen aan te tonen dat roken veilig is. Vaak gebruiken onderzoekers zwangere dieren om vast te stellen hoe roken pasgeborenen be?nvloedt, ondanks een overvloed aan bewijs dat dit schade toebrengt.

In een recent onderzoek werden zwangere rhesus apen aan een machine vastgekoppeld en gedwongen nicotine op te nemen voor meer dan drie maanden. Hierna werden de foetussen van de apen, voordat deze zich volledig ontwikkeld hadden, verwijderd en gedood zodat vervolgens hun longen opengesneden en onderzocht konden worden.

Douglas Wilder, de burgemeester van Richmond, heeft verklaard dat de stad Philip Morris enkele hectares grond ter waarde van 3,2 miljoen dollar heeft gegeven, als ook een tienjarige ontheffing van inkomstenbelasting. PETA heeft een letter naar Wilder geschreven met het dringende verzoek de steun van de gemeente aan dit onderzoekscentrum terug te trekken tenzij Philip Morris kan verzekeren dat er geen dierproeven plaats zullen vinden.

Totdat roken voorgoed verleden tijd is zal Philip Morris er alles aan blijven doen om zich van een gezond netto inkomen te verzekeren ? ten koste van de dieren. Er zijn talloze alternatieven voor dierproeven, waaronder klinisch onderzoek en epidemiologische studies die gebruik maken van mensen die roken.
bron: http://www.stopdierproeven.org

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » wo jun 06, 2007 14:14

:/

Heeft iemand een idee waar je American Spirit kan kopen..? Ik kan het echt n?rgens vinden.

Dave

Bericht door Dave » wo jun 06, 2007 14:15

Mave schreef::/

Heeft iemand een idee waar je American Spirit kan kopen..? Ik kan het echt n?rgens vinden.
Da's maar goed ook. Roken is slecht.

Mave

Bericht door Mave » wo jun 06, 2007 15:51

Ik kan toch beter American Spirit gaan kopen dan Camel of Marlboro ofzo..

robb te gast

Bericht door robb te gast » wo jun 06, 2007 16:36

Mave schreef::/

Meestal hebben ze t bij de sigarenboer. Of zoals t tegenwoordig heet, de tabaks-speciaalzaak.

robb te gast

Bericht door robb te gast » wo jun 06, 2007 16:44

Fontanelle schreef: Daarnaast kan ik alleen maar blijven onderstrepen hoe slecht roken is voor jezelf, je medemens, het regenwoud, het milieu in het algemeen en de dieren.
Klopt, maar ik rij geen auto, heft dat t niet een beetje op? :wink:
Da's maar goed ook. Roken is slecht.
Jaja, het staat zelfs op de verpakking. :wink:

Ik ben al vanf mn 13e verslaafd, geloof me ik heb meer moeite van de sigaretten af te blijven dan het stoppen met bijv. zuivel eten.

Ik probeer het tot een minimum te beperken, en probeer het zo 'verantwoord' mogelijk te doen.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » wo jun 06, 2007 19:04

Roken is voor kankerlijers.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Mave

Bericht door Mave » wo jun 06, 2007 20:23

robb te gast schreef:
Meestal hebben ze t bij de sigarenboer. Of zoals t tegenwoordig heet, de tabaks-speciaalzaak.
Ah thanx:) Zal ik die eens opzoeken als ik in Breda ben ofzo.

Inge

Bericht door Inge » di aug 28, 2007 18:02

Je kunt dus wel american spirit kopen, maar die zijn niet proefdiervrij meer zoals ik begreep uit dit alles.
Dus qua diervriendelijkheid maakt het geen bal uit wat je koopt, het is allemaal even slecht.

Trouwens, voor de shag-rokers: de plakrand van vloei is gemaakt van gelatine uit dierenbotten. Dit is dus ook niet vegan, maar je hebt hier wel een alternatief voor: vegan vloei.

Ineke

Bericht door Ineke » di aug 28, 2007 18:04

Weet je dat zeker van die gomrand heb je dat bij de fabrikant nagevraagd?
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Inge

Bericht door Inge » di aug 28, 2007 18:09

Internet, al weet ik al niet meer waar.
Zo ook hoor ik 't van meerdere veganisten.

Evenals de plakranden (die je zelf nog vochtig moet maken) van een envelop.

Plaats reactie