Veganisten en de pil.....

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Shantisabine

Bericht door Shantisabine » di mar 06, 2007 10:22

Mijn buurmeisje kreeg allerlei nare klachten (d'r haar viel geloof ik uit, hoofdpijn, futloosheid en wat niet meer) van de prikpil. Kon ook niet volgens de huisarts.

*er zijn vast ook bergen mensen die ik ken die zonder problemen aan de pil zijn hoor :wink: *

puk

Bericht door puk » di mar 27, 2007 15:53

Mave schreef: hebben jullie eigenlijk nadelige effecten van de pil gemerkt?
Ik heb van mijn zestiende tot mijn dertigste de pil geslikt en vorig jaar bleek ik op eens hoge bloeddruk te hebben. Als veganist, met een perfect cholesterol gehalte! Die hoge bloeddruk is zeer waarschijnlijk door de pil veroorzaakt...

Hoewel ik na een poosje gestopt te zijn momenteel de 'Nuva-ring' gebruik, ben ik dit onnatuurlijke hormoongebruik en bijwerkingen super zat en ga deze maand stoppen. Vandaar dat ik me al een poosje aan het verdiepen ben in de 'Fertility Awareness Method' wat dus min of meer is wat wordt beschreven in dat Metro artikel van vorige maand (22 feb). Je houdt dus je basale temperatuur bij, je 'cervical fluids' en de positie van je baarmoedermond en zo kun je precies bepalen wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet!

Wat mij betreft lijkt me dit de ideale manier van geboorte beperking. Je kunt als je vruchtbaar bent gewoon een (vega) condoom gebruiken en de rest van de tijd zit je goed! Dit werkt natuurlijk alleen goed als je in een vaste relatie zit en beiden er serieus genoeg mee omgaan. Maar dan is het inderdaad een van de meest veilige en natuurlijke (!) methodes die er te vinden zijn.

Voor wie meer interesse heeft: Toni Weschler's boek 'Taking Charge of Your Fertility' is het meest duidelijk en populair (in Noord-Amerika althans).

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx » wo mei 02, 2007 17:07

Omdat ik ontzettende last kreeg van ongesteld zijn (buikpijn was niet te harden), ben ik nu weer aan de pil. De Lovette. En ik moet zeggen dat ik geen bijwerkingen ervaar. Ook geen hoofdpijn! Hoe dit nou kan is mij een raadsel, maar het is geloof ik de lichtste pil die er bestaat. Ms was ik gewoon pilmoe, en na bijna jaar pil-af te zijn kan ik er weer even tegenaan ofzo. Ik heb mezelf wel gesteld: max. nog 5 jaar!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

ingenting

Bericht door ingenting » wo mei 02, 2007 19:43

Volgens mij reageert je lichaam op elke pil weer anders,
want de eerste die ik had was echt drama..
maar de pil die ik nu slik (ook heel licht) is wel okay.
La maquereau des petits g?teaux (h)

Lizette

Bericht door Lizette » wo mei 02, 2007 23:44

Ik denk dat de pil niet genoeg is. Ik bedoel: het allenig slikken ervan. Misschien is het beter er meteen een b?tablokker bij te nemen, tegen de hoge bloeddruk en hoofdpijn. Zo?n combinatie komt wel vaker voor: geneesmiddelen tegen de bijwerking van geneesmiddelen.
Wel heavy natuurlijk. Maar ja, wie A zegt, moet B zeggen!

puk

Bericht door puk » do mei 03, 2007 5:03

Lizette schreef:Ik denk dat de pil niet genoeg is. Ik bedoel: het allenig slikken ervan. Misschien is het beter er meteen een b?tablokker bij te nemen, tegen de hoge bloeddruk en hoofdpijn. Zo?n combinatie komt wel vaker voor: geneesmiddelen tegen de bijwerking van geneesmiddelen.
Wel heavy natuurlijk. Maar ja, wie A zegt, moet B zeggen!

:hehe:

misschien niet ver van de waarheid! (maar ik zeg om bovengenoemde redenen dan ook echt maar geen A meer :wink: )

toch een nieuw gat in de markt voor de farmaceutische industrie?
"Allow yourself to think, let yourself understand, free yourself to feel. As much as the heart shapes the deed, the deed can shape the heart." -Saurabh Dalal

Ineke

Ineke

Bericht door Ineke » ma mei 21, 2007 14:49

ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik ben het aan het uitzoeken, voor zover ik nu weet is Implanon van Organon veganistisch, (die mits goed ingebracht betrouwbaar zou zijn). en ook Nuvaring, er is ook een relatief nieuwe mini temperstuurcomputer op de markt, Pearly genaamd die die vruchtbare en onvruchtbare dagen weergeeft, volgens het bedrijf betouwbaarheid 99.3% (het is niet de Persona die enige tijd gelden in het nieuws is geweest) voor meer informatie zie http://www.geboorteplanning.nl
Voor zover ik nu weet bevatten de meeste 'de pillen' bevatten inderdaad lactose of zelfs gelatine, Condomi is vega, andere bevatten vaak Cassi?ne, of een ander melkbestanddeel.
Jippy, Durex Avanti, Trojan Supra, Hot rubber het vrouwencondoom en Hot rubber ben ik nog aan het uitzoeken.
zodra ik meer weet komt het hier en in de Vega!
Laatst gewijzigd door Ineke op di jul 03, 2007 14:52, 4 keer totaal gewijzigd.

-gebruikergewist-

Re: Ineke

Bericht door -gebruikergewist- » ma mei 21, 2007 14:52

Ineke schreef:Condomi is vega
Condomi heeft zelfs het veganistische keurmerk en wordt o.a. door de NVV verkocht.

Ineke

Ineke

Bericht door Ineke » ma mei 21, 2007 15:01

Nog even dit: ik geef de informatie alleen door, dus niet met een baby of zo bij aan de deur komen schelden, zo van "Het was toch zo'n goed product!".h? :P als het door mij benoemde product niet goed werkt. Trouwens er zijn ook spiraaltjes, maar dat zal al wel lang bekent en benoemd zijn.
ik zal de morning after- en de abortuspil ook uitzoeken.
Laatst gewijzigd door Ineke op do aug 30, 2007 14:10, 3 keer totaal gewijzigd.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » ma mei 21, 2007 15:04

Ineke schreef:ik zal de morning after- en de abortuspil ook uitzoeken.
Zouden er veganisten zijn die liever een kind wat ze eigenlijk niet willen op de wereld zetten dan dat ze een niet-veganistische mornig-afterpil zouden slikken?

Ineke

Bericht door Ineke » ma mei 21, 2007 15:20

Norvelo morning afterpil bevat ook lactose, (helaas)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » ma mei 21, 2007 19:41

Ineke schreef:er is ook een relatief nieuwe mini temperstuurcomputer op de markt, Pearly genaamd die die vruchtbare en onvruchtbare dagen weergeeft, volgens het bedrijf betouwbaarheid 99.3%
De Pearly schijnt vooral betrouwbaar te zijn om te meten of je vruchtbaar bent. Daarvoor is hij ook hier goedgekeurd in Amerika.
Als voorbehoedsmiddel is hij hier niet goedgekeurd en schijnt hij ook wat minder betrouwbaar te zijn dan ze beweren.
Van alles wat ik gelezen heb over vrouwen die het gebruiken, gebruiken de meesten een ander middel er naast.

Het lijkt me toch wel een aardig middel als je het niet ontzettend erg vind om zwanger te worden. :)
Ik wil het graag bij twee houden, dus ik houd het bij condomi of wat voor ander veganistich merk ik nu heb. :wink:

Ineke

Ineke

Bericht door Ineke » di mei 22, 2007 14:04

Dat begrijp ik, ik heb er niet voor niets een aanvuling bij gezet, Kun je me zeggen wat de naam en fabrikant van het andere middel is, en is het ook hier in Nederland verkrijgbaar?

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » di mei 22, 2007 14:27

Ineke schreef:Kun je me zeggen wat de naam en fabrikant van het andere middel is, en is het ook hier in Nederland verkrijgbaar?
Bedoel je het middel dat vrouwen er naast gebruiken?
Ik ken niets dat je niet al kent.

Ineke

Bericht door Ineke » di mei 22, 2007 15:31

Wanda screef "Ik wil het graag bij twee houden, dus ik houd het bij condomi of wat voor ander veganistich merk ik nu heb".
Welk ander middel?

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » di mei 22, 2007 17:32

Oh dat bedoelde je!
We gebruiken Glyde, die is ook veganistisch.

Marla

Bericht door Marla » di mei 22, 2007 22:30

Wanda schreef: Glyde
Pffff, wat een naam!

Ineke

Zwangerschapstest

Bericht door Ineke » ma jun 04, 2007 11:52

Predictor is niet veganistisch, maar met het eerder vernoemde apparaatje (Pearly) kun je volgens de informatie al 8 dagen ongeveer meten of je zwanger bent.

Ineke

Bericht door Ineke » ma jun 11, 2007 14:24

Clear bleu (zwangerschapstest) evenals Predictor is niet vegan er zit een of ander dierlijk prote?ne in, en muizencellen (invitro bijgekweekte) maar van origine van muizen, de testen zijn niet op dieren getest.
zoals in mijn vorig bericht al gemeld kan de Pearly (electronische ovulatietest) volgens de verkoopfolder al na acht dagen zeggen of iemand zwanger is, misschien is dat iets om de andere testen mee te vervangen.

Ineke

Bericht door Ineke » di jul 03, 2007 13:54

Wat een gedoe zeg, ik ben blij dat ik lesbisch ben, :D :wink: :cheerie: :ole: :arrow: (overdrijven maakt de zaak duidelijk)
By the way, ik blijf zoeken.

Plaats reactie