Veganisten en de pil.....

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
forest

Bericht door forest » do feb 22, 2007 12:38

volwassenen raken ook zat onbedoeld zwanger, alleen valt het minder op of zeggen ze niet dat het een ongelukje was, maar gewoon dat het de bedoeling was.

wat betreft dat onbezonnene, het licht meer aan dat het vlees zwak is op een kritiek moment, en dat meisjes bang of onzeker zijn.

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx » do feb 22, 2007 17:38

Dit stond vandaag in de Metro:

Periodieke onthouding net zo effectief als de pil

Niet vrijen in de vruchtbare periode v. d. vrouw werkt net zo goed tegen zwangerschap als de anticonceptie pil.
Door de lichaamstemperatuur te meten, de stand v de baarmoeder te bekijken en de afscheiding in de gaten te houden, kan de vruchtbare periode v de vrouw bepaald worden.
Dit wordt de sympto-thermale methode genoemd. De onderzoekers v. de Universiteit van Heidelberg concludeerden dat, mits de methode goed gebruikt wordt, slechts 0.4 op de 100 vrouwen zwanger raken. Een anticonceptiemiddel macg betrouwbaar genoemd worden als de kans op zwnager te worden kleiner is dan 1 procent.
Voordeel van de methode is dat het gratis is en hormoonloos.
Daar staat tegenover dat de vrouw haar cyclus in de gaten moet houden om zeker te zijn dat de methode betrouwbaar is.
"In de voorlichting zijn wij terughoudend over periodieke onthouden" Aldus Rugters Nisso Groep. "De methode word in folders niet genoemd als anticonceptiemiddel".
Bovendien hebben veel vrouwen in de vruchtbare periode juist meer zin in seks, waardoor het dus vervelend kan zijn om aan onthouding te doen.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Ivy
Contacteer:

Bericht door Ivy » do feb 22, 2007 21:33

Mmm ja dat onthouding lijkt me dan toch een stuk lastiger! Dan moet je je lichaam echt goed kennen, want als je het niet echt goed in de gaten houdt, heb je alsnog veel meer kans om zwanger te worden..
Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it.

Mahatma Gandhi

forest

Bericht door forest » vr feb 23, 2007 12:12

dat si wel interessant. een lichaamvriendelijke aanpak die je dwingt ertoe meer in touch met je biologische processen te worden.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » vr feb 23, 2007 12:20

Denk wel dat het voor deze methode wenselijk is als je biologische processen zich aan een regelmatig tijdschema houden.

fieke

Bericht door fieke » vr feb 23, 2007 12:48

gisteren in de metro gelezen dat onthouding een goed anticonceptiemiddel is, als je het goed toepast
er zou maar 0.4% kans zijn op zwangerschap

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » vr feb 23, 2007 12:50

fieke schreef:gisteren in de metro gelezen dat onthouding een goed anticonceptiemiddel is, als je het goed toepast
er zou maar 0.4% kans zijn op zwangerschap
Scroll eens even 4 berichten omhoog... :wink:

fieke

Bericht door fieke » vr feb 23, 2007 12:51

:oops:

Nel

Bericht door Nel » vr feb 23, 2007 14:15

Kirsten schreef:Dit stond vandaag in de Metro:

Periodieke onthouding net zo effectief als de pil
Voordat de pil uitgevonden was, ging het ook op die manier. Toch waren er vele ongewenste zwangerschappen. De vanzelfsprekende zwangerschappen.
Het is niet betrouwbaar.
Ook leeft het sperma een periode, een aantal dagen. En oeps, als per ongeluk het sperma langer leeft dan je had uitgerekend....

Hoelang het sperma leeft, hangt van verschillende factoren af. En die kan je niet berekenen.
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

Ivy
Contacteer:

Bericht door Ivy » vr feb 23, 2007 17:41

nee daarom is men toch op een gegeven moment op een iets betrouwbaarder middel over gestapt..
Want ja je moet ook maar net een regelmatige cyclus hebben.. En dan kan die cyclus ook nog door heel veel dingen beïnvloed worden..
Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it.

Mahatma Gandhi

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » zo mar 04, 2007 18:58

Zowieso, dan móet je iedere dag met een thermometer in de weer, toch? Lijkt me geen doen :roll:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » zo mar 04, 2007 21:08

Elke dag hormonen is ook niet lekker hoor :roll:
Until I reach my home

Mave

Bericht door Mave » ma mar 05, 2007 17:51

Hehe da's waar.

Trouwens, even los daarvan; hebben jullie eigenlijk nadelige effecten van de pil gemerkt? Ik vraag me sterk af of die bijverschijnselen een fabeltje zijn (volgens m'n huisarts wel nl.) of niet. Ik merk ze wel namelijk :roll: (maar ik weet dus niet of 't door die pil komt).

ingenting

Bericht door ingenting » ma mar 05, 2007 18:58

hangt ervan af welke.

De eerste pil die ik had, dat was echt niet.te.doen.
Werd er ontzettend emotioneel van, kwam meteen 2 kilo aan, gezwollen enkels, rare eetbuien, misselijk in de ochtend..
(HALLO! ik wil juist NIET de symptomen van zwangerschap meemaken ;) )

en toen switchte ik naar een veeeel lichtere versie en merk er haast niks van.
La maquereau des petits g?teaux (h)

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » ma mar 05, 2007 19:01

Mave schreef:Hehe da's waar.

Trouwens, even los daarvan; hebben jullie eigenlijk nadelige effecten van de pil gemerkt? Ik vraag me sterk af of die bijverschijnselen een fabeltje zijn (volgens m'n huisarts wel nl.) of niet. Ik merk ze wel namelijk :roll: (maar ik weet dus niet of 't door die pil komt).
Ik heb er heel erg veel last van. En natuurlijk zeggen huisartsen dat het een fabeltje is, ze verdienen bakken met geld om bepaalde pillen aan jou te verkopen.
Ik had eerst microgynon (bijwerkingen kwamen pas na een jaar, ik leefde in een soort donkere waas, vaak hoofdpijn).
Laatst ging ika an een lichtere pil (lovage ofzoiets?) en dat was 5 dagen van de week knallende hoofdpijn, niet normaal meer. Daar ben ik dus ook mee gestopt.
De pil is echt vergif.

En ik kom ontzettend aan v de pil.

Ik erger me trouwens groen en geel aan onderwetse dokters die zeggen dat het een fabeltje is. Hoe durven ze. :x :x
Until I reach my home

Mave

Bericht door Mave » ma mar 05, 2007 19:09

:S Wow, dan heb ik nog niks te klagen zeg.. :P (Ik heb dan ook wel een hele lichte geloof ik)
Maar, ja dat aankomen heb ik dus ook :roll: Nu schommel ik zowieso gigantisch maar volgens mij ligt 't dit keer écht aan de pil. dus ik stop maar weer even ('twas toch vnl voor mn huid :P)

fieke

Bericht door fieke » ma mar 05, 2007 22:49

ik heb enorm veel last van mirgraine en van stemmingswisselingen door de pil
aankomen weet ik niet, ik slik al sinds mijn veertiende de pil (omdat ik 'moest' om de last van mijn maandstonden te verminderen, ik was er echt twee dagen doodziek van)
emotioneler word ik er door
en eten... enorm veel met periodes

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » di mar 06, 2007 7:44

wow, ik ben nu alleen maar meer overtuigd om nooit maar dan ook nooit de pil te proberen :D

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mar 06, 2007 7:51

Ik heb de pil van mijn 18e tot mijn 32e geslikt en al die jaren nergens last van gehad. Om maar even een positief geluid te laten horen tussen al die klaagverhalen. :wink:

Framboos

Bericht door Framboos » di mar 06, 2007 8:00

Ik heb niet alleen nergens last van gehad, maar ben er zelfs juist heel blij mee.

Plaats reactie