Veganisten en de pil.....

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Niels
Leefwijze: veganist

Bericht door Niels »

Al is de man geen schoft:
het is toch ook in de eerste plaats haar 'probleem' aangezien zij het kind moet dragen en baren als ze het houdt, en niet de man
De liefste man ter wereld gaat daar nog niks aan veranderen.

En dan ga je nog uit van een vaste relatie. Je kunt toch moeilijk verwachten dat een man die een vrouw per ongeluk zwanger maakt (hij ging er vanuit dat ze zich goed beschermde) full-time vader gaat spelen omdat ze zonodig geen abortus wil.
Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

"Hij ging ervanuit dat ze zich beschermde" Weeral de man die verantwoordelijkheid ontloopt en verwacht dat de vrouw aan alles denkt.
Niels

Bericht door Niels »

Zoals Marla al zei, in plaats van zielig in de slachtofferrol te zitten kun je beter zorgen dat je (niet per se jij persoonlijk) je zaakjes zelf goed op orde hebt.
Framboos

Bericht door Framboos »

Tieske, misschien moet je de draad over abortus even lezen. De mensen van wie jij nu denkt dat ze heel rare dingen zeggen, zijn namelijk helemaal niet zo raar in hun mening hierover. :wink:
Marla

Bericht door Marla »

Zeggen we rare dingen dan? Ik ben me van geen kwaad bewust :D .

Ok, laat ik het zo zeggen; Ik persoonlijk zou niet afhankelijk willen zijn van een man op het gebied van anticonceptie, ik voel me gewoon zekerder als ik zelf de touwtjes in handen heb. Je zou dan kunnen zeggen dat mannen er makkelijk vanaf komen maar dat vind ik niet echt eerlijk want je doet het ook voor je eigen veiligheid.
Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

Ja marla dat is waar, ook ik heb liever de touwtjes in eigen handen hoor.
Ik denk dat ik me verkeerd uitdruk.
Ik wil zelf de touwtjes en alles in handen hebben dus ik wil zeker niet in de slachtofferrol kruipen, maar ik wil gewoon vooral zeggen dat mannen dat (denk ik) als vanzelfsprekend vinden dat we de touwtjes in eigen handen nemen.

Het zou toch gewoon al leuk zijn als ze er meer bij betrokken zijn, door er bv meer over te praten, bv eens te vragen of we aan onze pil hebben gedacht, vragen of we er geen last van hebben, en zeker als je een vaste vriend hebt eens praten over "wat als je toch zwanger wordt".
Snap je wat ik bedoel?
Marla

Bericht door Marla »

Tieske schreef: Het zou toch gewoon al leuk zijn als ze er meer bij betrokken zijn, door er bv meer over te praten, bv eens te vragen of we aan onze pil hebben gedacht, vragen of we er geen last van hebben, en zeker als je een vaste vriend hebt eens praten over "wat als je toch zwanger wordt".
Snap je wat ik bedoel?
Ja maar mijn ervaring is ook eigenlijk wel dat dat altijd zo gaat, heb ik dan heel erg geluk gehad met de relaties die ik had ofzo?
Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:Zeggen we rare dingen dan? Ik ben me van geen kwaad bewust :D .
Nee hoor, helemaal niet. Ben het helemaal met jullie eens. Het zou alleen over kunnen komen (en volgens mij komt het zo op Tieske over) dat een man geen verantwoording heeft in het hele gebeuren.
Anna

Bericht door Anna »

toch vind ik wel dat er een duidelijk verschil bestaat tussen het 'zwanger worden' en het 'zwanger zijn'.
ik vind het evenveel de verantwoordelijkheid van de man om te zorgen dat de vrouw niet zwanger wordt. hij is uiteindelijk actief bezig om zijn zaad te lozen, elke idioot weet wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.
ik zou er dan ook nooit vanuit gaan dat de vrouw die verantwoordelijkheid als vanzelfsprekend op zich neemt.
samen overleggen wat de beste manier is, lijkt mij het meest logische.
en als je als man geen vader wilt worden, dan zorg je er gewoon voor dat je een vrouw niet zwanger maakt! en voor een vrouw geldt hetzelfde.
dat is mijn mening :wink:
Niels

Bericht door Niels »

Als de vrouw in kwestie niet vermeldt dat ze niet aan de pil/spiraal is, en ook niet vraagt om een condoom, lijkt me het net iets meer de verantwoordelijkheid van de vrouw. Het is stom natuurlijk als het je gebeurt, maar erg gek is het niet als een man er vanuit gaat dat de vrouw wel aan de pil zal zijn.
Anna

Bericht door Anna »

Niels schreef:Als de vrouw in kwestie niet vermeldt dat ze niet aan de pil/spiraal is, en ook niet vraagt om een condoom, lijkt me het net iets meer de verantwoordelijkheid van de vrouw. Het is stom natuurlijk als het je gebeurt, maar erg gek is het niet als een man er vanuit gaat dat de vrouw wel aan de pil zal zijn.
nou, ik vind dus van wel!
(ik heb van mijn leven die pil nog niet geslikt en veel vriendinnen zijn er inmiddels vanaf gestapt. volgens mij is de pil behoorlijk pasé)
ik vind het gewoon erg dom als je als man ervan uitgaat dat een vrouw niet vruchtbaar is.
forest

Bericht door forest »

jah je kan er als man niet vanuit gaan dat de vrouw aan de pil is.
Niels

Bericht door Niels »

Zoals gezegd, ik vind het ook dom. Maar ik vind het nog veel dommer als een vrouw er vanuit gaat dat de man wel voor haar na zal gaan denken, en haar er aan moet herinneren dat ze eventueel zwanger kan worden.
Anna

Bericht door Anna »

dat is ook dom, je moet beseffen dat je van sex zwanger kunt raken of iemand zwanger kunt maken.
ik vind het niet dommer van de een of ander.
ik denk alleen dat een vrouw er doorgaans wat voorzichtiger mee om zal springen, aangezien een ongewenste zwangerschap voor haar toch net iets vervelender is dan voor de man. maar dat vind ik geen reden om de verantwoordelijkheid op de vrouw af te schuiven.
Niels

Bericht door Niels »

De man weet niet wat de vrouw al dan niet slikt, de vrouw zelf wel -> De man is dus afhankelijk van de informatie van de vrouw. Volgens mij slikt 75% van de vrouwen de pil (of heeft spiraal, of is geholpen). Als de vrouw niks zegt, is het dus niet heel onredelijk (maar wel dom) om er vanuit gaan dat de vrouw tot die grote meerderheid behoort.
Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

En dan vul ik aan met: als man vraag je het gewoon ff, kost niet veel moeite, niet veel energie, niet veel leed ofzo, .... maar door het ff te vragen kun je dat wel allemaal besparen.

Ok ik weet wel, als je als vrouw niet aan de pil bent ofzo en de man haalt geen condoom boven, dan zou je normaal dat moeten zeggen, maarja dat gebeurt niet altijd hé.
Wat ook maar al te vaak gebeurt: als je beiden zo opgehits bent dat je niet meer kunt wachten, (vrouw neemt geen pil en geen van beiden heeft condoom) dan wordt er toch gevreeën gewoon omdat beiden zo zin hebben.

Dom maar ja.... als je zoveel zin hebt.... dan kan niet altijd iedereen wachten en dan is dat "zwanger worden" maar bijzaak.
Maar goed, nu ben ik wel af aant dwalen, ik denk niet dat dat voor de meesten van ons hier geldt, dat is vooral in het geval van onbezonnen jongeren denk ik. (waar toch wel veel ongewenste zwangerschappen voorkomen!)
Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Als een vrouw geen vaste relatie heeft moet ze gewoon zelf een anti-conceptiemiddel hebben of de ballen om zelf te zorgen voor condooms. Anders gaat ze maar thuis sjawls haken. Tssss...
Een beetje vrouw kan toch voor haar eigen zaakjes zorgen, om zonder SOA of koter de rest v haar leven te spenderen.
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

:worshippy:
Niels

Bericht door Niels »

Fontanelle vat het prima samen.
Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Tieske schreef:Maar goed, nu ben ik wel af aant dwalen, ik denk niet dat dat voor de meesten van ons hier geldt, dat is vooral in het geval van onbezonnen jongeren denk ik. (waar toch wel veel ongewenste zwangerschappen voorkomen!)
Een gezin met een moeder, dochter van 19 en een dochter van 14. Wie raakt er ongepland zwanger? De moeder :lol: . Ach ja, af en toe is mijn moeder net een onbezonnen jongere :P .

Sorry, nog meer afgedwaald....

Hoe kun je met die enorme informatie-SPAM op de middelbare school (twee keer bij biologie, een keer bij verzorging en dan krijg je er ook nog eens ANW overheen!) nog een onbezonnen jongere blijven?!?
Plaats reactie