Restaurant dat mensen belazert

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
VEMP

Restaurant dat mensen belazert

Bericht door VEMP »

Ik ging altijd uit eten bij een chineesrestaurant. Er staat een vegetarische roerbakschotel op de menukaart. Ze verzekerde dat het ook veganistisch zou zijn. Maar na 5 keer daar eten wilde ik het zeker weten. Ik belde ze op met de smoes dat ik voor veel produkten allergisch ben. Ik vroeg wat er in de saus zat bij de groente. Ze vertelde me heel fijn dat er alleen kippenboullion werd gedaan. Toen ik vroeg: "Kippenboulion in een vegetarisch gerecht?" zij hij "ja, dat klopt". Ik stond perplex. Ik heb dus kippen zitten eten, bah! Ik ben dus echt pissig. Ik heb de keuringsdienst van waren gebeld, maar die doen er niets mee. Nog andere opties?

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia »

*gatver*
Ik heb net chinees gegeten. Zal binnenkort eens informeren. Chinezen hebben sowieso moeite met het begrip vegetarisch. Heb al meerdere keren meegemaakt dat ze dan denken dat gevogelte wel 'mag'.

tip: het vegan paspoort uitprinten en bij je dragen.

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

u

Bericht door u »

Zet het op de black list van vegatopia!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Fijn restaurant. Ik ga altijd van eerlijkheid uit.. En als vegetariër moet ik ook geen kippebouillon! (maar dat snappen de meeste mensen denk ik niet eens..)
Ik denk niet dat je er echt zoveel tegen kan doen. Maar doe wat in je vermogen ligt om je er in ieder geval wat geruster op te voelen. Succes.

VEMP

.

Bericht door VEMP »

De consumentenbond, kan ik daar terecht met deze klacht?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: .

Bericht door Vegantastic »

VEMP schreef:De consumentenbond, kan ik daar terecht met deze klacht?
denk van wel

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Marla

Bericht door Marla »

Volgens mij komt dit heel erg vaak voor en kan je er weinig tegen beginnen (behalve er zelf nooit meer gaan eten en iedereen vertellen welk restaurant het is). Ik denk ook niet dat de consumentenbond iets met jou klacht zou gaan doen. Zo mag je bijvoorbeeld ook op een produkt zetten dat het 100% plantaardig is zelfs als er iets dierlijks in zit (moet geloof ik 95% plantaardig zijn).

VEMP

.

Bericht door VEMP »

Dit is het adres:
Chinees-Indisch Restaurant China
Korenmarkt 5
6001 EM Weert

marije

Bericht door marije »

ik was een keer een dagje in maastricht en had zin in uiensoep,(ik was toen nog veggie) ik ben echt alle restaurants afgeweest met de vraag " is jullie uiensoep vegetarisch?" bijna iedereen zei ja, pas toen ik vroeg "wat voor bouillon gebruiken jullie dan? kwamen ze ineens tot de conclusie..'ja runderbouillon, maar er zit geen vlees in de uiensoep hoor!"

das toch belachelijk? dat je als restaurant blijkbaar niet weet wat een vegetarier is maar wel zegt dat je vega dingen verkoopt..

marije

Bericht door marije »

als je geen zin hebt om uit te leggen dat je veganist bent is het soms idd makkelijk om te zeggen dat je allergisch bent, mensen willen geen allergische reactie bij jou op hun geweten hebben ( meestal dan :)) en gaan beter nadenken over de ingrediénten

VEMP

.

Bericht door VEMP »

Klopt, zo benader ik nu ook bedrijven om erachter te komen wat bv het aroma is. Als je zegt dat je veganist bent, helpen ze je niet goed.

Gast

Bericht door Gast »

Tis een samenzwering. :D

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca »

dat vegetarisch met runderboulion is normaal, je kan beter rechtuit vragen welke soepen op basis van groentenbouilon zijn gemaakt.

de meeste mensen die zich vegetariër beschouwen eten alleen geen vlees..vaak wel ook nog vis, dus die reactie is wel te begrijpen hoor.

en uiensoep is altijd moeilijk..vooral door de kaasdressing.

ernesto

Bericht door ernesto »

een chinese vriend van mij zei dat je in geval van twijfel 'ting tai' (fonetisch) moet zeggen zodat ze snappen dat het veganistisch moet zijn...
zelf nooit geprobeerd

Meez

Bericht door Meez »

Het schijnt vaker voor te komen.
Ik ging eens een chinees afhaal menu halen. Ik heb de ingradienten opgenoemd die er niet in mochten zitten.
Toen ik thuiskwam en eens in mijn eetpaketje keek, hadden ze gewoon een standaard menu gepakt en het vlees er tussen uit geplukt. Wat niet was gelukt.
Wat is er toch met dat soort mensen, willen ze me vergiftigen ofzo. :lol:

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Chinese/thai restauranten: let vooral op vis saus.
Indische restauranten: let op ghee (soort boter) en yoghurt.
Pizza: korst: melk of honing (melkpoeder kan in bloem zitten); in tomatensaus kan kaas verwerkt zitten.
Patat/popcorn: let op olie waarin het gebakken is.

Eten bij 'gewone' restauranten blijft moeilijk.

Pizzabediende in Amsterdam:
"Wij hebben korsten zonder en met melk."

Vaak is het beter te zeggen dat je allergisch bent dan veganist. Jammer, maar zo krijg je vaker de waarheid te horen.

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Wanda schreef:Vaak is het beter te zeggen dat je allergisch bent dan veganist.
Allergie; verhoogde gevoeligheid van het lichaam voor een bepaalde stof.

De geest is het product van de hersenen, dus een exponent van het lichaam en dus kan je veganisme op deze manier ook rustig als allergie betitelen.

Plaats reactie