drinken enzo

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijntje

drinken enzo

Bericht door Jasmijntje »

Hoi, ik had even een paar vraagjes over drinken:

1) Ik las in de VEGA! dat de meeste Appelsientje-sappen vegan zijn, van het merk Riedel. Nou zag ik dus heel veel van deze pakken bij de AH, maar toen ik keek naar het merk stond er Frieslandfoods, in plaats van Riedel. Er staat wel Appelsientje op, dus nou weet ik niet of dit is waar ze het in de VEGA! over hadden?
2) Ik las ook dat Lipton Ice-Tea oke is, maar ik heb het nog niet gekocht. Is het lekker?
3) Wat is Redbull? Dit zou ook vegan moeten zijn.
4) Ik ben pas 16 geworden en mag dus officieel bier en wijn drinken. Niet dat ik dat nou in extreme mate van plan was, maar heb het nog nooit geproefd en zou het wel eens willen drinken. Volgens mij zijn er enorm veel soorten wijn en bier en ik zou niet weten waar ik mee moest beginnen. Sommige soorten zijn niet vegan omdat ze geklaard zijn met gelatine, toch? Welke kun je als veganist wel drinken? Bestaat hier een lijstje van o.i.d.?
5) Zijn alle sappen van natuurvoedingswinkels vegan? Ik koop daar namelijk meestal mijn appeldiksap en er staat nooit op dat er toevoegingen in zitten ofzo.
5) De smaakjes Kombucha en Gingko van Carpe Diem vond ik zeer bijzonder de moeite waard. Een aanrader!
6) Is er nog meer vegan-drinken te koop (behalve soya-melk en water natuurlijk)?

Ik hoop dat er reacties komen!
Groetjes van een theeverslaafde die ook wel eens iets anders wilt.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: drinken enzo

Bericht door Vegantastic »

Jasmijntje schreef: 1) Ik las in de VEGA! dat de meeste Appelsientje-sappen vegan zijn, van het merk Riedel. Nou zag ik dus heel veel van deze pakken bij de AH, maar toen ik keek naar het merk stond er Frieslandfoods, in plaats van Riedel. Er staat wel Appelsientje op, dus nou weet ik niet of dit is waar ze het in de VEGA! over hadden?
Volgens mij zijn de meeste niet vegan. Omdat in veel van die sappen geklaarde appelsap zit (hoewel sommige vegans daar niet op letten). De sinaasappelsap is wel goed.
Frieslandfood is een echt zuivelbedrijf trouwens ook. Krijgen ook veel subsidie. Riedel is van hun.
3) Wat is Redbull? Dit zou ook vegan moeten zijn.
Red bull is vegan. Is een energy drankje, een oppepper. Veel caffeine er in. Maar niet goed als je daar veel van drinkt.
Red Bull steunt ook dierproeven vernam ik.
4) Ik ben pas 16 geworden en mag dus officieel bier en wijn drinken. Niet dat ik dat nou in extreme mate van plan was, maar heb het nog nooit geproefd en zou het wel eens willen drinken. Volgens mij zijn er enorm veel soorten wijn en bier en ik zou niet weten waar ik mee moest beginnen. Sommige soorten zijn niet vegan omdat ze geklaard zijn met gelatine, toch? Welke kun je als veganist wel drinken? Bestaat hier een lijstje van o.i.d.?
Even geen lijstje bij de hand van wijnen. Veel bier is wel vegan, maar je hebt dus ook foute bier er tussen zitten. Amstel, heineken e.d. zouden vegan zijn. Veel (alle?) duitse bieren ook. Verder... alcohol is slecht voor je :P
5) Zijn alle sappen van natuurvoedingswinkels vegan? Ik koop daar namelijk meestal mijn appeldiksap en er staat nooit op dat er toevoegingen in zitten ofzo.
Denk de meeste wel.

pebbles

Bericht door pebbles »

wat zit er in geklaarde appelsap dat niet vegan is?

(sorry weet nog niet veel over veganisme)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

pebbles schreef:wat zit er in geklaarde appelsap dat niet vegan is?
Appelsap wordt vaak geklaard met dierlijke bestandsdelen. Net als wijn dus.
(sorry weet nog niet veel over veganisme)
Geeft niets. Niemand weet alles he ;) Elke dag is weer een nieuwe dag om bij te leren :)
Laatst gewijzigd door Vegantastic op zo jul 02, 2006 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Styx

Bericht door Styx »

Geklaard sap wordt geklaard met gelatine,
gelatine wordt gemaakt van koeienbotten
en dat laatste is niet vegan

En als 't goed is moeten inderdaad alle duitse bieren vegan zijn.
want daar staat in de wet dat duits bier alleen maar uit hop gerst mout en water mag bestaan

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Er zijn nu al zoooooooveel topics over wel of niet-vegan dranken, ik heb er een paar opgeduikeld: zoals over
bier,
allerlei niet-vegan dranken,
nog een keer bier,
Leffe (Blond en Dubbel) bier,
Hertog Jan bier,
merken bier,
wijn enzo,
wijn
nog meer wijn
en nog meer over wijn
en tot slot nog een draadje over champagne.

Pfff.... jammer dat er geen draden gemerged kunnen worden! :?

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Gelatine wordt gemaakt van gekookte huid, weefsel en botten van vooral koeien en varkens.
Behalve dat het gebruikt wordt voor het helder maken van appelsap/wijn e.d., wordt het ook gebruikt in lijm, lucifers, schuurpapier, speelkaarten en crepe papier bijvoorbeeld.

pebbles

Bericht door pebbles »

amai! in zoveel spullen?? ik dacht enkel in snoepjes en taartjes en zo...

ingenting + insomnia

Bericht door ingenting + insomnia »

Hoe zit het eigenlijk met erm...appelsientje appelsap-troebel?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

ingenting + insomnia schreef:Hoe zit het eigenlijk met erm...appelsientje appelsap-troebel?
tsja.. het zou goed zijn en dan weer niet.. dan weer wel.. dus die vertrouw ik niet.

Plaats reactie