Nivea

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Nivea

Bericht door Marla »

Ik kwam er vandaag achter dat nivea zijn producten en ingredienten niet op dieren test dus ik heb ze meteen maar gemaild om te vragen of ze me kunnen zeggen welke produkten vegan zijn,ik hoop dat ze antwoorden. Er was iemand een tijdje geleden ook op zoek naar een bodylotion dus misschien is nivea dan wel wat.....

Jo:)

Bericht door Jo:) »

Dat had ik echt nooit gedacht van ze, dat is wel gaaf!

Johanna
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hoe dan?? Ik bedoel hoe kwam je erachter? Dat had ik nou nooit verwacht, van nivea..

Marla

Bericht door Marla »

Nee ik had het ook niet verwacht.

Ik zat op de site van PETA te kijken,zij hebben een gids met dierproefvrije cosmetica. Net zoiets als dierproefvrij hier heeft dus alleen staan in die van PETA nog veel meer merken. Nivea stond er dus tussen en nog wel meer merken waarvan het me verbaasde.
Ik ben meteen op de site van nivea gaan kijken voor het mailadres en bij de FAQ staat ook de vraag "zijn de producten van nivea op dieren getest" en er staat dus inderdaad dat ze dat niet doen,goed toch!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Wauw, dat is goed, hoe meer producten er zijn hoe minder moeite het gaat kosten dus ook voor mensen die er niet zo mee bezig zijn, ik ga ook eens op peta kijken. Is misschien ook wel handig voor op vakantie, als ik dan iets nodig heb. Ik koop vrij veel van de etos (eigen merk) en body shop. Altijd maar afwachten of je dat kan vinden he.

Marla

Bericht door Marla »

Hie kun je zien welke bedrijven wel en niet testen op dieren :

http://www.peta.org/mall/cc.html

Yessica

Bericht door Yessica »

Er zit een klein addertje onder het gras bij Nivea.

De produkten van Nivea zijn wel altijd getest en daar kwamen ze ook eerlijk voor uit. Nu is Nivea echter overgenomen door een andere multinational die níet op dieren test, vandaar dat Nivea nu wel op de lijst van Peta staat. Maar helemaal oké is het dus zeker niet!

Marla

Bericht door Marla »

Volgens mij is dat bij heel veel bedrijven het geval. Heel vaak zijn de ingredienten wel getest (bijv. door een ander bedrijf) maar het product zelf niet,en dan kunnen ze het dus dierproefvrij noemen.
Zo zit het volgens mij bij al die eigen merk produkten,die hoeven ze zelf niet te testen omdat andere bedrijven dat al hebben gedaan.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dat lijkt me niet helemaal logisch, waarom zou proefdiervrij dan die merken op hun site en in hun cosmeticagids zetten? Dit is wat ze stellen:

In deze online cosmeticagids van Proefdiervrij vindt u de merken waarvoor geen dierproeven worden gedaan. Nóch voor eindproduct, nóch voor de ingrediënten.

Er staat niet dat er niet getest is in het verleden, maar goed, als je alle bedrijven die ooit op dieren getest hebben wil boycotten heb je denk ik wel een probleem. Daarbij zegt het wel wat voor een bedrijf als het ermee gestopt is, vind ikzelf.

...Ik heb niet zoveel zin meer om proefdiervrij te mailen, ze mailen namelijk nooit terug. Misschien moet ik ze maar eens bellen om alles precies te weten te komen dan.

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dat hoefde je niet te verduidelijken, ik snap waar het om gaat. Maar ik vind het te ver gaan. Vroeger was het niet anders, er werd nog niet zo gedacht, het was een ander tijdperk, er was minder mogelijk. Soms moet je dingen gewoon accepteren voor wat het was. En als een bedrijf nu tot het inzicht is gekomen dat het niet meer op dieren wil testen, juich ik alleen maar toe.
Zeg nou zelf, wat voor producten kun je dan nog wel gebruiken? Dan zou ik het maar houden op met water wassen denk ik zo.. of niet?? :shock:

Marla

Bericht door Marla »

Ik heb een email terug gehad van Nivea:

Geachte mevrouw,

Hiermee komen wij terug op uw e-mail. Alle ingrediënten van onze NIVEA producten staan op onze verpakkingen. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Silke Hoeneveld
Beiersdorf N.V.

Consumentenadvies

Pffffffffff wat een stelletje eikels zeg,alsof ik niet weet dat de ingredienten op de verpakking staan! Ze zijn gewoon te lui om het uit te zoeken :x

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hm... Wat moeten zij dan voor jou uitzoeken? :shock:

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

veglife

NIVEA

Bericht door veglife »

Hoi, wat dat betreft heb ik betere ervaringen met proefdiervrij. Op reacties kreeg ik altijd response. Ik wilde in kaart brengen welke goede doelen, niet om ze in een kwaad daglicht te stellen, op dieren testen.
(Schrikbarend veel!!!!).

Niet dat ze mij nou namen gaven ofzo, dat heb ik zelf uitgezocht....dus voor de liefhebber die dit wil weten laat even wat horen ofzo, en met andere vragen heb ik altijd wel reactie ontvangen.

Met vr. grt, veglife :D

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

xxx schreef: De créme komt van de natuurwinkel en de verpakking vermeldt dat het uit natuurlijke ingrediënten is samengesteld en niet op dieren is getest.
natuurlijke ingredienten betekent volgens mij nog niet dat het ook om plantaardige ingredeinten gaat! Het tegenovergestelde van natuurlijk is volgens mij synthetisch. Melk(-producten), eieren, honing etc. worden vaak natuurlijk genoemd.

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Marla

Bericht door Marla »

Ik zou nivea bijvoorbeeld willen gebruiken als bescherming tegen de zon. Ik ben voor heel veel van die middelen allergisch blijkt (ik krijg dan zonneallergie maar dat komt door een combinatie van zon en een of ander ingredient wat in heel veel middelen zit). Ik ga bijna elk jaar naar de tropen en dan kan ik die allergie niet gebruiken. Vorig jaar ben ik heel lang op zoek geweest naar een vegan zonnebrandcreme die niet was getest en die had ik gevonden (No-Ad) maar toen ik in Curacao zat bleek ik toch weer allergisch te zijn en moest ik dus een andere vinden. Ik heb toen iets gekocht waarvan ik zeker was dat het vegan was maar ik wist niet of het wel of niet getest was op dieren.
In ieder geval weet ik dat ik wel tegen die van nivea kan,dus als die ook vegan blijkt te zijn ben ik heel blij,die kan je bijna in elk land wel kopen.

En wat betreft andere produkten,ik ben gewoon niet rijk genoeg om alles bij de natuurwinkel te kopen,veel van die middelen zijn echt belachelijk duur!

Phoenix

Re: NIVEA

Bericht door Phoenix »

veglife schreef:Ik wilde in kaart brengen welke goede doelen, niet om ze in een kwaad daglicht te stellen, op dieren testen.
(Schrikbarend veel!!!!)
Goede doelen die op dieren testen?! Kun je daar wat duidelijker over zijn, ik heb echt geen idee waar ik nu aan moet denken.. (of bedoel je dingen als de hartstichting ofzo?)

Gast

Bericht door Gast »

Het WNF bijvoorbeeld. :)

Plaats reactie