Diervriendelijk foto/printer ink?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Terror Ketchup

Diervriendelijk foto/printer ink?

Bericht door Terror Ketchup »

Heb van mijn vriend gehoord dat ze meestal ink op de dierenvetbasis gebruiken om foto's af te drukken.
Weet iemand er misschien iets meer over en waar ik plantaardige foto ink kan vinden(van hoge kwaliteit)

En nog een vraag of dat er fotolabs zijn waar ze milieuvriendelijk fotopapier gebruiken.

Alvast bedankt

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Kijk eens in deze draad! :)

Terror Ketchup

Bericht door Terror Ketchup »

Ja, bedankt.
Maar mijn vraag gaat meer richting fotografie. Ik weet namelijk niet of dat er ook plantaaride alternatieven zijn voor de professionele foto prints. :roll:

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Beste Terror Ketchup,
Misschien moet je het ff aan DeNatuur.nl vragen. Onze flyers zijn namelijk ook met veganistische inkt gedrukt. Misschien kan hij je er iets meer over vertellen.
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Als ik eerder thuis ben dan DeNatuur online komt wil ik het wel even opzoeken.
(en volgens mij kun jij dat ook wel Ren?, in de postbus van CircusLeed staat er een hele correspondentie over)

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Ahh kijk eens aan, misschien zou je het hier eens kunnen proberen:

http://www.ecodrukkers.nl
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik had wat nagevraagd ja. Sowieso heb je ecoinkten op soja basis. Dat is plantaardig. Wat ik me toen afvroeg was of ze bij rode kleur enzo.. gebruik maakte van dierlijke ingredienten. Men heeft dat toen eens nagevraagd bij fabrikant en daar bleek dat dierlijke ingredienten onstabiel zijn, waardoor het niet gebruikt word daarvoor.

Ecodrukkers.nl heb je en gravisie.nl waar wij gedrukt hebben. Gravisie wordt ook de vega! gedrukt ;)

Maar goed.. daar heb je weinig aan omdat jij foto's wil printen. Je zou een printer kunnen kopen die om te bouwen is zodat je plantaardige inkten erin kan gebruiken. Op internet is daar wel wat te vinden over geloof ik. Maar weet even niet waar.

Sowieso is met foto's dat ze er een laag gelatine oid over heen pleuren. Ik denk dat je het gewoon moet navragen bij diverse labs.

Styx

Bericht door Styx »

Dat foto-gelatine gedoe had ik nog nagevraagd bij TU Delft (vraag ingedient en dan maar hopen dat er een of andere persoon naar gaat kijken).
Maar helaas
Na een paar weken nog geen antwoord..
Ik zal het nog wel eens een keer proberen.
(en anders nog meer mensen? Het valt op als er meerdere vragen over hetzelfde komen, denk ik)

Plaats reactie