Voedingscentrum, eerlijk over eten

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Mave als gast

Bericht door Mave als gast »

Mijn broertje kijkt ook een programma met gasten die Tofu nog iets heten, en ze zijn ook vegetarier en eten tofu (maar drinken wel geitenmelk). :)
Daa?g! GROENTENMOORDENAARS!!!

knipoog Hallo!
Een psycholoog lijkt me ook geen gek idee.

Framboos

Bericht door Framboos »

En het is nog altijd 'groentemoordenaars', zonder n. :twisted:

Styx

Bericht door Styx »

helaas, nieuwe spelling het mag met n
er zijn meerdere groenten...

Framboos

Bericht door Framboos »

Helaas, er zijn ook meerdere groentes. Als het meervoud op zowel een -s als een -n kan eindigen schrijf je een samenstelling zonder -n of -s.

Aiko
Contacteer:

Bericht door Aiko »

Styx schreef:helaas, nieuwe spelling het mag met n
er zijn meerdere groenten...
Die nieuwe spelling is stom. Die dient gij gewoon te negeren...

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Aiko schreef:
Die nieuwe spelling is stom. Die dient gij gewoon te negeren...
Ja Aiko, we weten dat je een Sock bent. Wij gaan wel gewoon met onze tijd mee hoor!

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

zpelling? Soietz hep ick nooid gehat :)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Styx

Bericht door Styx »

witte boekjes en groene boekjes...

*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Mave als gast schreef:Mijn broertje kijkt ook een programma met gasten die Tofu nog iets heten, en ze zijn ook vegetarier en eten tofu (maar drinken wel geitenmelk). :)
De Tofu's!!!! :D Heb ik ook een paar keer gezien (werd zo nieuwsgierig van die titel), de wol en de geitenmelk komen van hun eigen schaap en geit geloof ik.

ActivePaul
Contacteer:

Styx schreef:witte boekjes en groene boekjes...
En wat als je kleurenblind bent? Dan weet je niet meer welk boekje je moet hebben :P LOL!

Maar goed, betreffende TV-programma's met name gericht op kinderen. Opzich is het wel een stap in de goeie richting. Kinderen kunnen zo leren dat niet iedereen vlees eet maar dat er best veel vegetariers/veganisten zijn. Die indruk word dan niet zo gewekt betreffende het laatste. Maar ik denk wel dat het positief (hoewel het hier en daar wat bijgeschaafd mag worden) effect heeft op de jeugd en dat dit hen wel in vroeger of later stadium aan het denken zet. Al zouden er maar een paar kinderen er iets van opsteken, het zijn er toch weer een paar.
Daarnaast is het altijd beter dan die agressieve tekenfilmpjes op FOX-KIDS. Dus in dat opzicht is het al een hele verbetering. Ik kan mij uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat er een soort gelijke cartoon was in die tijd.
Maarja, hopelijk zet het kinderen wel positief aan het denken en kunnen ze, want dat merk ik vaak bij kinderen, begrip op brengen voor iemands keuze als vegetarier/veganist. Je merkt toch vaak dat kinderen vreemd vinden als je niets van dieren eet, dit zou toch wel het in een iets positiever daglicht zetten voor het kind.

ActivePaul
Contacteer:

Styx schreef:witte boekjes en groene boekjes...
En wat als je kleurenblind bent? Dan weet je niet meer welk boekje je moet hebben :P LOL!

Maar goed, betreffende TV-programma's met name gericht op kinderen. Opzich is het wel een stap in de goeie richting. Kinderen kunnen zo leren dat niet iedereen vlees eet maar dat er best veel vegetariers/veganisten zijn. Die indruk word dan niet zo gewekt betreffende het laatste. Maar ik denk wel dat het positief (hoewel het hier en daar wat bijgeschaafd mag worden) effect heeft op de jeugd en dat dit hen wel in vroeger of later stadium aan het denken zet. Al zouden er maar een paar kinderen er iets van opsteken, het zijn er toch weer een paar.
Daarnaast is het altijd beter dan die agressieve tekenfilmpjes op FOX-KIDS. Dus in dat opzicht is het al een hele verbetering. Ik kan mij uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat er een soort gelijke cartoon was in die tijd.
Maarja, hopelijk zet het kinderen wel positief aan het denken en kunnen ze, want dat merk ik vaak bij kinderen, begrip op brengen voor iemands keuze als vegetarier/veganist. Je merkt toch vaak dat kinderen vreemd vinden als je niets van dieren eet, dit zou toch wel het in een iets positiever daglicht zetten voor het kind.

Styx

Bericht door Styx »

de tofu's is op foxkids toch (heet nu jetix..)
wie kan d'r animeren?
dan maken we een vegan superheld die katten uit bomen red ofzo =)

ActivePaul
Contacteer:

Jetix, FoxKids, wtf je begrijpt me iig wel :)
Mja, misschien een animator zoeken die een vegan-superheld maakt idd

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane »

Misschien moet er een Maoz 'happy meal' voor kinderen komen zodat ze niet meer naar de Mac willen ;)
Mijn buurmeisje is helemaal wild van de Tofu's, ze wil geen vlees meer eten omdat ze ontdekte dat dat van een dier komt.
Ik denk dat het echt een positieve ontwikkeling is, zo'n serie.
look back and laugh

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Denk dat zo een serie ook goed is.

Styx

Bericht door Styx »

NIEUWE SERIE BIJ JETIX (Foxkids voor Rene)

De serie gaat over een jongen die in een leegstaand kantoor woont.
Zijn beste vriend is de ex-circusbeer Bozy.
Overdag houdt hij zich bezig met katten uit bomen redden en in het asiel werken.

Maar als hij een bivakmuts opheeft is hij een strijder.
Onder het motto "kom je aan dieren, dan kom je aan mij!" gaat hij dierenleed bestrijden.
Hij bevrijdt dieren uit fokkerijen of saboteert het plaatselijke laboratorium waar dierproeven uitgevoerd worden.

In aflevering 1 zien we hem met z'n vrienden in het circus...
Maar hij zit daar niet voor zijn plezier.
Wat hij daar wel doet...

Kijk dinsdag om 13.00 uur naar Jetix

Nee, het spijt me, mijn fantasie sloeg op hol....

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Styx schreef:NIEUWE SERIE BIJ JETIX (Foxkids voor Rene)

De serie gaat over een jongen die in een leegstaand kantoor woont.
Zijn beste vriend is de ex-circusbeer Bozy.
Overdag houdt hij zich bezig met katten uit bomen redden en in het asiel werken.

Maar als hij een bivakmuts opheeft is hij een strijder.
Onder het motto "kom je aan dieren, dan kom je aan mij!" gaat hij dierenleed bestrijden.
Hij bevrijdt dieren uit fokkerijen of saboteert het plaatselijke laboratorium waar dierproeven uitgevoerd worden.

In aflevering 1 zien we hem met z'n vrienden in het circus...
Maar hij zit daar niet voor zijn plezier.
Wat hij daar wel doet...

Kijk dinsdag om 13.00 uur naar Jetix

Nee, het spijt me, mijn fantasie sloeg op hol....
Ik zou een e-mail sturen...
dit moeten ze echt gaan uitzenden :D

Styx

Bericht door Styx »

Moeten ze eerst nog maken.
En dan zal het niet uitgezonden worden omdat het oproept tot vandalisme ofzoiets..

11j3
Contacteer:

Bericht door 11j3 »

Ik ben helemaal niet eerst biologisch gaan eten. Ik ben vega vanwege het milieu en omdat ik me zo gezonder voel. Biologisch vlees betekent meer oppervlak gebruik, meer auto's voor het vervoer van die dieren, ik ben dus niet voor biologisch. Als iemand dan toch vlees wil eten dan maar biologisch, dit zeg ik vanwege het beperken van dierenleed, maar niet omdat ik nu denk dat biologisch vlees beter is voor het milieu, wellicht dat het wat electriciteit bespaart though.. Biologisch plantaardig voedsel is wel beter omdat veel giffen ed niet gebruikt mogen worden, maar ik vind dat veelal te duur. De grootste besparing doe je milieutechnisch denk ik door veganist te zijn en uit te dragen (anders doe je toch gewoon een dagje in de week vega dag?), zo min mogelijk gebruik te maken van auto's en bussen en weinig plastic ed te gebruiken.

Plaats reactie