Voedingscentrum, eerlijk over eten

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Gast12

Voedingscentrum, eerlijk over eten

Bericht door Gast12 »

Voedingscentrum start campagne ?Van varken tot karbonade?

Een meerderheid van de consumenten is bereid meer te betalen voor haar stukje vlees als zij weet dat het dier een beter leven heeft gehad. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van het Voedingscentrum. Diervriendelijk vlees is bijna twee keer zo duur als regulier geproduceerd vlees. Consumenten weten niet hoe dat grote prijsverschil tot stand komt. Het Voedingscentrum wil met de campagne ?Van varken tot karbonade? inzicht geven in de herkomst en productie van ons eten.

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle »

Aan de andere kant; ze promoten vlees eten op deze manier.. :(

Nessa

Bericht door Nessa »

Fontanelle schreef:Aan de andere kant; ze promoten vlees eten op deze manier.. :(
Je kunt het zo bekijken, maar ik bekijk het liever op een andere manier. Elke vooruitgang, hoe klein ook, is een vooruitgang. Het is een goed teken dat de consumenten bereid zijn om meer te betalen voor een stukje vlees als ze weten dat dit varken een beter leven heeft gehad. Het geeft in ieder geval aan dat ze er over nadenken, of dat ze (hierdoor) tot nadenken worden aangezet.

Freedom

Bericht door Freedom »

Ik sluit me aan bij Nessa.

Het is een verbetering, die moet aangemoedigd worden, niet afgestoten. Dat is een probleem waar veganisten vaak tegenaan lopen...

Pinkel

Bericht door Pinkel »

Mee eens.
De tijd die er tussen zit toen je klein was, en je kwam erachter dat vlees van een dood dier afkomstig was, en nu( nu je veganist bent), heb je dat dan ook niet opgebouwd? Zovan : eerst scharrelvlees gaan eten, toen biologisch vlees, daarna vegetarisch en nu veganistisch?

De meeste mensen denken er trouwens z? niet over na wat ze eten, dat het een goed begin is om ze bewust te laten worden van wat voor bio-industrie troep ze eten en dat het ook (iets) beter kan. Ze worden toch nooit in een keer veganist ofzo, en hoe afgezaagd het ook klinkt, alle beetjes helpen :!:

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Eh nee, ik ben van vleeseten naar vegatarier gegaan, en na een paar maanden vegetarier zijn en gepraat te hebben met veganisten besloten dat veganisme beter was.

Biovlees en scharrelvlees is opzich wel beter, maar lijk = lijk.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

xTiMx
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

hey ik las laatst ook dat (?) blad.. ook met stukjes over bekende figuren en hun dieeten enzo, toch?
ik vond 't vreemd toen ik zag dat dat blad van 't voedingscentrum was... dat weet ik nog.

en volgens mij las ik ook van die dingen waarvan ik dacht "hm, yeah right :shock: "
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!

Fontanelle

Nessa schreef:Je kunt het zo bekijken, maar ik bekijk het liever op een andere manier. Elke vooruitgang, hoe klein ook, is een vooruitgang. Het is een goed teken dat de consumenten bereid zijn om meer te betalen voor een stukje vlees als ze weten dat dit varken een beter leven heeft gehad. Het geeft in ieder geval aan dat ze er over nadenken, of dat ze (hierdoor) tot nadenken worden aangezet.
Dierenwelzijn, *zucht* klinkt allemaal heel mooi hoor..maar uiteindelijk draait het om dierenrechten en het fiet dat het maar eens afgelopen dient te zijn met de de slachting v onschuldige dieren voor het egoisme vd mens !! Alle dieren vrij !

Biologisch vlees is ook disrespectvol..een dier dat een vrij aardig leven heeft gehad, ook opgesloten (de drang vrij te zijn en te kunnen gaan en staan waar zij maar willen blijft, de frustratie verdwijnt niet..ik vraag me serieus af of die extra meter id ogen v het dier zoveel uitmaakt), word na verloop v tijd op een uiterst lompe en brute manier vervoerd naar de hel die we het slachthuis kunnen noemen. Veetransporten zijn de meest harteloze zaken, en uiteindelijk komen zij op de gruwelijkste wijze imaginable aan hun bittere eind door de gemene en wrede behandeling v slachthuis-medewerkers...

Ik wil niet settelen voor biologisch vlees, MOORD = MOORD. Period. Punt uit !

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

xTiMx schreef:hey ik las laatst ook dat (?) blad.. ook met stukjes over bekende figuren en hun dieeten enzo, toch?
ik vond 't vreemd toen ik zag dat dat blad van 't voedingscentrum was... dat weet ik nog.

en volgens mij las ik ook van die dingen waarvan ik dacht "hm, yeah right :shock: "
Was dat het Blad voer?
Zat ook bij mijn Donald Duck,
stond oa in dat varkens pijnloos geslacht werden :?

Kirsty xvx

Annika schreef:
Was dat het Blad voer?
Zat ook bij mijn Donald Duck,
stond oa in dat varkens pijnloos geslacht werden :?
Proberen ze nu zelfs kinderen te indoctrineren met hun leugens?
Hoe ontzettend laag.
Until I reach my home

fief op werk

Bericht door fief op werk »

Kirsten schreef:
Proberen ze nu zelfs kinderen te indoctrineren met hun leugens?
Hoe ontzettend laag.
ach, indoctrinatie is niets nieuws

Kirsty xvx

fief op werk schreef:
ach, indoctrinatie is niets nieuws
nee, maar nog immer sick.
Until I reach my home

Styx

Bericht door Styx »

Kijk maar naar de televisie, d'r is geen een tekenfilmserie waarin ze veganisten hebben...(Zelfs in Pok?mon eten ze vlees...)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

The Simpsons
Southpark :) Meestal om peta voor gek te zetten :)

Framboos

Bericht door Framboos »

Styx schreef:Kijk maar naar de televisie, d'r is geen een tekenfilmserie waarin ze veganisten hebben...(Zelfs in Pok?mon eten ze vlees...)
Beugelbekkie is wel vegetari?r.

Fontanelle

Framboos schreef:Beugelbekkie is wel vegetari?r.
En Phoebe in Friends..

just for the record; I hate Friends with a passion !

Kirsty xvx

en Lisa Simpson! maar of daar nou kinderen naar kijken..
Until I reach my home

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Fontanelle schreef:
En Phoebe in Friends..

just for the record; I hate Friends with a passion !
Nee niet helemaal...
ze is bijna zwanger (draagmamma) en dan gaat ze ineens vlees eten, maar dat doet ze voor de baby :P en Joey gaat dan in ruil voor haar vegetari?r zijn *I luv Friends*

Hallo!

Dierlijkburger/Groentenlijkburger!

Bericht door Hallo! »

Hallo! o.a. Fontanelle Kirsten
nog een x mun re verdween net?
Heel goed dat jullie je inzetten voor meer respect voor dieren/leven maar hebben jullie wel eens aan het volgende gedacht, planten en schimmels en mineralen zijn ook levend en hebben ook een bewustzijn!
omdat ze niet knorren/lief kijken of regulier hoorbaar auw zeggen of bijten maakt het voor mij niet minder.

ik ben heel spiritueel(geen donaldduck sindroom!) en vind het net zo zielig om een schampion te eten als een stukje kip!

alle natuurvolken vragen van oudsher aan de spirit/bewustzijn van het geen ze vangen en oogsten toesteming en zegening.

vraag jij dat ook aan je groentenburgermassagraf??? bedank jij de kruiden/groentenlijkjes die daar in zitten???

ik eet waar mijn lichaam behoefte aan heeft en ik denk dat dat goed is, soms is dat vlees. hoewel door totaal biologisch te eten dat nog minder is geworden!

ik hou zo van groen! niet alleen op mun bord maar vooral ook los "scharrelend" in het wild!
ja ik eet zelf een hoop groen! kan nog lol! niet van lucht leven helaas!
(maar goed ook want dat is ook een bewustzijn!)

maar niet te lullig bedoeld hoor dit maar ik word af en toe wel beetje moe van dat ge dierenmoordenaars maar lees nooit eens (althans niet op dit soort forums) groentenmoordenaars dus bij deze;

Daa?g! GROENTENMOORDENAARS!!!

knipoog Hallo!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Misschien moet Hallo! eens inlezen in het onderwerp... er gaan meer planten dood door vlees eters..

Plaats reactie