Lush

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Lush

Bericht door Marla »

Volgens mij is er wel vaker iets over Lush gezegd maar vandaag ben ik er voor het eerst serieus geweest (was weleens binnen geweest maar niet met het idee om iets te kopen). Ik vroeg of er van de produkten een lijst met ingredi?nten was en ik kreeg een krantje dat ik mee mocht nemen, alle produkten staan erin. Ik zag al snel dat er bij sommige dingen een V stond dus vroeg aan het meisje wat dat betekende, "ja dat betekend dat het veganistisch is dus dan zit er bijvoorbeeld geen honing of lanoline in". Daar hoopte ik natuurlijk al op, maar wel cool dat zij dan zo goed weet wat het inhoudt.

Ik ben uiteindelijk met twee scrubzeepjes naar huis gegaan maar ze hebben nog veeeeeel meer vegan dingen. Ik zat net al in dat krantje te snuffelen en zag nog veel dingen die me erg fijn lijken om te gebruiken. Wel beetje duur helaas, maar voor af en toe of voor een cadeau kan ik deze winkel zeker aanraden!

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja, in dat krantje staat het erg goed aangegeven en inderdaad zijn heel veel producten veganistisch. Leuke spulletjes ook allemaal, maar wel redelijk duur. Helaas alleen een beetje ver weg...

Marla

Bericht door Marla »

Je kunt ook bestellen toch?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Framboos

Bericht door Framboos »

Oja, ik zie het op hun website. Maar verzendkosten zijn 6 euro vijftig... dan wacht ik, cheap als ik ben, wel tot ik weer eens in Amsterdam ben...

edit: Kiwi was net iets sneller...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Grappig :D

Ik kreeg ook een krantje vandaag van Lush. Omdat ik jarig was geweest kreeg ik van de PvdD wat, een zeepje en een shampoo :)
En ook zo een krantje

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Onbescheiden vraagje:

Ziet iemand (die ook naar de ALV komt 25-3) kans om voor mij van Lush zo'n shampoo zeepje mee te nemen?

Irresistible Bliss 55g Shampoo bar

Thx :wink:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

In Den Bosch zit ook een Lush :D

*helaas zijn ze nogal duur :( ..maar wanneer ik een x wat meer geld heb om uit te geven zal ik zeker iets gaan halen.
Die winkel is echt een hemel, ziet er allemaal zo "smakelijk" uit _

Joop

Bericht door Joop »

Lush is geweldig, en ondank mijn macho image was ik me bijna dagelijks met Happy Hippy. (Bijna, want soms was ik me ook met iets anders, als ik bijv. nog wat ouwe jip+jannke douchegel vind in de voorraad doos).

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Naakt voor naakt
LUSH Times #9
10-09, 2007

De meeste van jullie kennen ons strenge beleid ten opzichte van dierproeven, ons gebruik van verse en natuurlijke ingredi?nten en de eerlijke manier waarop we onze grondstoffen verkrijgen. Maar we denken dat het tijd wordt om ook de naakte waarheid te presenteren. En dan met de nadruk op naakt. Want veel van onze producten worden verkocht zonder jasje. In de afgelopen dertien jaar heeft Lush verschillende productlijnen ontwikkeld in vaste vorm. Shampoo Bars, Massage Bars, deodorant en zelfs badschuim. Dat doen we niet omdat het zo decoratief is dat alle Massage Bars in hun blote billen liggen. We proberen hiermee het groeiende probleem van onze enorme bergen afval te verminderen. Dat lijkt misschien een kleine stap, maar met jullie hulp gaan we de goede richting uit! Want wist je dat Lushklanten vorig jaar samen alleen al de fabricage, transport en afvoer van 3 miljoen plastic flessen hebben voorkomen door te kiezen voor een shampoo bar? Iedere verkochte Shampoo Bar staat voor drie flessen die niet op de afvalberg belanden. Laat als consument je stem horen en weiger cosmetica producten te kopen die overmatig verpakt is. Dat helpt niet alleen het milieu, maar ook je portemonnee. Want uiteindelijk ben jij degene die betaald voor mooie doosjes, extra plastic, lange gebruiksaanwijzingen en grappige tasjes.

Om de aandacht te vestigen op het groeiende probleem van overmatig verpakkingsmateriaal bij consumentengoederen, gaat het Lushpersoneel in Amsterdam en Haarlem uit de kleren! Op donderdag 13 september zullen onze medewerkers van de Kalverstraat in Amsterdam en onze vestiging in Haarlem de straat op gaan om mensen te informeren over de voordelen van ?naakte? producten. Zij dragen hierbij als enige kledingstuk een schort met de tekst ?Vraag me waarom ik bloot ben?? Hiermee volgen ze het voorbeeld van onze collega?s in Engeland en Amerika. Ook de webshop heeft vanaf maandag 10 september een speciale naaktpromotie, meer informatie vind je op http://www.lush.nl

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

dat is behoorlijk debiel :?

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Mmmm vandaag weer bij Lush geweest. Ze herkenden me gewoon nog van vorige week :)
Ik heb lip balm gekocht "T tree simplex" en een schampoo "Trichomania". Die schampoo ga ik van de week pas proberen maar die lip balm is erg fijn :)
Vorige week kocht ik voor mijn gezicht "Coalface". Ook erg lekker.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Yeah!!!
:broco: :bloemie: :dansbanana: :rendier:
ER KOMT EEN LUSH IN DEN HAAG
Zag ik net toen ik voorbij een nieuw gebouwencomplex fietste. Hetzelfde pand als waar Ekoplaza ook zit.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Leuk dan kan ik ook eens snuffelen. :)
Hebben ze ook iets voor mannen ? :)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Dick schreef:Leuk dan kan ik ook eens snuffelen. :)
Hebben ze ook iets voor mannen ? :)
Ik denk dat het universele produkten zijn 8)

Marla

Bericht door Marla »

Ja ze hebben ook wel dingen voor mannen, scheerspul voornamelijk. Helaas allemaal niet vegan.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik had een flesje Daddy-O meegenomen op vakantie maar die is opengegeaan in m'n koffer *stom* zeker omdat het idd best duur is.
Die koffer ruikt nu wel erg lekker ^^

ik ga er ook eens iets bestellen, er zit hier geen winkel echt in de buurt.

Marla

Bericht door Marla »

Bonnie schreef:Ik had een flesje Daddy-O meegenomen op vakantie maar die is opengegeaan in m'n koffer *stom* zeker omdat het idd best duur is.
Die koffer ruikt nu wel erg lekker ^^

ik ga er ook eens iets bestellen, er zit hier geen winkel echt in de buurt.
Zonde ja! De Shampoo bars zijn daarom perfect voor op vakantie, kunnen niet lekken en nemen maar heel weinig ruimte in!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Marla schreef:
De Shampoo bars zijn daarom perfect voor op vakantie, kunnen niet lekken en nemen maar heel weinig ruimte in!
Da's waar! dan ga ik die de volgende keer kopen... gelukkig is het flesje nu niet helemaal leeggelopen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik heb nog 35 euro aan bonnen om lush dingen te kopen :)
Ik ga binnenkort maar weer inkopen, omdat de producten die ik had bijna op zijn.

Ik vind de shampoobars erg goed. En ook de zeepjes erg lekker.

Plaats reactie