veganistische vitamine D?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Krijg je ook korting als je heel veel potjes besteld?

Alfons

Bericht door Alfons »

Hier is dan de foto van het hierboven veelbesproken vitaminepotje. Binnenkort in de webwinkel van de NVV.

http://www.veganpix.nl/images/nvvforum/ ... epotje.jpg
Laatst gewijzigd door Alfons op wo apr 05, 2006 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.

veglife

Bericht door veglife »

Zeker dat ik die ga bestellen, danwel aanschaffen bij mijn volgende bezoek in Utrecht. Ik was erg verrast dat er D2 in zat, iets wat lastig is aan te schaffen in winkels, althans ik ben het nog niet tegen gekomen.

Bedankt ook voor het plaatsen van de foto Alfons (y)

Marla

Bericht door Marla »

veglife schreef:Zeker dat ik die ga bestellen, danwel aanschaffen bij mijn volgende bezoek in Utrecht. Ik was erg verrast dat er D2 in zat, iets wat lastig is aan te schaffen in winkels, althans ik ben het nog niet tegen gekomen.

Bedankt ook voor het plaatsen van de foto Alfons (y)
Ik heb op zich al een vegan multivitamine en daar zit ook vit. D2 in, 200% van de ADH. Die multi is wel een stuk prijziger en ik vind de pillen bijzonder goor.

veglife

Bericht door veglife »

Dan hoop ik maar dat deze pillen een stuk minder goor zijn. Iemand ervaring met de smaak?

marjan

Bericht door marjan »

We zijn hier ook aan het proeven gegaan. Mirjam (12) vindt ze goor en vindt dat ze naar Paracetamol smaken die je zonder water in je mond doet. Daniel (9) vindt ze wel lekker maar die vindt op dit moment alles lekker wat veganistisch is. Zelf vind is de tablet wel redelijk smaken als je die net in je mond hebt. Heeft dan iets appel-sinaasappelachtigs... Maar hoe langer die in je mond zit hoe muffer die gaat smaken. Maar goed, is voor mij bijzaak. Is best makkelijk in te nemen.

Ik denk dat wij er af en toe wel eens eentje gaan nemen. Elke dag lijkt me nu weer niet nodig...

veglife

Bericht door veglife »

Kan je ze trouwens fijn malen? Ik doe dit altijd voor mijn kinderen en dan door het eten. Anders hebben ze het in de gaten en dan moeten ze het niet hebben........

marjan

Bericht door marjan »

veglife schreef:Kan je ze trouwens fijn malen? Ik doe dit altijd voor mijn kinderen en dan door het eten. Anders hebben ze het in de gaten en dan moeten ze het niet hebben........
Ik denk het wel. Lijkt me wel van een consistentie waarbij dit makkelijk kan...

Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:Die multi is wel een stuk prijziger en ik vind de pillen bijzonder goor.
Heb je die van Multivitamine van Solgar? Die zijn echt zum kotsen idd!

marjan

Bericht door marjan »

Framboos schreef:
Marla schreef:Die multi is wel een stuk prijziger en ik vind de pillen bijzonder goor.
Wat zit er dan allemaal in de multivitamine van Solgar en hoeveel kosten ze?

Marla

Bericht door Marla »

Die multi van Solgar is bij mijn weten niet vegan.
Ik heb een multivitamine van Viridian, 60 pillen voor 22 euro. Het zijn van die grote plasticachtige capsules met geel poeder erin. Alle belangrijke vitaminen en mineralen zitten erin, met vrij hoge dosis (vit b12 bijv. 5000% ADH

marjan

Bericht door marjan »

Marla schreef:Die multi van Solgar is bij mijn weten niet vegan.
Ik heb een multivitamine van Viridian, 60 pillen voor 22 euro. Het zijn van die grote plasticachtige capsules met geel poeder erin. Alle belangrijke vitaminen en mineralen zitten erin, met vrij hoge dosis (vit b12 bijv. 5000% ADH
En hoe vaak word je geacht die te nemen en hoe vaak neem je ze echt?

Marla

Bericht door Marla »

Er staat op dat je er elke dag een moet nemen, maar dat was ik sowieso niet van plan. Mijn streven is 1 per week maar ik ben niet zo goed met van die dingen, ik neem bijvoorbeeld ook nog steeds niet regelmatig vit. b12 tabletten :?
Ze bestaan ook in potten van 30 en 90 pillen geloof ik.

Beetje smerig detail, die pillen zijn dus geel, en nadat ik zo'n pil heb genomen is mijn plas ook geel, echt knalgeel....

marjan

Bericht door marjan »

Marla schreef:Er staat op dat je er elke dag een moet nemen, maar dat was ik sowieso niet van plan. Mijn streven is 1 per week maar ik ben niet zo goed met van die dingen, ik neem bijvoorbeeld ook nog steeds niet regelmatig vit. b12 tabletten :?
Ze bestaan ook in potten van 30 en 90 pillen geloof ik.

Beetje smerig detail, die pillen zijn dus geel, en nadat ik zo'n pil heb genomen is mijn plas ook geel, echt knalgeel....
Wat zit er dan precies in en in welke hoeveelheden?

Marla

Bericht door Marla »

Ik ben een beetje te lui om alles over te typen, maar dit heb ik van een site geplukt:
General Description:
High Five? multivitamin and mineral formula The 'High Five' refers to the higher level of Vitamin B5 (pantothenic acid) found in this formula. Pantothenic acid is fundamental in many of the body's functions, particularly in today's hectic lifestyles. INGREDIENTS: one vegetarian capsule provides: Vitamin B5 (d-Ca pantothenate) 150mg Magnesium ascorbate 107.18mg Providing: Ascorbic acid (Vitamin C) 100mg / Magnesium 7.18mg Natural Beta Carotene/Carotenoid Mix (D.salina) 5mg (Equiv. to Vitamin A 833ug) Providing (typical analysis): Beta Carotene 5mg / Cryptoxanthin 39ug / Alpha Carotene 158ug / Zeaxanthin 32ug / Lutein 25ug Grape seed extract 20mg Vitamin B3 (niacinamide) 50mg Magnesium (citrate) 5mg Calcium (citrate) 10mg Vitamin B1 (thiamine mononitrate) 25mg Vitamin B2 (riboflavin) 25mg Vitamin B6 (pyridoxine HCl) 25mg Iodine (kelp) 25ug Zinc (citrate) 5mg Choline (bitartrate) 5mg Boron (citrate) 0.5mg Selenium (L-selenomethionine) 50ug Potassium (citrate) 2mg Vitamin B12 (cobalamin) 50ug Biotin 0.05mg Inositol 5mg Iron (bisglycinate) 1mg Vitamin D2 (ergocalciferol - vegan) 10ug Folic acid 400ug Viridian green food blend 3mg Chromium (picolinate) 50ug

Marla

Bericht door Marla »

Hier staat het wat overzichtelijker:
High Five Multivitamin & Mineral Formula
Available in 30, 60, 90 and 120 Capsules sizes.
Retail Price ?7.50, ?12.95, ?18.50 and ?23.75

INGREDIENTS: one vegetarian capsule provides Mg %EC RDA*
Vitamin B5 (d-Ca pantothenate) 150mg 2500
Vegetarian cellulose capsule 120mg
Magnesium ascorbate 107.18mg
Providing:
Ascorbic acid (Vitamin C)??.100mg
Magnesium???????..?7.18mg
Natural Beta Carotene/Carotenoid Mix (D.salina) 5mg
(Equiv. to Vitamin A 833ug) 104
Providing (typical analysis):
Beta Carotene?5mg
Alpha Carotene?158ug
Cryptoxanthin?39ug
Zeaxanthin?32ug
Lutein?25ug
Vitamin E (d-alpha tocopheryl succinate) (74.5iu) 50mg 500
Vitamin B3 (niacinamide) 50mg 278
Magnesium (citrate) 5mg 1.7
Calcium (citrate) 10mg 1.3
Vitamin B1 (thiamine mononitrate) 25mg 1786
Vitamin B2 (riboflavin) 25mg 1563
Vitamin B6 (pyridoxine Hcl) 25mg 1250
Iodine (kelp) 25ug 16.7
Zinc (citrate) 5mg 33.3
Choline (bitartrate) 5mg
Boron (citrate) 0.5mg
Selenium (L-selenomethionine) 50ug
Potassium (citrate) 2mg
Vitamin B12 (cobalamin) 50ug 5000
Biotin 0.05mg 33.3
Inositol 5mg
Iron (bisglycinate) 1mg 7.1
Vitamin D2 (vegan) 10ug 200
Folic acid 400ug 200
Viridian blend 3mg
(bilberry extract, organic alfalfa and organic spirulina)
Chromium (picolinate) 50ug
Hypoallergenic formula. Vegetarian. 100% active ingredients
Edit: op de site zelf staat het nog overzichtelijker.

Framboos

Bericht door Framboos »

marjan schreef:
Framboos schreef:
Wat zit er dan allemaal in de multivitamine van Solgar en hoeveel kosten ze?
Ik heb die van solgar, Formula V 2000, multivitamine/mineralen complex rijk aan anti-oxidanten. Er staat op (aan de zijkant, niet zoals bij andere potjes van solgar aan de voorkant) dat ze geschikt zijn voor veganisten. Potje van 30 pillen en kan me herinneren dat ze iets van 20 euro waren. Wat er in zit: giga lijst, staat ook op de website van Solgar (sorry, geen zin/tijd om dat allemaal over te typen...).

Marla

Bericht door Marla »

Ik zie dat die van de solgar idd vegan is, er stond me bij dat ze vroeger nooit vegan waren...

Plaats reactie