Remia mayo

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Ik zal je moeten teleurstellen.
Bruno Fischer is voorlopig niet te verkrijgen,weet ook niet waarom.
En tot nu toe zijn wij de enige natuurwinkel in Nederland waar die veganaise wordt verkocht! Dat komt omdat de leveranciers geen zin hebben om het product op te nemen in hun assortiment (omdat het niet 100% bio is).

Ik weet niet of je bij Amsterdam in de buurt woont,maar anders kun je terecht in de natuurwinkel op de weteringschans (ff reclame maken :P )

Er zijn nu zelfs 3 verschillende smaken veganaise!!!

Jo:)

Bericht door Jo:) »

Ik weet niet of je bij Amsterdam in de buurt woont,maar anders kun je terecht in de natuurwinkel op de weteringschans
Hee, wat leuk! Ik was daar vandaag nog :) Kom er wel vaker, fijne, grote winkel :wink:

groetjes Johanna
An eye for eye only ends up making the whole world blind.
-- Mahatma Gandhi

Marla

Bericht door Marla »

Ik werk alleen op zaterdag,woon doordeweeks namelijk in Wageningen.

Ik vind het zelf ook wel een fijne winkel,enige minpuntje is dat ze wel vlees verkopen,maar gelukkig hoef ik dat schap nooit te vullen. En er werken (als het goed is) binnenkort alweer 5 veganisten!

En die 5 veganisten willen allemaal niks met het vlees te maken hebben? :D
Wat doen jullie dan allemaal, als je bij de kassa zit moet je toch ook vlees afrekenen enzo?

Ik kan bij een natuurwinkel werken namenlijk overwegen als bijbaantje als ik ga studeren..maar vlees ga ik echt niet aanraken..

groetjes Johanna
-- Mahatma Gandhi

Denker

Bericht door Denker »

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Zit wat in...maar neemt niet weg dat ik er heel veel moeite mee heb een pakje vlees aan te raken, ook al is het de verpakking :oops:
Ben er echt heel erg in, jak tafel afruimen met borden waar nog stukjes vlees opliggen...
-- Mahatma Gandhi

Dennis

Bericht door Dennis »

Ik ben in mijn werk verantwoordelijk vvoor de vlees afdeling....

Marla

Bericht door Marla »

Werk je in een supermarkt ofzow?

Ik reken het vlees wel gewoon af,zal wel moeten heh. Trouwens ik heb ook katten die ik vlees geef, dus ik ben niet helemaal "vleesvrij".

In onze winkel zijn er heel weinig mensen die het vlees willen aanvullen. Zowieso willen alle veganisten het niet maar de meeste vegetariers doen het ook niet. De carnivoren zijn in onze winkel zowieso zwaar in de minderheid !

Dennis

Bericht door Dennis »

Ja inderdaad. Ik werk bij het 'noodleidende' Albert Heijn. Ik ben verantwoordelijk voor het deel in de winkel dat ze Vers Zelfbediening noemen. Hieronder valt gelukkig ook groente ;), maar dus ook de zuivel, het vlees en de diepvries met zijn kroketten en frikandellen :S.

Het is niet altijd even prettig om mijn werk te doen, maar ik focus me op de dingen die ik wél leuk vind en kom zo mijn dag door. Het is ook een uitdaging om de verspillingen m.b.t. vlees zo laag mogelijk te houden, zodat er ook echt niet TE veel wordt weggegooid door ons.

Marla

Bericht door Marla »

Ik heb ook 4 jaar bij de AH gewerkt maar meestal op afdeling houdbaar of de kassa. Heb jij toevallig ook unit zegels? Ik wel,staan nu wel erg laag :(

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Jo:) schreef:Zit wat in...maar neemt niet weg dat ik er heel veel moeite mee heb een pakje vlees aan te raken, ook al is het de verpakking :oops:
Ben er echt heel erg in, jak tafel afruimen met borden waar nog stukjes vlees opliggen...
Daarom ruim ik de tafel ook niet af! Ik heb ook geen zin om af te wassen, doe dan heel soms nog wel het afdrogen. :)
Ik zou ook nooit in een supermarkt kunnen werken. Dan zou ik te weinig willen doen :)
Gelukkig heb ik mijn eigen bedrijf, kan ik doen wat ik wil :)

Ik heb hetzelfde als jou ja..
-- Mahatma Gandhi

Dennis

Bericht door Dennis »

Marla schreef:Ik heb ook 4 jaar bij de AH gewerkt maar meestal op afdeling houdbaar of de kassa. Heb jij toevallig ook unit zegels? Ik wel,staan nu wel erg laag :(
Nee, aan die dingen heb ik me gelukkig nooit aan gewaagd. Ik geloof wel dat ze een regeling willen treffen voor mensen in het vaste klanten fonds en dergelijke, maar ik heb momenteel vakantie, ben dus niet zo op de hoogte.

Ik heb ook 5 jaar houdbaar gedaan en een half jaartje kassa erbij. Maar kassa, dat is zoooo saai, dat wil ik echt nooit meer :). een dag van 8 uur achter de kassa maakt me direct 5 jaar ouder :S.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Het gaat allang niet meer over mayo ;)

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Apraxia schreef:Het gaat allang niet meer over mayo ;)
Zo zie je maar niets menselijks is 'jullie' vreemd. :D

veglife

mayo ofzo

Bericht door veglife »

Jammer dat jullie zo nog in aanraking komen met vlees, zelfs dat je er verantwoordelijk voor bent. Wij hebben een hond, gelukkig is die ook vsxe........!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Okee sorry maar nu kan ik echt mijn mond niet meer houden! WAT is toch vsxe of sxe???? Het zal natuurlijk veganistisch/vegetarisch ofzoiets zijn maar ik snap 'm niet helemaal :roll: waar komt die afkorting toch vandaan???

:shock: greetz Phoenix :shock:

Gast

Bericht door Gast »

Die komt van jongelui, die stoppen zichzelf namelijk graag in hokjes (samen met een groepje, ontleent men zichzelf identiteit aan en veiligheid), zoals bijvoorbeeld in dit geval straight edge. Instinctieve gedragingen die men telkens een nieuwe jasje geeft, zodat ze denken dat ze wat betekenen, wij doen het anders, haha.

VEMP

.

Bericht door VEMP »

sXe staat voor straight edge. Dan zijn mensen die niet roken, drinken etc.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

En met de v erbij is het veganistisch, of vegetarisch?
Straight edge kende ik inderdaad wel maar de afkorting niet.

En gast, wie is wij, en wat doen jullie anders?

Plaats reactie