Vegan-schoenen!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Vegan-schoenen!

Bericht door Truus »

Hebi schreef: geen nepleer ofzo.. waarom zou je als vegan willen symboliseren dat je met dierenhuid om je voeten loopt
Het voordeel van 'nepleer' (plastic/PVC) is dat in de regen je voeten droog blijven, in tegenstelling tot textiel.

Lisa

Bericht door Lisa »

Martine schreef:(ja, echt overal worden dierlijke producten voor gebruikt!)

.
Nou dat bedacht ik me ook opeens, er is bijna niet aan te ontkomen!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik zag het ook bij Esprit. Jammer dat het alleen sneaker achtige schoenen zijn, daar hou ik niet van.
Ze hebben (hier in France) al 8 modellen. Hopelijk snel wat kak-schoenen erbij :mrgreen:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Martine schreef:De lijm is meestal gemaakt van dierenbotten.
Niet meer zo als vroeger, veel synthetisch chemische lijmen. Dierlijke lijm en synthetische delen is geen goede combi oid. Bij boeken nog wel veel dierlijke lijm begreep ik. Maar zekerheid idd navragen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Vegantastic schreef:
Martine schreef:De lijm is meestal gemaakt van dierenbotten.
Niet meer zo als vroeger, veel synthetisch chemische lijmen. Dierlijke lijm en synthetische delen is geen goede combi oid. Bij boeken nog wel veel dierlijke lijm begreep ik. Maar zekerheid idd navragen.
Thanks voor de toevoeging. :) Ik denk inderdaad ook dat de meeste schoenen tegenwoordig met synthetische lijm gemaakt worden, ook omdat dierljke lijm vaak niet zo waterbestendig is. Wel jammer dat schoenfabrikanten dat vaak niet willen/kunnen bevestigen.

Lisa's vraag was waar dierlijke lijm van gemaakt is, en daarom zei ik dus die meestal van dierenbotten wordt gemaakt. Maar de meeste algemene soorten lijm zijn tegenwoordig synthetisch.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Lisa

Bericht door Lisa »

Net leuke schoenen gekocht, was ik al maanden naar op zoek!
Eindelijk iets gevonden wat leek op datgene wat ik wilde, helemaal dolgelukkig de winkel uitgerend.
Kom ik thuis bedenk ik me, oh ja even checken of het geen leer is.
En ja hoor, natuurlik is het leer, dus morgen gaan ze weer terug, zijn opeens stuk minder leuk nu.
Wel stom dat ik in de winkel niet even heb gekeken, maar ja was zo verliefd dat ik ze gelijk heb gekocht.

Edit, het is imitatieleer, het leersymbool geld alleen voor de binnenzool, ik krijg dit er niet uit zit helemaal vast, zou ik deze kunnen laten vervangen door een andere inlegzool bij een schoenmaker?

Lisa

Bericht door Lisa »

Nee hoor doe je niet, ik heb ze toch terug gebracht, had heztelfde idee

Brchj

Bericht door Brchj »

Even een klein schopje voor dit topic..

Ik kwam een webshop tegen, via een andere vegan op facebook, waar ze zeer betaalbare vegan schoenen hebben.
Het is een Amerikaanse webshop, Lulu's, maar ze shippen overseas en boven de 150 dollar is dat gratis.

Ik heb er net 3 paar schoenen besteld, omgerekend en inclusief shippen zit ik dan op 120 euro.. Nou dat is niks natuurlijk. En ik vond persoonlijk ook dat er leuke 'hippe' schoenen bij stonden. No offense, maar ik vind de vegan schoenen bij vega life vaak niet zo mooi :mrgreen:

Ben benieuwd naar de schoenen enzo, als het bevalt is het er eentje om te onthouden!
Lieve Nugget! <3
Clover

Raynak

Bericht door Raynak »

Brchj schreef:Ik kwam een webshop tegen, via een andere vegan op facebook, waar ze zeer betaalbare vegan schoenen hebben.
Het is een Amerikaanse webshop, Lulu's, maar ze shippen overseas en boven de 150 dollar is dat gratis.
http://www.lulus.com/categories/179_257 ... shoes.html

Wow, echt veel verschillende soorten schoenen! En wat relaxed dat ze gewoon een categorie 'Vegan Shoes' hebben, niks moeilijk zoeken of per paar proberen uit te vinden of ze idd echt vegan zijn :heart:

Goed gevonden Brchj!

edit: zit er nu even doorheen te bladeren, en ik vind ze ook zeer betaalbaar.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Houd er wel rekening mee dat als je iets uit de VS besteld, dat de douane er vaak nog belasting over zal heffen, zodat je bestelling flink duurder kan uitvallen. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Luna

Bericht door Luna »

Brchj schreef:Ik heb er net 3 paar schoenen besteld, omgerekend en inclusief shippen zit ik dan op 120 euro.. Nou dat is niks natuurlijk. En ik vond persoonlijk ook dat er leuke 'hippe' schoenen bij stonden. No offense, maar ik vind de vegan schoenen bij vega life vaak niet zo mooi :mrgreen:

Ben benieuwd naar de schoenen enzo, als het bevalt is het er eentje om te onthouden!
Die zien er super uit, vooral de laarzen vind ik erg mooi. Ik heb laarzen van vega life maar deze zien er veel mooier uit inderdaad. Laat je even weten hoe het "in het echt" uitpakt Brchj?

Marianne

Bericht door Marianne »

het is wel een hoop gedoe als de maat anders uitvalt...

Brchj

Bericht door Brchj »

Ja ik houd inderdaad rekening met import kosten, maar goed, de schoenen opzich zijn niet duur, dus een klein percentage import kosten erover maakt ze nog steeds goed betaalbaar.

Als ze niet passen is wel probleem inderdaad! Ik kijk het even aan, als ze een beetje groot zijn is een halve maat ofzo misschien te fixen met een zooltje, maar als ze echt niet passen kan je ze gratis terug sturen! En anders zet ik ze gewoon op marktplaats ofzo.
Ik wilde het gewoon een keer proberen, vond het wel leuke schoenen, en handig inderdaad dat het echt een categorie 'vegan shoes' heeft!
Lieve Nugget! <3
Clover

Karlijn

Bericht door Karlijn »

Ik ben heel blij met mijn vegan dr. Martens! Het is wel even zoeken, maar dan heb je ook wat. Voor mensen die ze nog zoeken: via Impericon zijn ze verkrijgbaar met lage verzendkosten. :-D

MrShoes

Bericht door MrShoes »

Voor comfortabele, elegante vegan dames schoenen kunt u eens kijken op de website van San Miguel Shoes Europe. De schoenen zijn ook te koop en te passen in Arnhem, Klarendalseweg 525 en Den Bosch, Postelstraat 23. Het zijn handgemaakte Mexicaanse schoenen met een hoog draagcomfort.
Groet van MrShoes

Plaats reactie