Vegan-schoenen!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Vegan-schoenen!

Bericht door Truus »

Rorrim schreef:Als je goedkoop en tegelijk degelijke schoenen wil, dan heeft Ethical Wares wel iets te bieden.
Wat je maar goedkoop noemt... Bovendiend hebben ze slechts vier modellen in mijn maat, en dat zijn allevier herenschoenen. Lekker elegant...
Brchj

Bericht door Brchj »

Ik heb 3 jaar geleden bij Vega-life een soort veter laarsjes gekocht, lijken beetje op kistjes, met houten zool en geen idee wat voor materiaal, maar die gaan zó goed mee! Blijven er goed uitzien, zijn super stevig. Waren toen €90, maar dat betaalde ik ook wel voor een paar Nike sneakers dus ja..
Ben nu op zoek naar mooie zwarte laarzen, met een hak het liefst, voor werk. Ga internet weer eens afspeuren.

Edit: heb even op die ethicalware gekeken maar vind het niet zo veel, jammer..
Lieve Nugget! <3
Clover
Choco
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Choco »

Truus schreef:
Rorrim schreef:Als je goedkoop en tegelijk degelijke schoenen wil, dan heeft Ethical Wares wel iets te bieden.
Wat je maar goedkoop noemt... Bovendiend hebben ze slechts vier modellen in mijn maat, en dat zijn allevier herenschoenen. Lekker elegant...
Ze zijn inderdaad helemaal niet goedkoop, en de dames schoenen die ik daar zie staan vind ik ronduit lelijk. :roll:

@Martine: Ik merk dat ook bij mijn van Haren schoenen inderdaad! Ze hebben altijd enorm veel keus, maar ze gaan nooit jaren mee. Weet je misschien wat voor producten er (veelal) gebruikt worden voor de van Haren schoen en de kwalitatief goede (vegan) schoen?
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
sillygirl

Bericht door sillygirl »

prijzen zijn wel snel misleidend. Ik heb nu (helaas on-vegan) twee paar Etnies sneakers, in aanbiedingen gekocht voor 60 (ipv 80 a 90) per paar. Deze loop ik al drie en vier jaar heel intensief op en ze slijten zeer langzaam. Bij van haren betaal je vaak 'slechts' 30 euro maar heb je een schoen die binnen twee maanden kieren heeft (dus niet meer wind- en waterdicht) en nog hetzelfde jaar vervangen moet worden. Goedkoop is duurkoop gaat mijns inziens bij schoenen heel erg op.
Van haren heeft ook wel goede schoenen waar ik jaren mee doe, maar die zijn dan juist van leer (en iets duurder). Bij Scapino zou ik nooit schoenen meer kopen want alles valt binnen 3 weken uit elkaar, zelfs de duurdere exemplaren waar je meer van verwacht.
Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim »

Choco schreef:
Truus schreef:
Ze zijn inderdaad helemaal niet goedkoop, en de dames schoenen die ik daar zie staan vind ik ronduit lelijk. :roll:

@Martine: Ik merk dat ook bij mijn van Haren schoenen inderdaad! Ze hebben altijd enorm veel keus, maar ze gaan nooit jaren mee. Weet je misschien wat voor producten er (veelal) gebruikt worden voor de van Haren schoen en de kwalitatief goede (vegan) schoen?
http://www.ethicalwares.com/vegan-veget ... rder=price Hier staan een stuk of 12-15 stel schoenen tot 40 pond (50 euro) en dat noem ik goedkope schoenen. Het zal wel door mijn geslacht komen dat ik over schoenen gemakkelijk denk. Een paar jaar terug kocht ik een paar zwarte "Motion Sneakers" (toen nog bij Vega-Life in het assortiment voor 50 euro) en voor goedkope schoenen bevallen ze nog steeds prima.
:govegan:
Truus

Bericht door Truus »

Rorrim schreef:Hier staan een stuk of 12-15 stel schoenen tot 40 pond (50 euro) en dat noem ik goedkope schoenen.
Hoofdzaaklijk teenslippers en gympen.

Ik bestel plastic pumps uit Spanje. Ze zijn elegant, in alle kleuren te bestellen en ook beschikbaar in grote maten. Bij ontvangst breng ik ze gelijk naar de schoenenmaker voor nieuwe zolen en hakken, want die waarmee ze aankomen zijn van karton o.i.d. Omdat ik ze alleen voor netjes draag, gaan ze prima lang mee voor de prijs.
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Choco schreef:@Martine: Ik merk dat ook bij mijn van Haren schoenen inderdaad! Ze hebben altijd enorm veel keus, maar ze gaan nooit jaren mee. Weet je misschien wat voor producten er (veelal) gebruikt worden voor de van Haren schoen en de kwalitatief goede (vegan) schoen?
Ik weet niet hoe die materialen allemaal heten, maar Van Haren schoenen zijn vaak van een soort imitatieleer dat alleen aan de buitenkant op leer lijkt. De buitenkant is dun laagje kunststof met leer-look, daaronder zit vaak (wit) synthethisch textiel. Als de schoen beschadigd raakt zie je meteen die onderlaag, zodat het er al snel afgedragen uitziet.
De vegan merkschoenen die ik heb zijn van een veel betere kwaliteit gepatenteerd nepleer die net als echt leer van boven tot onder hetzelfde materiaal heeft en ook nog eens heel stevig is. Het raakt niet snel beschadigd, en als er toch een krasje op komt valt het niet zo op, want de bovenkant is van hetzelfde materiaal als de lagen daaronder. Je kunt ook nog vegan schoensmeer kopen om ze te poetsen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 »

Ik weet niet of deze webshop ook bekend maar heb er net een bestelling gedaan. Eindelijk de laarsjes gevonden die ik zocht. Nu maar hopen dat ze goed zitten. :D
http://www.chevaliersdespieds.be/
Hebi

Bericht door Hebi »

Volgens mij heb ik leren schoenen maar die heb ik al jaren.. die ga ik dus niet weggooien totdat ze volledig versleten zijn. maar mn nieuwe schoenen zullen hoe dan ook diervrij zijn.
Sas

Bericht door Sas »

Ik koop gewoon schoenen bij de bekende winkels. Als er leer in zit, zie je dat meteen aan de prijs. Ik zoek dus meestal de goedkoopste laarzen, enkellaarsjes, pumps dan even labels lezen en ik ben weer happy! Lang gaan ze niet mee, misschien maximaal 1 jaar, maar dan koop ik weer een nieuw paar of ik wissel ze af. Zitten soms best leuke modellen tussen hoor, voor niet al teveel geld. Leer vind ik sowieso lelijk voor laarzen/schoenen, vooral als het gepoetst is. Mijn verzameling schoenen/laarzen begint nu ook best flinke proporties aan te nemen... en ze zijn allemaal leder en diervrij.

:govegan:
Eef

Bericht door Eef »

Hebi schreef:Volgens mij heb ik leren schoenen maar die heb ik al jaren.. die ga ik dus niet weggooien totdat ze volledig versleten zijn. maar mn nieuwe schoenen zullen hoe dan ook diervrij zijn.
Ik wilde mijn leren schoenen ook afdragen, maar ik heb ze uiteindelijk toch naar de kringloop gebracht.
Ik had het gevoel dat ik een soort reclame maakte voor leer, alsof het normaal is, en dat wilde ik niet meer. Dan heb ik liever dat iemand anders, die anders leer zou kopen, ze afdraagt.

@Sas: staat er dan ook op het label of de lijm diervrij is?
Sas

Bericht door Sas »

@Eef dat weet ik inderdaad niet. Ik ga ervan uit dat als er geen leer kenmerk op staat (en op zicht/tast) dat er ook geen leer in zit. Helemaal zeker weten doe ik dat niet. Maar de prijs bepaalt toch wel de materiaalkeuze denk ik. En al zou ik Vegan schoenen willen, ze zijn er denk ik niet in mijn maat. Heb al moeite genoeg om leuke schoenen/laarzen in mijn maat te vinden bij de bekende winkels... :(
Eef

Bericht door Eef »

Sas schreef:@Eef dat weet ik inderdaad niet. Ik ga ervan uit dat als er geen leer kenmerk op staat (en op zicht/tast) dat er ook geen leer in zit. Helemaal zeker weten doe ik dat niet. Maar de prijs bepaalt toch wel de materiaalkeuze denk ik. En al zou ik Vegan schoenen willen, ze zijn er denk ik niet in mijn maat. Heb al moeite genoeg om leuke schoenen/laarzen in mijn maat te vinden bij de bekende winkels... :(
Ik vind dat ook lastig hoor.
Ik koop het liefst alles naast vegan ook fair trade (en biologisch), maar bij schoenen is dat nog best lastig vind ik.
VegaLife heeft trouwens op het moment wel leuke nieuwe ballerina's (Espanol)!
Het zou zo fijn zijn als op alle producten staat waarvan en door wie het precies gemaakt is.
Banaan

Bericht door Banaan »

Eef schreef: Ik wilde mijn leren schoenen ook afdragen, maar ik heb ze uiteindelijk toch naar de kringloop gebracht.
Ik had het gevoel dat ik een soort reclame maakte voor leer, alsof het normaal is, en dat wilde ik niet meer.
Zit zelf nu precies hier mee. Ondanks dat schoenen het enige van leer is wat ik heb (een paar) knaagt het wel aan me als ik ze aan doe door het beeld dat ik indirect uitstraal als ik zeg dat ik veganist ben maar wel overduidelijk in leren schoenen loop dus dat tolereer. Heb op dit moment geen budget voor (dure) nieuwe schoenen maar hoop m'n sneakers nog wel dit jaar te vervangen. Het probleem is alleen dat ik tot nu toe online nog geen stevig uitziende sneakers tegen ben gekomen en dat is wel echt nodig.
Brent

Bericht door Brent »

Ik doe nu al bijna 5 jaar met mijn afgetrapte vega Keen schoenen met canvas bovenzijde en kunststof (rubberig) onderzijde.
Echt balen dat ze nergens meer te koop zijn, ze zijn zóóó ideaal.
Stukken kunstof steunzool zijn inmiddels wel afgebrokkeld waardoor ze iets minder ideaal zijn gaan lopen.
Een keer kocht ik een paar zwarte schoenen in zo'n speciale vega-winkel (vega-life geloof ik), maar die lopen van geen meter, geen enkel voorgevormd voetenbed, na jaren nog altijd ongedragen, zonde dat ik ze kocht :lol:

Geen idee of ik ergens mss toch nog iets vergelijkbaars kan vinden.
Waardeloos dat ze zo'n goede schoen maar zo kort in productie hebben.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx
Hebi

Bericht door Hebi »

Eef schreef:
Hebi schreef:Volgens mij heb ik leren schoenen maar die heb ik al jaren.. die ga ik dus niet weggooien totdat ze volledig versleten zijn. maar mn nieuwe schoenen zullen hoe dan ook diervrij zijn.
Ik wilde mijn leren schoenen ook afdragen, maar ik heb ze uiteindelijk toch naar de kringloop gebracht.
Ik had het gevoel dat ik een soort reclame maakte voor leer, alsof het normaal is, en dat wilde ik niet meer. Dan heb ik liever dat iemand anders, die anders leer zou kopen, ze afdraagt.

@Sas: staat er dan ook op het label of de lijm diervrij is?
Zit wat in, maar mijn schoenen zullen door iedere kringloopwinkel bij het grof vuil gezet worden afgekaaide kutdingen.. die zijn ook nergens reclame meer voor. maar ik heb een hekel aan kleren/schoenen kopen/uitzoeken.. daarom zocht ik normaal gesproken gewoon de schoenen op die ik >5 jaar daarvoor gekocht had en nu versleten zijn. maarja ga er niet vanuit dat mijn nike main draw heten ze volgens mij.. vega zijn.

Ik heb eigenlijk ook alleen schoenen aan als ik van huis weg ga, omdat het vreemd word bevonden als je op blote voeten loopt.
Billy20

Bericht door Billy20 »

Ik heb leren schoenen en niet-leren schoenen maar een leek ziet het verschil niet tenzij ze van stof zijn.
Weet iemand ook welke sneakers een beetje lekker lopen?
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Heel veel 'grote merken' zoals Nike en New Balance hebben sneakers zonder leer, ik neem aan dat die wel lekker zitten? Ik heb zelf deze van Vegetarian Shoes. Ik had even tijd nodig om ze goed in te lopen, maar nu zitten ze prima.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Truus

Bericht door Truus »

Billy20 schreef:Weet iemand ook welke sneakers een beetje lekker lopen?
Dat hangt van je voet af. Wat de een lekker vindt is voor de ander niet geschikt. Ik gebruik graag voor-gevormde inlegzolen. Ze waren vorige week nog in de aanbieding bij de Aldi.
Billy20

Bericht door Billy20 »

Billy20 schreef:IWeet iemand ook welke sneakers een beetje lekker lopen?
Ik bedoel eigenlijk welke gympen een beetje lekker lopen? Iemand ervaring met die van Mac Beth?
Plaats reactie