Vegan-schoenen!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
xjudithx
Leefwijze: veganist

Bericht door xjudithx »

jet schreef:weet iemand ook lage wandelschoenen?
Ik heb net wel wandelschoenen gezien hier, maar die kan ik niet passen.... Omdat ik een rotvoet heb (lang, maar smal) wil ik eigenlijk voor zo'n prijs wel zeker weten dat het past.
Iemand ervaring met die schoenen (of andere schoenen) over hoe ze vallen?
Als het echt niet anders kan wil ik ook wel hoge wandel/berg schoenen, maar dan ook moet ik dus zeker weten dat het past....

groetjes
jet :carro:
Je kan bij vega-life een afspraak maken om te passen. Gewoon even bellen, dat wordt vrij veel gedaan. Je moet dan wel naar Zoetermeer toe.

jet
Moderator

Bericht door jet »

kijk!
Dan ga ik dat gewoon een keertje doen :)
Heb hier al even rondgevraagd bij de 'gewone' outdoorzaken, maar die kijken je echt aan alsof ja van een andere planeet bent als je je schoen graag vegan wil :D :D

Niels

Re: Vegan-schoenen!

Bericht door Niels »

Was de schoenenlijn van Natalie Portman al genoemd? http://www.beyondskin.co.uk/html/home.php" target="_blank

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip »

Ethical Wares en Vegetarian Shoes, daar komen mijn schoenen vandaan. Ben de tijd van stoffen schoenen echt voorbij. Voortaan alleen nog maar stevig voetwerk voor mij.
Burgerlul

melancholy

Bericht door melancholy »

Niels schreef:Was de schoenenlijn van Natalie Portman al genoemd? http://www.beyondskin.co.uk/html/home.php" target="_blank" target="_blank

thnx voor de link 8)

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

Op zoek geweest naar hoge wandelschoenen. Garmont (van de Vegan Hikers) wordt op dit moment in Nederland niet meer geïmporteerd, omdat er te weinig afzet was en problemen met leveringen.

Hetser

Bericht door Hetser »

Ik ben ook erg op zoek naar (half)hoge wandelschoenen, en ik ben nu al een aantal winkels langsgegaan (omgeving groningen) maar nergens hebben ze schoenen zonder leer :(
Heeft iemand nog tips waar ik kan zoeken? Ik wil liever geen schoenen op internet bestellen, ik wil ze gewoon kunnen passen..

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

Hoi Hetser,

Je kunt een afspraak maken met Vega-life en langsgaan in hun opslagplaats in Zoetermeer.
Als je aangeeft in welke schoenen je geïnteresseerd bent kunnen ze er voor zorgen dat ze de schoenen die je wilt passen in jouw maat in huis hebben.
Het enige nadeel is dat het wel een eind van Groningen vandaan is.
:oops: Oeps, zag nu pas dat dit bovenaan deze pagina ook al vermeld stond.

Marla

Bericht door Marla »

Even ter waarschuwing: Vans had een vegan schoenen lijn (Rowleys, genoemd naar een vegan skater) maar ze hebben nu ook rowleys uitgebracht waar wel leer in verwerkt zit.

Marla

Bericht door Marla »

Ik vind ze zelf gruwelijk lelijk, maar toch wilde ik even laten weten dat deze schoen op verschillende plaatsen in Nederland te koop is, onder andere bij de Beversport.
The Ventura is our take on a classic style and our first vegan shoe. The natural canvas upper is extremely comfortable. The removable metatomical footbed provides all day comfort and the natural rubber outsole provides traction on almost any surface.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ik weet niet hoe het staat met de productiemethoden die Ecco hanteert, maar ze hebben een sandaal (de Receptor) die volledig van kunststof is.
Een vriendin van me heeft ze gekocht. Hele ding is kunststof, maar het ziet er suede-achtig uit. Het is een sandaal met klittebandjes, maar de voorste banden over de voet zijn gekruist.
Ik zal even vragen of ik een foto van dr schoenen kan maken, want ik heb gezocht op plaatjes, maar ze staan nergens online (volgens mij is het een model van vorig jaar en waarschijnlijk daarom ook in de aanbieding).
Hetzelfde model bijna, maar dan nog met een stukje tussen de tenen, en open hiel is ook volledig van kunststof.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

X

Bericht door X »

Ik vroeg me af, zijn de allstar vegan?

jet
Moderator

Bericht door jet »

All Stars hebben een zool van rubber en een bovenwerk van linnen (althans dat was oorspronkelijk zo).
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze daardoor in elk geval geen dierlijke bestanddelen bevatten.
Of ze ook mensvriendelijk geproduceerd worden (kinderarbeid?) dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Misschien dat iemand meer info heeft?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marla

Bericht door Marla »

De lijm is waarschijnlijk wel van dierlijke oorsprong, maar er zijn genoeg vegans die daar geen rekening mee houden (zoals ik).

Xandra

Bericht door Xandra »

Dat van de lijm, daar zou je toch achter kunnen komen door te bellen met een fabricant oid ?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ja je kan inderdaad bellen met de fabrikant voor zulke zaken.

jet
Moderator

Bericht door jet »

...maar als All Stars van Nike komen.....
Nike maakt(e) in elk geval wel gebruik van sweatshops, dus kan me voorstellen dat je dan liever/beter een ander merk koopt....
Ik vermijd dat soort merken in elk geval zo veel mogelijk, maar misschien dat er al een keertje iets in de Vega over heeft gestaan... of idd fabricant bellen/mailen

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

Mark

Bericht door Mark »

Of deze, veel cooler natuurlijk dan van die laffe allstars

http://www.adbusters.org/files/cultures ... ot_red.jpg

Veg_eric

Bericht door Veg_eric »

Marla schreef:De lijm is waarschijnlijk wel van dierlijke oorsprong, maar er zijn genoeg vegans die daar geen rekening mee houden (zoals ik).
Ik betwijfel of er in schoenen lijm met dierlijke oorsprong gebruikt wordt.

Voor zo ver ik weet werken dierlijke lijmen niet zo goed met kunststof en zijn ze waarschijnlijk ook niet vocht/water bestendig?

Plaats reactie