Vegan-schoenen!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Apraxia
Leefwijze: veganist

Re: Vegan-schoenen!

Bericht door Apraxia »

Ananas schreef:
Apraxia schreef:en ze zijn vegan, antwoordde Zalando mij.
Ben wel nieuwsgierig naar wat je ze dan hebt gevraagd? :) Want op de site staat al dat de stoffen vegan zijn toch?
Bij andere kleurtjes zat er wel een leerlabel en bij deze niet...er zat alleen een "nieuw" label en ik vergeleek het met een andere site en ik durfde er niet ongevraagd voor te gaan omdat ik met inzoomen ook wel zoiets had van "hmmmm...."....
Het grote moment van onze eerste echte ontmoeting gaat wel spannend worden...hopelijk zitten ze wel fijn enzo :D
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Ik ben sinds een week TUK-schoenen rijker.
Jammer is dat ze (uiteraard) te breed zijn :( Er stond op de site dat ze klein vielen, dus ik heb de grootste besteld. In de lengte heb ik dan ook blaren, maar in de breedte schuif ik mooi heen en weer.... *zucht*
Ik ben er toch weer ingetrapt, toch weer schoenen via internet gekocht, nooit doen....
Afijn, terugsturen ga ik niet doen, ik trek dr wel extra sokken in aan of ik trek ze nooit weer aan....
Volgens mij heb ik nog nooit gehad dat iets van internet me goed paste (alleen tshirts in herenmaten), dus ik moet er inderdaad maar mee stoppen :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Ik bestel mijn schoenen alleen maar via internet. In de echte winkels vind je bijna nooit mooie vegan schoenen van normale kwaliteit..
Gelukkig zijn de verzendkosten tegenwoordig nul en terugsturen is gratis.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Billy20 schreef:Als iemand nog vegan sneakers zonder wit (geen gympen) weet dan hou ik me aanbevolen. Ik heb bij vega-life gekeken en daar hebben ze de MacBeth Brighton in zwart (somber) of met wit (snel vies).
Ik heb vandaag de veganwikipagina over schoenen eens flink bijgewerkt, en ik ben er wel wat tegengekomen. Merrell, J-41, Vegetarian Shoes, Kalsø Earth Shoe, Keep, Teva, Eco Vegan Shoes en Lowa hebben allemaal één of meerdere sneakers die geen wit hebben en niet alleen zwart zijn (sommige heel kleurrijk, sommige wat minder maar lang niet zo somber als alleen zwart). Of je ze mooi vindt en of ze voor de rest zijn wat je zoekt, weet ik natuurlijk niet. En ze zijn niet allemaal in nederland te krijgen, ik weet niet wat je vindt van uit het buitenland bestellen. Maar goed, hopelijk heb je er iets aan. Hier kan je zien welke schoenen van die merken vegan zijn en waar ze te koop zijn: http://wiki.veganisme.org/index.php/Schoenen
Bedoel je trouwens dat je ook geen witte zolen wil, of vat ik het dan te sterk op? Etnies en Emerica's hebben sneakers waarvan alleen de zolen wit zijn en er verder geen wit in zit, en wel kleur.
Dani schreef:Alleen nette niet-leren zakelijke herenschoenen is bijna onmogelijk. Ook niet bij Scapino, Bristol, zalando, etc etc Rick is op zoek naar zoiets als dit of dit. Dus bruine nette zakelijke veterschoenen die eventueel onder een pak kunnen. Iemand tips?
Ik denk niet dat je hier veel aan hebt, maar voor de zekerheid zeg ik het toch maar:
Noah Italian Vegan Shoes heeft veel nette herenschoenen die onder een pak kunnen, ook bruine met veters. Ze zijn alleen niet in Nederland te koop geloof ik, hun webwinkel verzendt wel naar Nederland, maar dan wordt passen wel lastig natuurlijk. En ze zijn duur.
Eco Vegan Shoes heeft een paar nette mannenschoenen die wel onder een pak kunnen en een redelijke prijs hebben, zoals deze, maar die zijn niet bruin, en ik geloof niet dat ze in Nederland verkocht worden, ze zijn wel te bestellen vanuit Engeland maar dan is passen natuurlijk lastig. En deze van NAE ook,maar die zijn ook bruin en duur en denk ik ook niet in Nederland te krijgen (hoewel andere schoenen van dit merk wel te koop zijn bij webwinkel En&, misschien dat zij deze ook wel kunnen bestellen).

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 »

Fynnya schreef:
Billy20 schreef:Als iemand nog vegan sneakers zonder wit (geen gympen) weet dan hou ik me aanbevolen. Ik heb bij vega-life gekeken en daar hebben ze de MacBeth Brighton in zwart (somber) of met wit (snel vies).
Ik heb vandaag de veganwikipagina over schoenen eens flink bijgewerkt, en ik ben er wel wat tegengekomen. Merrell, J-41, Vegetarian Shoes, Kalsø Earth Shoe, Keep, Teva, Eco Vegan Shoes en Lowa hebben allemaal één of meerdere sneakers die geen wit hebben en niet alleen zwart zijn (sommige heel kleurrijk, sommige wat minder maar lang niet zo somber als alleen zwart). Of je ze mooi vindt en of ze voor de rest zijn wat je zoekt, weet ik natuurlijk niet. En ze zijn niet allemaal in nederland te krijgen, ik weet niet wat je vindt van uit het buitenland bestellen. Maar goed, hopelijk heb je er iets aan. Hier kan je zien welke schoenen van die merken vegan zijn en waar ze te koop zijn: http://wiki.veganisme.org/index.php/Schoenen
Bedoel je trouwens dat je ook geen witte zolen wil, of vat ik het dan te sterk op? Etnies en Emerica's hebben sneakers waarvan alleen de zolen wit zijn en er verder geen wit in zit, en wel kleur.
Bedankt. Ik vind de Merrell Women's Barefoot Run Pace Glove (alleen die naam is al prachtig) mooi. Waarschijnlijk gaat dat hem worden. :D

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Apraxia schreef:Ik heb een beetje op de gok en de hoop dat ze echt tof zijn, deze besteld;
http://www.zalando.nl/hi-tec-sierra-lit ... 4-801.html
Ik zoek al een tijdje wandelschoenen die op sneakers lijken...en ze zijn vegan, antwoordde Zalando mij.
Zwarte veters in en gaan!
Helaas, toen ik ze vandaag binnen kreeg, bleken ze leer te bevatten, stond zowel op de doos als in de schoenen zelf :(
Gelukkig mag ik ze kostenloos terug sturen en krijg ik mijn geld terug.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Zet het vooral ook in de klantenbeoordeling bij het product.
Ik had het ook een keer met schoenen van Bubble fish, heb ik ook terug moeten sturen omdat ze leer bevatten. Zalando moet het weten en in de toekomst beter opletten bij het omschrijven van het product, anders kost het hen alleen maar geld.

Ananas

Bericht door Ananas »

Fynnya schreef: Ik heb vandaag de veganwikipagina over schoenen eens flink bijgewerkt
Even off topic, maar ik wou gewoon even zeggen dat ik het echt tof vind dat je zoveel tijd in de vegan wiki steekt. Ik denk dat het een erg belangrijke infosite is, mogelijk kan de NVV het nog verder gebruiken want naar dergelijke info is veel vraag. In elk geval, het is vast niet altijd even leuk werk, echt goed dat je hier zoveel tijd in steekt Fynnya!

Eef

Bericht door Eef »

Bij Freshcargo.co.uk hebben ze leuke flip flops, fair trade en gemaakt van hennep en gerecyclede autobanden.
Ik heb deze besteld:
http://www.freshcargo.co.uk/shoes/women ... -flops/205

Ik heb nagevraagd of de lijm ook vegan friendly is, en dat is het geval. En deze flip flops zijn ook nog eens betaalbaar.
Fresh Cargo is net begonnen met een vegan friendly lijn, dus je moet even mailen dat je de nieuwe vegan flip flops wilt hebben (en niet uit de niet-vegan voorraad), dan stuurt ze je de goede (met toe-post van textiel ipv gereycled leer).
Verzending kost 5 pond als je haar telefonisch je creditkaartnummer doorgeeft, maar ik heb ervoor gekozen om 2 pond meer te betalen en online voor Next Day Delivery te gaan, zodat ik de betaling gewoon via een beveiligde verbinding kon doen.

Ze hebben ook andere fair trade spullen. Maar let dus wel op, niet alles is vegan. Vraag het bij twijfel liever even bij hen na.

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Flip flops van 30 pond?!

Dat is echt te duur. Je kan echt mooie fair trade vegan blahblahhuppeldepup schoenen krijgen voor 100 euro, dan ga je toch niet bijna 40 neertellen voor slippers?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Eef Leuke slippers zijn dat!! #pinklovers

Ik heb nu zelf slippers van Reef en Tommy Hilfiger.

De Reef slippers zijn degelijk en gemaakt van natuurlijke materialen: de zand kleurige canvas met een randje van cocos haartjes met een degelijke rubberen zool.
Die waren ook niet goedkoop maar ik ben er blij mee - een voorgevormde degelijke zool is toch wel heel fijn.

En de Hilfigers zijn simpele uitvoering slippers, ben er trouwens ook erg blij mee.
Ondanks dat ze van gewone foam gemaakt zijn, met katoenen bandjes, lopen ze heerlijk.
Ik heb er in Portugal lange afstanden op gelopen wat overigens vermoeide voeten tot gevolg had :) Maar geen blaren.

Eef

Bericht door Eef »

forisma schreef:Eef Leuke slippers zijn dat!! #pinklovers
I love me some pink :D :D
Ik zou alles wel in het roze willen hebben. Ik zag ook nog deze geweldige broek, maar ik heb er helaas geen nodig 8)
http://www.watmooi.nl/shop/product_info ... ts_id=3484

Zijn Reef en Hilfiger ook fair trade?

Skyclad

Bericht door Skyclad »

http://www.diromeo.it/

Hebben echt wel mooi spul voor de mannen.

http://www.noharm.com

Ook mooi, je moet er alleen van houden (van die standaard klassieke schoenen).

http://www.bravegentleman.com/

Echt mooi, alleen van die domme Amerikanen dus bestel ik daar niks uit principe. Laten alles in portugal maken en dan lekker naar de USA vliegen, en als je in Europa bestelt vliegt het zo weer de oceaan over. Lekker milieuvriendelijk maar niet heus.

Andere sites hebben wel eens iets moois maar 90% van de vegan schoenen wil je niet dood in gevonden worden. 90% van de normale schoenen trouwens ook hoor, alleen heb je dan gewoon veel meer keuze. Bij eigenlijk alle winkels (kleding, schoenen) denk ik bij 95% van het assortiment echt...wie loopt hier nou eigenlijk in?! Behalve English Hatter...dat is altijd mooi. En bijna altijd van dieren :mad:.

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Over welke? Dat is echt 3 totaal verschillende smaken :o

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Eef *high five* nog zo'n fuchsia fan hier :P
Nee, waarschijnlijk niet fair trade, vegan schoenen vinden is al een hele uitdaging!

Arthur Ik word echt blij van jouw smaak!!! :P
Schoenen laten maken - dat is nog nooit in me opgekomen! Maar misschien moet ik er ook een keer aan geloven!
Want ik wil van die classy winterlaarzen, een beetje paard rij style zeg maar, maar ze hebben ze alleen exclusief in leer, lijkt het :S

Skyclad

Bericht door Skyclad »

http://www.shiekhshoes.com/p-48733-vola ... brown.aspx

Squee?
Geen idee of het 100% vegan is. Maar squee if so.

Edit: Laat maar. Lelijk.

http://www.veganchic.com/products/Raspy ... -0233.html

Squee!

Als je $2000 ofzo hebt kan je ze op maat laten maken, ik neem aan dat je dan ook uit faux leer kan kiezen qua materiaal. Kost een beetje, maar dat ziet er natuurlijk veel beter uit. Lijkt wel alsof ze expres lelijke dingen in goedkope schoenen verwerken zodat je duurdere moet kopen.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Nee, dit model is al lang uit :)

Ik heb nu even niet precies een foto voorhanden maar ze lijken een beeeetje op deze [en dit model vind ik ook helemaal geweldig!!!]
http://img-fotki.yandex.ru/get/6720/675 ... 9585_L.jpg
http://img-fotki.yandex.ru/get/9300/675 ... a177_L.jpg

Ik werd echt verdrietig toen ik al die mooie laarzen in de winkel zag staan, allemaal van leer :(
En nee, ik heb geen $2000 over voor een paar laarzen. Dan maar middelmaat en blijven dromen...

Skyclad

Bericht door Skyclad »

Eeewwww...biker boots...

http://veganboots.com/tag/biker-boot

Zal hier wel wat tussen zitten. Als je dat op die foto mooi vind dan zal ik nooit iets kunnen vinden wat bij jou in de smaak valt...

Eef

Bericht door Eef »

forisma schreef:Eef *high five* nog zo'n fuchsia fan hier :P
Nee, waarschijnlijk niet fair trade, vegan schoenen vinden is al een hele uitdaging!

Arthur Ik word echt blij van jouw smaak!!! :P
Schoenen laten maken - dat is nog nooit in me opgekomen! Maar misschien moet ik er ook een keer aan geloven!
Want ik wil van die classy winterlaarzen, een beetje paard rij style zeg maar, maar ze hebben ze alleen exclusief in leer, lijkt het :S
:mrgreen:

Heb je wel eens in het buitenland gezocht? Er zijn best wel veel vegan fair trade schoenen in Engeland en Amerika te vinden. De extra kosten als je in Amerika bestelt lopen wel op, maar vanuit Engeland kost het meestal zo'n 5 pond en daar komt dan niets bij.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Thnx Eef en Arthur!! Ik heb inderdaad ook in het buitenland gezocht, maar daar bestellen durf ik niet.
Ik koop bijna al mijn schoenen op internet maar het is wel zo dat ik meer dan de helft weer terug stuur omdat ze in het echt tegenvallen.

Plaats reactie