Vegan-schoenen!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Vegan-schoenen!

Bericht door Truus »

jet schreef:Nu beweerde ze het nagevraagd te hebben.
Zelfs de fabrikant van de schoen weet het niet. Hij koopt de lijm in zonder zich in de inhoud te verdiepen.

Soms krijg ik van een producent het antwoord "het is synthetisch." Dan weet ik nóg niets.

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita »

Hoi hoi,

Ik zag zojuist dat Wat Mooi een online winkeltje met 'green fashion' ook enkele veganistische schoenen (vooral slippers) heeft. Er leuk omdat ze dan en vegan zijn en van gerecycled materiaal. Nu ja, wat wil je nog meer!!
Zie: http://www.watmooi.nl/shop/index.php?cPath=46
Helaas heb ik zelf geen schoenen of slippers nodig op dit moment, balen :P.

gr anita

jet
Moderator

Bericht door jet »

ligt dat aan mij of gaan de maten maar tot 40? :(
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Charlotte80
Contacteer:

Bericht door Charlotte80 »

Hoera, mijn vegan Macbeth zwart/paarse Nolans zijn met gearriveerd, en ze zitten heerlijk!

*happy dance*

http://macbethshop.com/index.cfm?page=p ... ductId=565

jet
Moderator

Bericht door jet »

Net terug van vakantie in Verenigd Koninkrijk, en aangezien daar Vegetarian Shoes en Ethical Wares vandaan komt.... (o.a.) dacht ik dus fijn even schoenen te gaan kopen daar.
Nou dat viel dus tegen!
Die Ethical Wares is denk ik alleen een webshop, want de 'winkel' of zelfs het pand was onvindbaar.... :( (bij de andere kwamen we niet in de buurt, dus helaas).

Mijn vegan bergschoenen zijn nu officieel op de prutlijst gezet door mij. Ze waren vanaf het begin al te breed, maar ik dacht dat dat met wat zooltjes en dikke sokken zich wel oploste, maar ze worden steeds breder! Bovendien zijn volstrekt niet meer waterdicht, dus elke drup is een natte sok. De lucht die er nu afkomt heeft moerasproporties bereikt, dus ik ben nu hard op zoek naar nieuwe... :?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena »

Weet iemand hoe Macbeth sneakers vallen? Groot, klein, normaal?

Marla

Bericht door Marla »

Moment, even mijn schoen uittrekken om de maat te checken ;)

Edit: ik zou zeggen dat ze normaal zijn. Ik heb maat 36 of 37 afhankelijk van hoe de schoen valt, en mijn Macbeths hebben maat 36,5, precies ertussen in dus.

lena

Bericht door lena »

Dankjewel Marla!

Lianne

Bericht door Lianne »

Ik heb deze gekocht: http://www.scapino.nl/data/producten/IL ... 254-04.jpg" target="_blank

Wat zou daar niet vegan aan kunnen zijn? :P

Truus

Bericht door Truus »

Lianne schreef:Wat zou daar niet vegan aan kunnen zijn?
Een gevaarlijke vraag. Ik raad je sterk aan wanneer je eenmaal je aankoop gedaan hebt, de V-vraag uit je hersenen weg te deleten.

Tobuzzter

Bericht door Tobuzzter »

Lianne schreef:Ik heb deze gekocht: http://www.scapino.nl/data/producten/IL ... 254-04.jpg" target="_blank" target="_blank

Wat zou daar niet vegan aan kunnen zijn? :P
Op het oog nep-leer. Geldt vast ook voor de veters, hoop ik voor je ;)
Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden. (Schopenhauer)

Lianne

Bericht door Lianne »

Nep-leer is niet vegan?

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Vandaag mijn para boots weer terug van de schoenmaker, niet gedragen sinds het begin van de lente. Nu al pleisters om mijn vingers vanwege al het geveter! Over een weekje zal er wel weer genoeg eelt op zitten. :mrgreen:
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

Liadan

Bericht door Liadan »

Ik had laatst een paar schoenen van de van Haren gekocht, nep suede met een voering erin. Ik dacht eerst dat het wol was, maar even gecheckt en het bleek toch 100% polyester te zijn (y)

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Iemand ervaring met de Trail Boot MKII van Vegetarian Shoes? Ik vraag me vooral af hoe lang ze meegaan.
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine »

Ik ben dit draadje door geweest op zoek naar webwinkels met leuke vegan-schoenen.

Laat ik het zo zeggen, tot nu toe heb ik mijn smaak nog niet voorbij zien komen :)
Wat is mijn smaak dan? Gewoon, nette dameslaarzen met liefst een mooie hak.
Geen boots, geen sneakers en (ik hoop dat ik niemand beledig) geen schoenen van winkels a la Scapino of Bristol.

Gewoon mooie laarzen (of pumps/schoenen met hakje) die niet van leer gemaakt zijn.
Is dat haalbaar?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

http://www.bboheme.com/
http://www.beyondskin.co.uk/

Ik ben daarentegen niet vies van Van Haren, Schoenenreus en zo. Daar kom je echt wel leuke schoenen tegen. En ik ben ook heel erg van classy mooie schoenen.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Mja, ik droeg vroeger alleen maar kisten (die komen in breedte-maten! => handig!) of dit soort schoenen:
http://www.wolkyshop.com/pws-detail-108 ... a.nld.html (maar dan zeg maar in schoen model ipv laarsmodel, uitneembaar voetbed, en sommige ook breedtematen).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat schoenmodel ook vrijwel nergens tegen kom in vegan-materiaal.
Mn ouders hebben me vroeger vrijwel alleen maar Piedro (http://piedrotherapy.com/children.asp?id=1) laten dragen (mijn voeten waren te smal voor andere schoenen). Nu probeer ik wel andere merken uit, maar dure schoenen hebben weinig zin, want die zijn vaak ook al breed bij aankoop, en worden net zo snel breed als de el cheapo schoenen.....
Schoenen die eigenlijk met gewone sokken gedragen moeten worden daar heb ik (dubbele) tennissokken in aan, en dan nog moet ik extra zooltjes inleggen (met steunzolen is dat ietsje minder geworden :mrgreen: ).
Ik vind het sowieso jammer dat de schoenen die ik mooi vind meestal herenschoenen zijn, en dat ze niks 'klassieks' of 'simpels' hebben dat vegan is en aan mijn smaak voldoet.... Er is een reden dus dat ik vaak sneakers koop :mrgreen: (die hebben veters, en kun je nog eens aantrekken als ze te breed geworden zijn, en zijn vaak goedkoper, dus ik voel me niet (lees: minder) schuldig als ze echt niet meer passen na een jaar...).
Volgens mij ben ik gewoon een gelegenheidsschoenendrager, ik zou wel anders willen, maar dat kan meestal niet, dus naja, dan maar wat wel past ;-)

Overigens valt me op dat van Haren veel schoenen heeft die niet van leer zijn (vorige week zondag met buurvrouw een Van Haren bezocht, omdat haar schoenen stuk waren). De meeste schoenen die classy zijn passen mij niet, maar misschien dat ze jou wel passen, Sybine?

Purplehippie

Bericht door Purplehippie »

Sybine schreef:Ik ben dit draadje door geweest op zoek naar webwinkels met leuke vegan-schoenen.

Laat ik het zo zeggen, tot nu toe heb ik mijn smaak nog niet voorbij zien komen :)
Wat is mijn smaak dan? Gewoon, nette dameslaarzen met liefst een mooie hak.
Geen boots, geen sneakers en (ik hoop dat ik niemand beledig) geen schoenen van winkels a la Scapino of Bristol.

Gewoon mooie laarzen (of pumps/schoenen met hakje) die niet van leer gemaakt zijn.
Is dat haalbaar?
Ik heb laatst bij Dolcis hele mooie, volledig leer- en wolloze, laarzen gekocht. Ze hebben wel meer zonder leer daar. De uitstraling van schoenen van Dolcis is toch over het algemeen wat sjieker en degelijker dan van bv. van Haren, maar daar is de prijs dan ook naar (mijn laarzen waren E60,-). Misschien is dit dus een goeie tip?
Normaal gesproken (nja, ik koop maar eens in de 1-2 jaar nieuwe schoenen) koop ik ook bij de goedkopere zaken (Schoenenreus, van Haren, etc.), omdat daar veel schoenen zonder leer zijn èn dat de prijzen niet astronomisch hoog zijn, maar wilde nu iets dat er echt netjes uitzag en ik prima aan zou kunnen naar bv een sollicitatiegesprek.
Het liefst zou ik schoenen willen kopen waarvan ook de lijm gegarandeerd vegan is, maar die zijn bij mijn weten alleen te koop bij Vega-Life in A'dam óf via internet en ik vind schoenen online bestellen toch te riskant, ik wil ze graag kunnen passen voordat ik ze koop. Naar Vega-Life wil ik al heel lang een keer, maar lukt me maar niet om een dag voor vrij te plannen...

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine »

Purplehippie schreef:
Ik heb laatst bij Dolcis hele mooie, volledig leer- en wolloze, laarzen gekocht. Ze hebben wel meer zonder leer daar. De uitstraling van schoenen van Dolcis is toch over het algemeen wat sjieker en degelijker dan van bv. van Haren, maar daar is de prijs dan ook naar (mijn laarzen waren E60,-). Misschien is dit dus een goeie tip?
Dolcis vind ik niet een gek idee. Daar hebben ze soms best mooie schoenen. En over prijzen gesproken, ik ben gewend om laarzen te kopen die zo rond de 150 euro liggen. Misschien decadent, maar als je laarzen van deze prijsklasse en -kwaliteit gewend bent, dan is van Haren gewoon echt minder goed. Die laarzen lopen minder lekker, slijtage is sneller zichtbaar en ik vind ze ook een minder mooie uitstraling hebben.

Ik heb al eens wat rond gekeken in de schoenenwinkels hier in de stad. Maar in de hogere prijscategorie, waar ik dus in shop :oops: , zijn de schoenen en laarzen bijna altijd (deels) van leer. In de goedkopere prijscategorie zijn wel schoenen te vinden die vegan zijn. Maar die vind ik dus weer minder mooi :(

Plaats reactie