Wat eten jullie op een dag?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Petra*

Bericht door Petra* »

Ik wil ook proberen meer groente te gaan eten. Zal van de week eens kijken of ik mijn eetpatroon kan bijschaven.

Ik train ook elke dag dus misschien heb ik toch iets meer nodig...

Dave
Leefwijze: veganist

Bericht door Dave »

DeNatuur.NL schreef::lol:
Macaroni gemaakt met groenten, saus en tofu. Daar heb ik net 3 borden van op.. Vandaag nog maar 2 broodjes gehad.. en sojavla net nog..
heb toevallig vandaag ook 2 borden biologische macaroni op.
Macaronigroentenpakketje van de AH met een zakje macaroni mix van Euroshopper en 2 madam chenets een pittig sausje gemaakt en alles door elkaar gehusseld.
Ook nog een bak soya yoghurt op.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Ik ben trots op mezelf,
ik begin weer wat gezonder te eten. ik at op zich wel gezond, maar te weinig vetjes ed (heb ook een tijdje, een stuk minder goed gegeten, als je begrijpt wat ik bedoel)

Vandaag gegeten:
2 bakken Sojadrink met muesli en wat druiven
groentensoep en 2 appels
Muesli koekje van Zonnatura
Nog een beker sojadrink
Sla met zongedroogde tomaatjes/artisjok/tomaat en komkommer
groentenprutje met zonnebloempitten

En tussendoor veel thee

Daniel
Contacteer:

Re: Quick Fit dieet

Bericht door Daniel »

[quote="vegalan
Ik denk dat Alex een Quick Fit dieren-activisten dieet heeft! :) :wink:[/quote]

HOI:VEGALAN

Wat bedoel je daar mee :?: :?: :?:

GROETJES:DANIEL :mrgreen: 8) :lol: :? :shock: :D :) :o :oops: :P :wink: :roll: :arrow:

VegaNRaT
Contacteer:

Bericht door VegaNRaT »

Lot schreef:oja, en ook heeel veel groene thee..
:)
Lekker he, zeker af en toe wat ginseng erbij!

vegalan

Re: Quick Fit dieet

Bericht door vegalan »

Daniel schreef:
vegalan schreef: Ik denk dat Alex een Quick Fit dieren-activisten dieet heeft! :) :wink:

HOI:VEGALAN

Wat bedoel je daar mee :?: :?: :?:

GROETJES:DANIEL :mrgreen: 8) :lol: :? :shock: :D :) :o :oops: :P :wink: :roll: :arrow:
Hoi Daniel.

Het eten van die snelle voedzame, gezonde en diervriendelijke brokken om hierna zo snel als mogelijk weer aan een andere diervriendelijke actie te beginnen! :) :wink:

Schrok schrok en weg is Alex met de megafoon uit zijn hok en na zo'n diervriendelijk eet kwartier is hij op weg naar het volgende te bevrijden dier. :)

GROETJES:Vegalan :mrgreen: 8) :lol: :? :shock: :D :) :o :oops: :P :wink: :roll: :arrow:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Vandaag (mijn ontbijt) tot nu toe:
- 2 biologische pistoletjes..
- 1 glas water (groot glas)
- 1 glas sinaasappelsap (groot glas)

Nu ga ik middageten...

Framboos

Bericht door Framboos »

Petra* schreef:Nou ik ben dus niet de enige die " te weinig" eet... Soms denk ik gewoon dat ik inderdaad biologische zuivel moet toepassen maar ja dat wil ik eigenlijk niet. Maar ik loop al een tijdje te kwakkelen met 'm'n gezondheid last van duizeligheid etc.
Wat denk je daar mee op te schieten (met melk drinken)? Meer eiwitten? Ik denk echt* dat je beter eerst een tijdje wat meer (noten en peulvruchten) zou kunnen proberen te eten. En koolhydraten. Helemaal omdat je zei dat je veel sport (ik wilde je nog aanraden: ga sporten, dan krijg je vanzelf wel honger maar dat werkt bij jou dus niet...).
Vandaag ook weer last gehad zelf denk ik dat het komt door m'n suikerspiegel want het kwam na het avondeten op zetten en ik voelde me weer echt een beetje dizzy na een uur trok het weg...

Als het met je bloedsuikerspiegel te maken zou hebben, zou het dan niet logischer zijn dat je dizzy wordt als je heel lang niets gegeten hebt en niet vlak nadat je iets gegeten hebt? Heb je trouwens wel eens van glycemische index gehoord? Misschien kun je daar iets mee?
Maar goed hier komt wat ik vandaag gegeten het.

ontbijt 1 bruine boterham met pindakaas
tussendoor 4 dadels gevuld met walnoten
lunch stokbrood met hummus
avondeten 1 schaal rode kool 1/4 komkommer 1 tomaat vegan kipnuggets paar patatjes
tussendoor notenmelange (rozijnen, walnoten, ets)
paar pindarotjes 3 stuks...
Ongeveer 3 liter water
Ik ben trouwens erg blij met de voedingsadviezen... :D
Dit ziet er al veel beter uit! (y)

Vooral die notenmelange, en die dadels met walnoten. En je komt denk ik ook wel aan een behoorlijk lading eiwitten met die nuggets, hummus (goed!) en noten. Ook goed veel groente. Je krijgt denk ik alleen nog wel weinig vitamine A (wortels!) en B binnen. Ook zou je nog iets als paprika, kiwi, sinaasappel oid kunnen toevoegen voor wat meer vitamine C. Was het een opgave om zoveel te eten of ging het eigenlijk vanzelf?

* Maar ik ben natuurlijk geen dokter of wat dan ook, dus het is echt wat ik DENK.

vegalan

Eiwitten

Bericht door vegalan »

Gebruiken (eten) jullie geen tarwekiemen? De tarwekiemen van het merk Dr Ritter zijn niet bitter en smaken zoet. Tarwekiemen bevatten veel eiwit (27 %) van reddelijk hoge kwaliteit!

Framboos

Bericht door Framboos »

VegaNRaT schreef:Je kan s ochtends ook eerst fruit eten(denk eens aan een fruitsalade). Mix er ook wat noten door. Als je even later toch nog merkt dat je trek hebt dan kan je altijd nog de boterham met pindakaas eten.

xVx
Het was juist de bedoeling dat Petra meer ging eten. In fruit zitten niet echt heel veel calorie?n. Niet dat het niet goed is, maar ken je 'Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver'?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

DeNatuur.NL schreef:Vandaag (mijn ontbijt) tot nu toe:
- 2 biologische pistoletjes..
- 1 glas water (groot glas)
- 1 glas sinaasappelsap (groot glas)

Nu ga ik middageten...
4 boterhammen (oerwit) met pindakaas en 2glazen water

Vanavond is het een paar borden macaroni weer.. want dat was over ook nog van gisteren :D

Framboos

Bericht door Framboos »

Waren de pistoletjes wel volkoren?

VegaNRaT
Contacteer:

Bericht door VegaNRaT »

Framboos schreef:
VegaNRaT schreef:Je kan s ochtends ook eerst fruit eten(denk eens aan een fruitsalade). Mix er ook wat noten door. Als je even later toch nog merkt dat je trek hebt dan kan je altijd nog de boterham met pindakaas eten.

xVx
Het was juist de bedoeling dat Petra meer ging eten. In fruit zitten niet echt heel veel calorie?n. Niet dat het niet goed is, maar ken je 'Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver'?
Ontbijten als een koning, zeker beginnen met een fruit maaltijd. Deze is licht verteerbaar,waardoor je al een half uurtje later weer zin hebt in iets en het schijnt dat het lichaam meer vitamine c opneemt s ochtends.

Daarbij komt dat je je fruitsalade goed kunt mixen met noten en zaden die duidelijk ontbraken in het voedingspatroon.

xVx

VegaNRaT
Contacteer:

Re: Eiwitten

Bericht door VegaNRaT »

vegalan schreef:Gebruiken (eten) jullie geen tarwekiemen? De tarwekiemen van het merk Dr Ritter zijn niet bitter en smaken zoet. Tarwekiemen bevatten veel eiwit (27 %) van reddelijk hoge kwaliteit!
Waar haal je die?

xVx

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Framboos schreef:Waren de pistoletjes wel volkoren?
uh.. geloof wel.

vegalan

Bericht door vegalan »

VegaNRaT schreef:
vegalan schreef:Gebruiken (eten) jullie geen tarwekiemen? De tarwekiemen van het merk Dr Ritter zijn niet bitter en smaken zoet. Tarwekiemen bevatten veel eiwit (27 %) van reddelijk hoge kwaliteit!
Waar haal je die?

xVx
Bij Reform (alternatieve voeding) winkels..

Gast

Bericht door Gast »

vegalan schreef:
VegaNRaT schreef:
Waar haal je die?

xVx
Bij Reform (alternatieve voeding) winkels..
MMM, ik zal eens kijken in onze natuurvoedingswinkel..........thanx

xVx

Framboos

Bericht door Framboos »

VegaNRaT schreef:
Ontbijten als een koning, zeker beginnen met een fruit maaltijd. Deze is licht verteerbaar,waardoor je al een half uurtje later weer zin hebt in iets en het schijnt dat het lichaam meer vitamine c opneemt s ochtends.

Daarbij komt dat je je fruitsalade goed kunt mixen met noten en zaden die duidelijk ontbraken in het voedingspatroon.
Daar heb je helemaal gelijk in (dat doe ik zelf namelijk ook regelmatig), maar als iemand uit zichzelf niet echt honger heeft dan valt het dus met dat verteren-en-dan-snel-nog-iets-anders-eten blijkbaar wel tegen. Dan heeft diegene het gevoel dat hij al iets gegeten heeft en dat niet meer hoeft.

En volgens mij kun je fruit het beste zonder iets anders erbij eten. Mij lijken noten trouwens niet lekker in een fruitsalade. Waar heb je dat van dat beter opnemen van vitamine C in de ochtend vandaan?

Suzie Q

Bericht door Suzie Q »

Vandaag gegeten:

glaasje versje jus
2 beschuitjes met hagelslag
1 banaan
2 mandarijntjes en studentenhaver
4 volkoren boterhammen (2x hummus, 2x tapenade)
appel
pastasalade (penne, avocado, tomaat, ui, knoflook, tuinkers, cashewnoten)
over de hele dag nog 2 liter water
en vanavond waarschijnlijk nog chipjes/popcorn/nootjes oid voor bij m'n filmpje :)

VegaNRaT
Contacteer:

Bericht door VegaNRaT »

Framboos schreef:
VegaNRaT schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in (dat doe ik zelf namelijk ook regelmatig), maar als iemand uit zichzelf niet echt honger heeft dan valt het dus met dat verteren-en-dan-snel-nog-iets-anders-eten blijkbaar wel tegen. Dan heeft diegene het gevoel dat hij al iets gegeten heeft en dat niet meer hoeft.

En volgens mij kun je fruit het beste zonder iets anders erbij eten. Mij lijken noten trouwens niet lekker in een fruitsalade. Waar heb je dat van dat beter opnemen van vitamine C in de ochtend vandaan?
Ooit eens gehoord van iemand die zich verdiepte in vitaminen. Het kan zijn dat je zowiezo s ochtends alle vitaminen etc. beter opneemt. Dit schijnt te veranderen na iets in de middag.

xVx

Plaats reactie