Hummus

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
stickzooi

Hummus

Bericht door stickzooi »

ik heb gister bij de AH hummus gevonden. heel erg lekker en natuurlijk veganistisch. 1,90 voor een redelijk grote pot. Het merk was geloof ik Merza, het staat bij de olijven, feta en conimex-spulletjes.

Toeps
Contacteer:

Bericht door Toeps »

Die is echt het allerlekkerst!

Zen
Leefwijze: veganist

Bericht door Zen »

stickzooi schreef:ik heb gister bij de AH hummus gevonden. heel erg lekker en natuurlijk veganistisch. 1,90 voor een redelijk grote pot. Het merk was geloof ik Merza, het staat bij de olijven, feta en conimex-spulletjes.
Kweenie, ik kan me toch niet aan de gedachte onttrekken dat je schermnaam op de één of andere manier in verband staat met hetgeen je aanprijst! :lol: :wink:

stickzooi

Bericht door stickzooi »

haha,
nou eigenlijk is die hummus niet zo stickie, meer dunne pasta ofzo. en ik ben er ook nog niet in gestickt dus voor mij issie oké :wink:

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia »

Ik vind die van Merza niet zo lekker. Te bitter door de tahin. Het allerlekkerst maak ik hem zelf vind ik :) (en ook anderen ;))

(zie ook http://www.lekkerplantaardig.net) Ik doe er altijd verse munt in. En géén tahin.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Billie

Bericht door Billie »

Ik vind die ook niet zo lekker, inderdaad te "tahinnerig". Ik zag vandaag trouwens bij de verpakte kaasjesafdeling ook hummus van een ander merk. Was er in twee varianten, normaal en spicy ofzo. Iemand die al geprobeerd?

Ik maak het ook best vaak en das heel makkelijk en inderdaad het allerlekkerst!
Verdiepende vegetarier/veganist

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik maakte het ook altijd zelf, tot... ik in Londen kwam!

Je kan hier in zo ongeveer elke winkel kiezen uit tien soorten hummus. Normaal, reduced fat, healthy living (het verschil tussen de laatste twee is me nog niet helemaal duidelijk, hoewel de ene wat dikker is dan de ander...), met olijven, met koriander en citroen, etc, etc. Allemaal vers gemaakt en in de koeling. Zo lekker allemaal!

Ik had eerst enigszins mijn twijfels omdat ik zag dat er tahin (nouja, ze noemen het hier sesampasta) inzat en ik er dat zelf ook niet doorgooi omdat ik dat niet lekker vind, maar... ik proef er echt niets van en ze zijn heerlijk!

Ik koop het wel eens tussen de middag (in sommige zit niet zo heel veel knoflook...) met een zakje rauwe groente...

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline »

Bij de konmar ook hummus ontdekt wellicht van zelfde merk. Vind het wel lekker hoor!

Annemieke

Bericht door Annemieke »

Ik vind die van merza niet lekker. Staat stijf van de knoflook. De AH heeft ook hummus in plastic bakjes, staat bij de johma salades in de koeling enzo. Die is heel fijn en romig (maar volgens ingredientenlijst vegan), net zo'n hoeveelheid als merza, kost 1,70.
En dan heb je nog die van Medfood (bij SdeB te koop), ook heel lekker.

Annemieke

Bericht door Annemieke »

Die lekkere van de AH is trouwens van het merk Sabra.

Plaats reactie