tampons / cup / keeper

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Ik heb hem ??n keer echt 12 uur achter elkaar ingehad (op de tweede dag), en er had echt nog wel meer bijgekund. Maar dat was ook een uitzondering, ik ben ook bang dat hij misschien overstroomt (terwijl is gebleken dat dus niet gebeurt). Ik hoef me nu dus niet druk te maken als ik na drie of vier uur geen toilet in de buurt heb, dat scheelt sowieso al! :)

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

hmm nu ik jullie allemaal zo hoor ga ik hem toch ook maar bestellen, vind hem wel vrij prijzig maar dat heb je er natuurlijk ook wel weer snel uit.

Marla

Bericht door Marla »

Ik zie trouwens dat als hij je echt niet bevalt je hem weer terug kunt sturen. Op zich wel fijn, maar ik ga dan weer nadenken over wat ze met de teruggestuurde divacups doen :?

fief op werk

Bericht door fief op werk »

Marla schreef:Ik zie trouwens dat als hij je echt niet bevalt je hem weer terug kunt sturen. Op zich wel fijn, maar ik ga dan weer nadenken over wat ze met de teruggestuurde divacups doen :?
Die worden vernietigd. Ik geloof dat je de keeper ook nog doormidden geknipt terug mocht sturen, maar of dat bij de divacup ook mag weet ik niet.

lena

Bericht door lena »

Ik kan me aansluiten bij de enthousiaste verhalen. Ik heb een Mooncup. Hij bevalt me erg goed, op de een of andere manier beleef ik mijn menstruatie positiever nu ik de Mooncup gebruik. Vooral 's nachts vind ik het een uitkomst, het wordt zoveel fijner wakker, in vergelijking met maandverband.

Marla

Bericht door Marla »

Ik heb de divacup gisteren ontvangen en mijn eerste reactie is: Wat is dat ding ENORM!

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Marla schreef:Ik heb de divacup gisteren ontvangen en mijn eerste reactie is: Wat is dat ding ENORM!
dat dacht dus ook toen ik de keeper voor het eerst zag

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Ze zien er inderdaad nogal groot uit. Maar het valt erg mee. Je moet ze twee keer dubbelvouwen voor je ze gebruikt, en als je het eenmaal inhebt voel je er niets meer van.

Fief, Ik heb hem regelmatig een halve dag in, en hij is nog nooit helemaal vol geweest. Half-vol komt al weinig voor.
Onlangs heb ik de Divacup dus weer eens gebruikt, en ik moet zeggen dat het nu een heel stuk beter beviel. Vooral de tip van Tijmetje tegen het vacu?m zuigen hielp, daar heb ik nu geen last meer van gehad.
:D :D :D

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Tijmetje schreef:
Fief, Ik heb hem regelmatig een halve dag in, en hij is nog nooit helemaal vol geweest. Half-vol komt al weinig voor.
Volgens mij klop ik hormonaal gewoon niet helemaal. Ik heb ooit een jaar de pil gebruikt, maar mijn lichaam trok zich niets aan van stop weken en op een gegeven moment duurde mijn menstruatie nog langer dan voordat ik de pil gebruikte :?

Arwen
Leefwijze: flexanist

Bericht door Arwen »

Na alle berichten in deze topic was ik wel erg nieuwsgierig geworden en heb ik er ook ??n besteld. Het is voor mij echt een uitkomst. Eindelijk iets waarbij je nauwelijks merkt dat je ongesteld bent. En goed voor milieu en portemonnee!!!

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Vandaag zag ik de diva cup bij onze natuurvoedingswinkel liggen.
Tot nu toe kon je hem alleen maar online bestellen.
Blijkbaar begint hij populairder te worden.

Stokstaartje

Bericht door Stokstaartje »

O.k. nu mijn vraag... is er ook niet op dieren uitgeteste Tampax? Dat is een tampon met inbrenghuls. Die gebruik ik in plaats van maandverband als ik ongesteld ben en ik wil zwemmen.
Leven is meervoud van lef!

Sanne

Bericht door Sanne »

Mijn moeder heeft zo?n ding besteld. Maar bij haar was dat ding echt in een keer (een kwestie van minuten) vol (lees overstroomd). Nou gaat het bij haar ook ineens heel veel, maar toch... Als je dus last hebt van zware menstruatie is het dus blijkbaar toch niet zo?n optie.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Sanne schreef:Mijn moeder heeft zo?n ding besteld. Maar bij haar was dat ding echt in een keer (een kwestie van minuten) vol (lees overstroomd). Nou gaat het bij haar ook ineens heel veel, maar toch... Als je dus last hebt van zware menstruatie is het dus blijkbaar toch niet zo?n optie.
Ik denk dat het juist wel een optie is, tenzij je last hebt van echt extreem zware mestruatie, want de keeper vangt veel meer op dan maandverband of een tampon.
Als de keeper niet goed zit, kan 'ie ook behoorlijk lekken, maar dat heb ik eigenlijk maar ??n keer gehad. Als de keeper in een paar minuten echt vol is, lijkt het me geen overbodige luxe om naar de huisarts te gaan.
Ik gebruik ook altijd de keeper ?n maandverband, zodat een overstroming niet echt rampzalig uit kan pakken zonder dat ik het merk.

-gebruikergewist-

Als hij in een paar minuten overstroomt vang je dat inderdaad met een maandverbandje of tampon ook niet op.
Heeft je moeder wel het juiste type besteld? Als je ouder dan 30 bent of al kinderen gebaard hebt moet je een ander soort bestellen dan wanneer je jonger bent. En ik weet ook niet hoeveel dat scheelt hoor, maar dat zou misschien een mogelijke oorzaak kunnen zijn? Anders lijkt het me onmogelijk dat zo'n cup binnen een paar minuten vol zit, zeker als maandverband of tampons het normaal wel redden.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

als je de keeper bestelt wordt er niet bij gezegd dat je uit twee types kunt kiezen, dus ik neem aan dat ze standaard die voor 30 jaar en ouder/kinderen gebaard op sturen

-gebruikergewist-

Ik weet niet hoe het met de Keeper zit, maar als je de Divacup bestelt moet je het wel degelijk opgeven.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

ja, dat weet ik, maar ik heb de keeper en op de website wordt niet gezegd dat je een maat op moet geven
ik heb wel ergens op internet gevonden dat er twee maten zouden zijn van de keeper
maar ja, ik ben er wel tevreden mee

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

heeft iemand ervaring met lunapads?
http://www.lunapads.com/

of weet iemand waar ik ze in NL kan bestellen/kopen?
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Marla

Bericht door Marla »

Kirsten schreef:heeft iemand ervaring met lunapads?
http://www.lunapads.com/

of weet iemand waar ik ze in NL kan bestellen/kopen?
brrrr, tampons van zeespons, ik kan me niet voorstellen dat dat prettig zit.

Plaats reactie