tampons / cup / keeper

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Wanda schreef:Ik wil graag een foto van de kakapo!!!!
"The kakapo (night parrot) is one of New Zealand?s unique ?treasures? and with only 86 known surviving birds it is listed internationally as a critically endangered species."
Je bent gelukkig niet zo veeleisend he? :lol: :P

Tijmetje
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Het gaat trouwens al l?ng niet meer over de Divacup heb ik het idee.
Nu weer wel.

Ongeveer 1.5 maand geleden heb ik een divacup besteld via webvrouw, en ik ben er tot nu toe erg tevreden mee.
De eerste keer inbrengen en (vooral) uithalen waren wat lastig, maar toen ik het eenmaal doorhad, was dat geen probleem meer.
En als het er eenmaal in zit, voel je er niets meer van.

Het omspoelen was een beetje raar (ik was niet thuis de eerste paar dagen), maar eigenlijk was het geen probleem.

Het enige probleem is nu dat ik nog een voorraadje maandverband heb en ik niet weet wat ik daarmee aanmoet.
Het is niet alsof je dat gezellig cadeau doet, ofzo.

Gast

Bericht door Gast »

Tijmetje schreef:
Het enige probleem is nu dat ik nog een voorraadje maandverband heb en ik niet weet wat ik daarmee aanmoet.
Het is niet alsof je dat gezellig cadeau doet, ofzo.
Ik heb het allemaal aan mijn schoonzus gegeven.
Die was er erg blij mee.

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Ook een idee. Ik zal mijn zusje eens vragen of ze nog behoefte aan die dingen heeft.
Aan de andere kant lijkt het me wel grappig om haar tot de divacup te bekeren.

gast.

Bericht door gast. »

Tijmetje schreef:Ook een idee. Ik zal mijn zusje eens vragen of ze nog behoefte aan die dingen heeft.
Aan de andere kant lijkt het me wel grappig om haar tot de divacup te bekeren.
Als dat je lukt wordt het een divaclub! :P

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Ik vind de keeper voor de laatste dagen van mijn menstruatie (als ik ongeveer 3 druppels bloed verlies) juist weer erg onhandig. Ik heb er nooit zin in om voor dat beetje de keeper nog in en uit te doen en gebruik dan gewoon inleg kruisjes of heel dun maandverband. :oops:

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

fief schreef:Ik vind de keeper voor de laatste dagen van mijn menstruatie (als ik ongeveer 3 druppels bloed verlies) juist weer erg onhandig. Ik heb er nooit zin in om voor dat beetje de keeper nog in en uit te doen en gebruik dan gewoon inleg kruisjes of heel dun maandverband. :oops:
Ik vind het niet plezierig om voorwerpen in mijn lichaam te stoppen die er niet in thuis horen :wink:
Voor mij maandverband, dus geen tampons of cupkeepers, en net wat fief zegt, bij de laatste loodjes een inlegkruisje of een heel dun verband, ik vind het wel prima zo, geen polonaise aan mijn lijf 8)

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

mmm, ik stop er liever wat in dan dat ik met maandverband ga rondlopen,
dat vind ik het meest gruwelijke iets wat er bestaat. :(

Marla

Bericht door Marla »

Annika schreef:mmm, ik stop er liever wat in dan dat ik met maandverband ga rondlopen,
Idem, ook al is het nog zo dun, ik blijf het voelen en verder vind ik het gewoon een vies idee.

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Marla schreef:
Annika schreef:mmm, ik stop er liever wat in dan dat ik met maandverband ga rondlopen,
Idem, ook al is het nog zo dun, ik blijf het voelen en verder vind ik het gewoon een vies idee.
Het is geen vies idee, het is gewoon vies :wink:
Menstrureren is een natuurlijk proces het hoort nu eenmaal bij de vrouw, en ik persoonlijk hou ook niet van maandverbanden, ik voel me er absoluut niet fris bij, maar het is nu eenmaal niet anders, als je naar het toilet bent geweest voor een grote boodschap dan ga je toch ook niet iedere keer onder de douche staan om het van je af te spoelen?
(krankzinning toch???)
Tijdens de menstruatie is het wel van belang om je wat vaker te wassen om je lekker fris te voelen dat lijkt me logisch, maar verder is dat hele gebeuren praktisch gezien volkomen normaal en zouden we daar gewoon mee om moeten gaan mee moeten leren leven, of iets nou vies is of niet.
Tampons in je vagina is dat dan wel rein dan???
Of het nou van binnen of buiten gaat broeien dat maakt voor mij persoonlijk geen enkel verschil, en bovendien is de vagina er niet voor bedoeld om er voorwerpen in te stoppen die er niet in thuishoren, dus ook niet een cupje die het vocht opvangt.
Eigenlijk is het gewoon bizar!
Als dieren loops zijn dan zijn ze gewoon loops, maar omdat wij als mens zijnde kleding dragen en altijd zo gefocuseerd zijn op onze hygiene worden we zelf de dupe van onze eigen normen en waarden, steeds maar met maandverbandjes in de weer of met cups of tampons, en dan ook nog roepen dat het vies is, nou ja dan is het maar vies, niks aan te doen mensen :P

Marla

Bericht door Marla »

Ik vind het echt nogal een verschil hoor, maandverband of tampons. Sowieso had ik trouwens heel vaak dat het toch niet helemaal goed ging (doorlekken en dat soort dingen) en dat heb ik met tampons gewoon nooit.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Menstruatie is ook niet vies
(alleen maar zwaar irritant, mijn hoofd is net een krentenbol en ik heb buikpijn)
Maar met maandverband, het voelt aan als een luier, en ik heb het gevoel dat al het vocht en bloed overal zit, bah.....
Ik heb lieveer dat het gewoon binnenin me blijft, dat voelt niet zo ranzig

-gebruikergewist-

Wanda schreef:Ik wil graag een foto van de kakapo!!!!
Zoals verwacht hebben we geen kakapo gezien, maar wel heel veel andere vogels (waaronder twee soorten pingu?ns, albatrossen, jan van genten en allerlei typisch Nieuw Zeelandse vogels), tuatara's, zeehonden, zeeleeuwen, dolfijnen en walvissen. En heel veel schitterende natuur uiteraard, prachtig gewoon! Zodra ik de foto's heb uitgezocht komen ze naar je toe.

O ja, en ik heb tijdens mijn vakantie ook de Divacup geprobeerd (zie hoe ik toch weer on-topic geraak :wink:). Ik vond het geen onverdeeld succes. Het inbrengen ging goed, maar bij het uitdoen had ik meer moeite, dan had ik het gevoel dat dat ding vacu?m zoog ofzo. Ik durfde het verwijderen ook alleen maar onder de douche te doen, uit angst het toilet anders in een bloedbad te veranderen, maar misschien is dat gewoon nog onwennigheid. De laatste dagen heb ik de Divacup ook niet meer gebruikt, dat leek me voor die paar druppels niet zo prettig, net als Fief al zei. Volgende maand nieuwe bevindingen! :wink:

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Tof dat je zoveel moois hebt gezien. Ik kijk uit naar die fotos.

Dat vacuum gevoel heb ik soms ook als ik het eruit haal. Kan erg vervelend zijn.
Bij mij helpt het om er net aan de basis er even in te knijpen voor ik het eruit trek. Als ik op de goede plaats knijp is hij niet vacuum meer en kan ik het er zonder problemen uittrekken.
Meestal die ik dat als ik op het toilet zit, zodat het niet erg is als het kantelt. Al moet je wel oppassen dat het niet in de pot valt.

sleeping warrior

diva cup

Bericht door sleeping warrior »

Beetje laat met deze vraag, maarre wie heeft die diva cup via de website webvrouw.nl besteld?

Een maand geleden stuurde ik die een mailtje met de vraag ofdat ik er een kon bestellen, kreeg nu pas antwoord met de vraag het bedrag op een rekening over te maken. Maar voordat ik da doe wil ik toch van iemand horen ofdat die nu betrouwbaar zijn of nie.

merci!

-gebruikergewist-

Ik heb de Divacup op de website van webvrouw besteld. Ik had een mailtje gestuurd om te vragen op welk rekeningnummer ik het bedrag over kon maken, en erbij vermeld dat ik hem snel wilde hebben omdat ik op vakantie ging (er zat een week tijd tussen mijn bestelling en mijn vertrek geloof ik). Het duurde een paar dagen voor ze mijn mailtje gelezen hadden, ze verontschuldigden zich daar nog voor zelfs, en ze antwoordden dat ze hem maar alvast hadden opgestuurd omdat er nogal haast bij was, en dat ze ervan uit gingen dat de betaling wel in orde kwam. Ik heb diezelfde dag de betaling de deur uitgedaan en de volgende dag had ik inderdaad een Divacup in huis. Ik vind ze heel heel erg betrouwbaar dus! En ik denk dat je er van uit kunt gaan dat wanneer je betaalt ze de Divacup inderdaad ook opsturen.

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

Ik heb het ook via webvrouw besteld, zonder problemen. Het duurde wel een paar dagen voordat ik het in huis had, maar er was niet echt haast bij, dus dat maakte niet zo uit.

sleeping warrior

dan ga'k em bestellen

Bericht door sleeping warrior »

ok, bedankt voor snelle reacties! Ga em dees week nog bestellen. HOi hoi, af van die hele berg tampons!

mau_.

-gebruikergewist-

Kiwi schreef:Volgende maand nieuwe bevindingen! :wink:
Onlangs heb ik de Divacup dus weer eens gebruikt, en ik moet zeggen dat het nu een heel stuk beter beviel. Vooral de tip van Tijmetje tegen het vacu?m zuigen hielp, daar heb ik nu geen last meer van gehad. En ik vind het heerlijk dat ik er de hele dag niet aan hoef te denken, met maandverband of tampons moet ik toch iedere zoveel uur op zoek naar een toilet, en met die Divacup hoef ik me daar helemaal niet druk over te maken. Ik ben helemaal om! :D

fief op werk

Bericht door fief op werk »

Kiwi schreef:
Kiwi schreef:Volgende maand nieuwe bevindingen! :wink:
Onlangs heb ik de Divacup dus weer eens gebruikt, en ik moet zeggen dat het nu een heel stuk beter beviel. Vooral de tip van Tijmetje tegen het vacu?m zuigen hielp, daar heb ik nu geen last meer van gehad. En ik vind het heerlijk dat ik er de hele dag niet aan hoef te denken, met maandverband of tampons moet ik toch iedere zoveel uur op zoek naar een toilet, en met die Divacup hoef ik me daar helemaal niet druk over te maken. Ik ben helemaal om! :D
Als ik de keeper 's ochtends in zou doen en 's avonds pas leeg zou maken, zou hij behoorlijk overstromen. Tijdens de eerste dagen van mijn menstruatie zit dat ding overdag na 6 dragen toch echt vol.

Plaats reactie