verpakt ijs bij reguliere ijsverkooppunten

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Ik vond vrijdag op de markt van die popup ijslollies. Die koop je op kamertemperatuur, en moet je zelf invriezen. Dezen zijn van zuiver vruchtensap gemaakt, zonder toevoeging van suiker of zoetstof, kleur- en smaakstoffen, enz. tenminste, als ik de verpakking geloof. Jammer dat ik de doos al weg gegooid heb, anders had ik kunnen zeggen hoe ze heten.

Zelf heb ik ijslollies van zoethout, anijs en kanneel gemaakt. Die hebben een frisse, licht zoete smaak, en nul kalorieën.

marjan
Leefwijze: veganist

Bericht door marjan »

Hmm, die laatste is wel leuk ookal valt die een beetje buiten dit onderwerp van de reguliere verkooppunten. Misschien ook eens proberen...

Van die ijsjes die je zelf in moet vriezen ken ik alleen versies met suiker en/ of zoetstoffen. Ik vries zelf ook wel eens gewoon sap in bijvoorbeeld appelmangosap. Ik denk wel dat je er een moet nemen die van zichzelf al behoorlijk zoet is.

Gast

nestle

Bericht door Gast »

Nestle is wel een heel erg fout bedrijf voor veganisten. De manier warop ze hun babyvoeding in de derde wereld aan de man proberen te brengen ("Jullie moedermelk is niet goed: koop onze koe-poedermelk") heeft naast natuurlijk het dierenleed dat aan het poedermelk kleeft heel veel kinderlevens gekost.

Zie bijvoorbeeld http://www.babymilkaction.org/

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Zag gisteren nog over de chocolade van nestle enzo.. de slavernij die er achter steekt enzo. Het is sowieso een zeer fout bedrijf eigenlijk..

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Hoe zat het eigenlijk met de andere smaken van festini? (aarbei?)

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

die had toch e120?

Plaats reactie