verpakt ijs bij reguliere ijsverkooppunten

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
marjan
Leefwijze: veganist

verpakt ijs bij reguliere ijsverkooppunten

Bericht door marjan »

Voor mijn kinderen zou ik graag willen weten welke verpakte ijsjes bij reguliere ijsverkooppunten (Ik bedoel dan geen natuurvoedingswinkels of supermarkten maar van die tentjes bij speeltuinen en zo...) veganistisch zijn? Heeft iemand zich hier wel eens in verdiept? Het wordt natuurlijk waterijs maar een deel van de waterijsjes is niet veganistisch omdat er gelatine of toch lactose of niet-veganistische kleurstoffen inzitten. Volgens mij zijn raketten wel goed en de perenijsjes van Ola (meen ik). Iemand die er meer weet?

Bij voorbaat dank en groeten van Marjan

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

perenijs van festini is het :) Van andere ijsjes weet ik het niet.

Fee

Bericht door Fee »

Zover ik weet zijn inderdaad perenijsjes en raketten vegan. Welke ijsjes nog meer vegan zijn zou moeten worden uitgezocht.

Groet,

Fee

Sanne

Bericht door Sanne »

Ik dacht van die twister dingen ook, maar die worden in nederland nauwelijks nog verkocht geloof ik.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Sanne schreef:Ik dacht van die twister dingen ook, maar die worden in nederland nauwelijks nog verkocht geloof ik.
Ik at er laatst een en mijn bek werd verwrongen van de Aspartaam. Dit kán eventueel op vage waarnemingen berust zijn daar ik al twee dagen wakker was :wink:.
Ik kon het papiertje niet meer tjekke maar ik vond het dus echt niet lekker.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

marjan

Speedy Kimy van Nestle

Bericht door marjan »

Vandaag een Speedy Kimy framboos gevonden van Nestle met als ingredienten: water, suiker, glucosestroop, voedingszuur (citroenzuur) stabilisatoren (guarpitmeel, natiumalgainaat, carrageen) kleurstof (E163)en aroma. Lijkt wel veganistisch ookal zou ik even kunnen informeren naar de herkomst van dat aroma...

Een mierzoet ijsje overigens maar dat heb je al snel met reguliere waterijsjes die voor een groot deel gewoon uit suiker bestaan...

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Beter suiker dan aspartaam :wink:
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

marjan

Reactie van Ola

Bericht door marjan »

Op mijn vraag aan Ola welke ijsjes geschikt zijn voor veganisten en dan met name gelet op en gevraagd naar mogelijk aanwezige aroma's en kleurstoffen van dierlijke herkomt en eventueel gelatine kreeg ik dit antwoord:

Al het ijs waar melk of yoghurt in is verwerkt is niet geschikt. Waterijsjes
zijn wel geschikt behalve als er E120 (karmijnrood) in zit.

Met vriendelijke groet,
Consumenten Service OLA

Mevrouw A. Teunissen

Framboos

Bericht door Framboos »

haha, wat een antwoord. Alsof wij zelf niet weten wat we niet willen eten. Maar je weet nu wel dat er alleen yoghurt, melk of 120 inzit, en niet nog meer 'rare' dingen onder vage namen...

libertad

Bericht door libertad »

volgens mij zijn de fruitjoy ijsjes ook vegan, heb een tijd geleden gekeken en meende dat ze vegan zijn.

Gast

Bericht door Gast »

Ik wil de ijspret niet verstoren, maar hoe weet je dat de vruchtensappen die mogelijk gebruikt worden (als er überhaupt vruchtensappen in zitten) niet geklaard zijn? Op botten?

Ik maakte vroeger voor mijn kinderen ijsjes van vers geperste vruchten: sinaasappel, watermeloen (niet die smakeloze ballen die hier worden verkocht), aarbeien, druiven, persimon (kaki), banaan, enz.

Wat ook lekker is bij écht warm weer: gewoon water uit de kraan invriezen, zonder smaak.

Mijn kinderen waren niet verwend. Zij hebben zich voor genomen hún kinderen .... anders op te voeden... ;)

marjan

Antwoord gekregen van Nestle

Bericht door marjan »

Na een tijdje wachten komt er opeens toch nog een antwoord van Nestle:

Geachte mevrouw Kruik,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Vanwege onderbezetting op onze afdeling heeft onze reactie iets langer geduurd dan gebruikelijk voor ons is.
Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.Het enige NESTLÉ ijsje dat u, als veganist, kunt eten is de SPEEDY.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.

Fee

Bericht door Fee »

Hoi Marjan,

Wel lekker goedkoop. Zie http://www.nestle.nl/nice/index_cons.html (onder assortiment buitenshuis).

Groet,

Fee

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Die Speedy's zijn heerlijk,
jam jam :P

marjan

Bericht door marjan »

Heb nog even gevraagd wat er dan in hun andere waterijsjes zat. Hier het antwoord:

De andere waterijsjes bevatten koemelk-eiwit en/ of lactose en/of vis (wat gebruikt wordt in gelatine), en/of ei en/of een dierlijke kleurstof.

Wij hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
Sonja Karel
Consumentenservice

znozky

Bericht door znozky »

Fee schreef:Zover ik weet zijn inderdaad perenijsjes en raketten vegan. Welke ijsjes nog meer vegan zijn zou moeten worden uitgezocht.

Groet,

Fee
de raketten ook ? :D beter!!

marjan

Bericht door marjan »

Volgens mij zijn de raketten van Ola en Ola heeft geschreven dat alle waterijsjes zonder zuivel en E120 veganistisch zijn. Dacht niet dat er in die raketten E120 zat maar dat kun je bekijken op de verpakking.

Nestlee heeft ook iets raketachtigs (shuttle of zo?) en die is dus niet veganistisch.

Groetjes van Marjan

Billie

Bericht door Billie »

De laatste keer dat ik een raketje haalde, heb ik er nog op gekeken. Er zat wel kleurstof in, maar geen E120 of een van de andere verhullende termen. ;)
Soms zijn er ook van die waterframbozenijsjes. Ik heb ze allang niet meer gezien, maar ik vond ze wel heerlijk. Zouden die vegan zijn?
Verdiepende vegetarier/veganist

Toeps
Contacteer:

Bericht door Toeps »

Billie schreef:De laatste keer dat ik een raketje haalde, heb ik er nog op gekeken. Er zat wel kleurstof in, maar geen E120 of een van de andere verhullende termen. ;)
Soms zijn er ook van die waterframbozenijsjes. Ik heb ze allang niet meer gezien, maar ik vond ze wel heerlijk. Zouden die vegan zijn?
Heetten die niet Speedy?

Billie

Bericht door Billie »

Zegt me niets. Ze hebben zo'n gewone waterijsjes vorm en ze zijn roze rood.
Bij onze natuurwinkel hebben ze trouwens ook zoiets. Zijn er hetzelfde uit. Ze zijn ook heerlijk. Maar daar gaat dit topic niet over ;)
Verdiepende vegetarier/veganist

Plaats reactie