wijnsteenbakpoeder hoeveel gram??

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
xmarloesx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

wijnsteenbakpoeder hoeveel gram??

Bericht door xmarloesx »

ik heb een vraagje.. bijna bij elk recept staat een half zakje wijnsteenbakpoeder maar bij mijn reform winkel verkopen ze alleen maar potjes dus mijn vraag is hoeveel gram zit er in een heel of half zakje, dan kan ik het zelf ff afwegen van uit het potje :)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

weet niemand dat?? :)
ik ben morge jarig dus zou het graag snel willen weten :) anders gaat me gebak niet lukken :)

reggie

Bericht door reggie »

ik heb hier zakjes even kijken er zit 18 gram in voor 500 gram bloem
op het potje staat trouwens 2 afgestreken eetlepels per 250 gram meel/of bloem

Gast

Bericht door Gast »

Zitten daar geen stereaten in? Ik gebruik altijd natrium bicarbonaat (zuiveringszout). Daar zit niets anders in. Er moet wel iets zuur bij om het te activeren, zoals azijn of sap van citroen/sinaasappel/bessen.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

nou bij bijna ieder recept staat dus letterlijk een half zakje dus ik had vorige keer al 2 lepels gedaan omdat dat me logisch leek maar kwist dus niet hoeveel er in een zakje zit maar als er 18 gram in zit moet er dus 9 gram in dat is dus dat halve zakje.. maar ik moet door de deeg even wat cirtoensap doen?? (ja ja dit word de eerste keer dat ik dit ga gebruiken dus ik hoop dat het lukt)

B

Bericht door B »

xmarloesx schreef:maar als er 18 gram in zit
In mijn (nog niet gebruikte) bakpoeder zakjes zit 16 gram (gewoon bakpoeder, geen wijnsteenbakpoeder dus). Er staat ook voor 500 gram bloem, dus het komt er denk ik standaard op neer dat een zakje voor 500 gram bloem is. Kijk dus eens op het potje hoeveel gram daarvan nodig is voor 500 gram bloem ...
xmarloesx schreef:maar ik moet door de deeg even wat cirtoensap doen??
Volgens mij is de activator 'ingebouwd' in bakpoeder, anders praat je enkel over natrium bicarbonaat (zuiveringszout). Zie ook Paasontbijtjes en taarten... :arrow:.
Benjamin - made in 1984 - vegan

Plaats reactie