+punt voor de AH: papaobroodjes!

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Franca
Contacteer:

+punt voor de AH: papaobroodjes!

Bericht door Franca »

die zij echt supergoed! Ik zou het echt iedereen meteen aanraden

VEMP

.

Bericht door VEMP »

Ik zag ze liggen, maar wist niet of ze vegan zijn. Heb AH ook gemailt, maar heb er geen reactie van gekregen. Ze zijn dus vegan?

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca »

voor zover je van de verpakking uit kan oordelen wel ja.

vrienden van mij eten ze ook, dus t zal wel goed zijn.

MacMurder

Bericht door MacMurder »

Maar is dat brood er om heen dan wel vegan? Ik zou toch even een keertje goed kijken, wat vrienden doen zegt niet dat het goed is. Het is beter om altijd zelf een keertje na tekijken. :)

VEMP

.

Bericht door VEMP »

Zijn er meer mensen die dit eten?

Polly

Lang leve de Ahold!

Bericht door Polly »

Aaah!!! krijg ik weer consumptieve neigingen.
Nee ik ga niet naar de Albert Heijn vandaag, sorry 8)
Bovendien is het een smerige kapitalistische ondernemingen, die mooi misbruikt maakt van de economische situatie die nu in Argerntini-e heerst(heb ik gehoord, maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Iets met massa-ontslagen ofzo)

Maar bedankt voor de tip, want vanochtend heb ik maar liefst twee foute kopjes koffie gedronken en die waren heerlijk, dus zo ga ik voort...
Ik kan ook niet alles

Groetjes,

Uw voormalige Vegasnob

Franca
Contacteer:

-

Bericht door Franca »

op de verpakking staan ook de ingrediënten van het broodje.

VEMP

.

Bericht door VEMP »

Yep, maar 1 ingredient vertrouwde ik niet, maar weet niet meer wat het was.

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca »

ow.. :?

MacMurder

Bericht door MacMurder »

Idd je kunt niet alles. Maar als je het kunt, waarom dan niet? Maar dit is een beetje off-topic!

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Vind het ook lekkere dingen hoor. En of het helemaal vegan is? Who cares. Je instelling en intentie is tien keer belangrijker. Dierenleed zul je hoe dan ook toch wel veroorzaken en ik denk dat het beter is naar het totale plaatje te kijken en het grote verband, dan te gaan muggeziften.

Gast

Bericht door Gast »

precies.

bovendien kan je anders niks meer vertrouwen, immers je bent altijd afhankelijk van de producent...bij het verpakken enzo kan altijd wel iets fout gaan, maar dat heb je ook als je een krob sla koopt...

niet dat ik niet goed op ingrediënten let hoor.

Franca
Contacteer:

Bericht door Franca »

ik was niet ingelogd..maar dat was ik dus.

Gast

Bericht door Gast »

Ed schreef:En of het helemaal vegan is? Who cares. Je instelling en intentie is tien keer belangrijker.
I care, maar ik ben dan ook full-time veganist, geen vegetarier.

Een intentie stelt niets voor als je er niet naar handeld.

Ed

Bericht door Ed »

Anonymous schreef:Een intentie stelt niets voor als je er niet naar handeld.
Dan heb je niet begrepen wat een intentie en de waarde daarvan is.

Polly

ONS eten is van ONS!!!!!!

Bericht door Polly »

Gast schreef:
, immers je bent altijd afhankelijk van de producent...
Dat bedoel ik nu de hele tijd te zeggen met al mijn mailtjes: we zijn afhankelijk van die smerige kapitalisten voor wat ze wel of niet in ons eten gooien. We hebben geen enkele directe controle over de produktiemiddelen en vandaar dus, dat we noodgedwongen maar veganist worden, om het dierenleed enigszins te beperken.

Maar de wortel van het probleem ligt natuurlijk bij het feit dat we *.*.*. :x :x :x !!!!!! geen enkele rechtstreekse controle hebben over wat die lui beslissen over ONS eten.

Dus: erst kommt das Fressen und dann die Moral. Voor mij part hoef je als veganist helemaal niet het heilige boontje uit te hangen. Maar als je genoeg geld hebt en genoeg te eten om jezelf te onderhouden, kun je op z'n minst proberen om minder van misdaad t.o.v. dieren te leven dan al de slavenhouders van die dieren doen.

En ja, natuurlijk helpt een intentie niet om de wereld te verbeteren. Het gaat om handelen. En macht.

Ed

Re: ONS eten is van ONS!!!!!!

Bericht door Ed »

Polly schreef:Dat bedoel ik nu de hele tijd te zeggen met al mijn mailtjes: we zijn afhankelijk van die smerige kapitalisten voor wat ze wel of niet in ons eten gooien. We hebben geen enkele directe controle over de produktiemiddelen en vandaar dus, dat we noodgedwongen maar veganist worden, om het dierenleed enigszins te beperken.

Maar de wortel van het probleem ligt natuurlijk bij het feit dat we *.*.*. :x :x :x !!!!!! geen enkele rechtstreekse controle hebben over wat die lui beslissen over ONS eten.

Dus: erst kommt das Fressen und dann die Moral. Voor mij part hoef je als veganist helemaal niet het heilige boontje uit te hangen. Maar als je genoeg geld hebt en genoeg te eten om jezelf te onderhouden, kun je op z'n minst proberen om minder van misdaad t.o.v. dieren te leven dan al de slavenhouders van die dieren doen.
Dat kunnen we inderdaad doen die keuze maken ieder voor zich. Die keus wordt ook gemaakt door velen.
En ja, natuurlijk helpt een intentie niet om de wereld te verbeteren. Het gaat om handelen. En macht.
Intentie en handelen gaan hand in hand. Zonder intentie geen gerichte handeling. Zonder de juiste intentie geen juist gerichte handeling. Zonder juist gerichte handeling geen verlossing van het leed.

Hij die de werkelijkheid achter macht kent kan en wil nooit macht uitoefenen. Het is bedriegelijk in zijn corrumperendheid en allen die er van proeven en denken voor goed te kunnen gebruiken komen bedrogen uit (zie daar één van de belangrijkste symbolieken uit Tolkiens meesterwerk, de ring, cirkel van oorzaak en gevolg, van macht).

Hij die niet gaat voor macht maar zijn hart richt op het goede, hij die kwaad niet met kwaad vergeld maar met vergiffenis, hij die bewust en vrijwillig afstand doet van de macht, zal de cirkel van oorzaak en gevolg doorbreken (zie daar de andere belangrijke symboliek van Tolkien, de hobbit, onbetekend vredelivend volk, klein van stuk maar groot van hart, zelfs Sméagol vergevend want gelovend in de ook in hem bestaande goede intentie, de personificatie van het goede van dit volk Frodo, is de enige die werkelijk de overwinning op het kwade kan bewerkstelligen door het vernietigen van de circel van goed en kwaad door de vernietiging van hetgene dat deze circel symboliseert, de ring van macht).

Polly

Zeerovers

Bericht door Polly »

Ik heb de Ban van De Ring niet gelezen of gezien en dat ben ik ook niet van plan. Ik kan niet zo tegen rare wezens en rare werelden, dat vind ik veel te eng (de aarde is al eng genoeg).

Maar natuurlijk vind ik macht wel belangrijk. Macht is erg belangrijk.
Het gaat er namelijk vooral om wie de macht hebben (wij allemaal, dan delen we de macht; of de markt). Ik wil voor mij persoonlijk geen macht, maar ik wil dat iedereen evenveel macht krijgt over zijn eigen leven.

Nou vereenzelvig ik natuurlijk wel economische macht met andere vormen van macht en dat is onterecht. Andere vormen van macht zijn er natuurlijk ook, dat ontken ik niet.

Alle vormen van uitbuiting en onderdrukking moeten natuurlijk opgeheven worden, niet alleen de economische uitbuiting van mens en dier. Dus bijvoorbeeld ook de structurele overheersing van vrouwen door mannen, of de idee dat de mens de natuur moet overheersen, of de natuur de mens (vooral ook dat laatste voor de anti-humanisten onder ons!!!).

Maar nou wordt het natuurlijk weer gejij-bak en het ging natuurlijk over de broodjes van de AH, jaja, ik heb ze nog steeds niet geprobeerd.
Broodje hongerlijdende Argentijn
Broodje lijdende kip (of koe, ofzoiets, weet ik veel)
Broodje (ach ja, vul maar in)
Pfff...ik wordt er moe van.
We kunnen natuurlijk ook de discussie op een ander gedeelte van deze lijst voortzetten, maar a.u.b. Ed, probeer niet al te langdradig en filosofisch ingewikkeld te zijn, dan kan mijn betweterige hoofd jouw geblabla niet meer begrijpen, hoor. Sorry, ik ben weer negatief, maar je begrijpt wel.

Ed

Bericht door Ed »

Zeker is macht belangrijk, macht over jezelf en je begeerten. Iedereen moet zichzelf regeren accoord. Macht uitoefenen over een ander maakt je slaaf van die macht omdat deze dan tot begeerte verwordt. Blijkbaar vindt jij dat ook. Prima.

Ik open een aparte draad over intentie en macht.

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Ik eet die bapao ook weleens en volgens mij is hij wel vegan. Ik heb de ingredienten gecheckt en ik zie niks dierlijks erin en ook geen E nummers die fout zijn.

Plaats reactie