Lekker alternatief voor kruidenboter

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
TK

Lekker alternatief voor kruidenboter

Bericht door TK »

Zelfgemaakte pesto's!

Basilicum/pijnboompitten:

- basilicum
- pijnboompitten
- knoflook
- citroensap
- zout
- peper
- olijfolie

:arrow: Pijnboompitten roosteren in de olijfolie en bestrooien met zout. Vervolgens alle ingrediënten fijnmaken onder het toevoegen van olijfolie. De pesto is klaar al die geen olijfolie meer opneemt.

Tomaat/basilicum:

- potje gedroogde tomaten op olie
- basilicum
- knoflook
- citroensap
- zout
- peper
- olijfolie

:arrow: Idem dito.
You and I will meet one day under a nightsky lit by soft black stars.

Annemieke

Bericht door Annemieke »

Je kan ook heel makkelijk kruidenboter maken van wajang margarine hoor! Smaakt echt prima. Met verse knoflook, peterselie en bieslook, wat zout en peper...

Gast

Bericht door Gast »

je hebt bij de natuurwinkel ook van die speciale zakjes met kruidenboter kruiden

Tikojo

Bericht door Tikojo »

Recepten zijn natuurlijk altijd welkom, maar ik ben zelf vrij lui in de keuken. Ook kan ik me voorstellen dat veel mensen gewoon geen tijd hebben. Daarom:

Wie kan mij kant-en-klare vegan knoflooksaus aanraden? Zoals gewoonlijk het liefst biologisch, maar tot zover heb ik nog niet eens een variant zonder ei kunnen vinden...

Hetzelfde geldt voor knoflookboter, hoewel TK's mix vast lekker is.

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline »

Nou Tikojo hoe lui kun je zijn :wink:

Je koopt soja yogurt, prak wat knoflook fijn, beetje zout erbij en doe dit er door en je hebt knoflook sauce. Ik maak van die yogurt ook vaak sla dressing met bijv dille er doorheen en wat verdunnen met water. Echt binnen 1 minuut klaar.

Of je koopt een vega majonaisse, doe er zelf wat knoflook doorheen en je bent ook klaar.

Het nadeel van samengestelde kant en klaar producten in de winkel is dat er ook steeds meer ingaat wat je niet wil. En nu heb je dat zelf in de hand ook qwa bijv zout en suiker. Als het enigszins kan maak ik het toch liever zelf.

Barbie

Bericht door Barbie »

Knoflooksaus

- Soyayoghurt naturel --> 2 goede eetlepels
- Eiervrije mayo (de rit, vind ik zelf lekker) --> 2 goede eetlepels
- snuf zout en peper
- rozemarijn naar eigen smaak
- paar druppels azijn
- snufje suiker
- 1 à 2 tenen knoflook

Zelf maak ik zo altijd de knoflook saus en dan vind ik het erg lekker smaken. Bijv. voor over de vegan shoarma of bij aardappels.

Smulpaap

Bericht door Smulpaap »

Tikojo schreef:Wie kan mij kant-en-klare vegan knoflooksaus aanraden? Zoals gewoonlijk het liefst biologisch, maar tot zover heb ik nog niet eens een variant zonder ei kunnen vinden...
Volgens mij heeft Veganaise inmiddels ook al een kant-en-klare knoflooksaus. Stond volgens mij ook een advertentie over in de Vega!. Je kunt misschien Sano Promotions hierover mailen. Sano is ook lid van dit forum overigens.

En anders kun je ook 'gewone' Veganaise gebruiken en er enkel knoflook doorheen doen. Smaakt ook prima. Laatst nog gedaan...

Plaats reactie