Patat (t.a.v. macmurder en Ronald)

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Truus
Leefwijze: veganist

Re: Patat (t.a.v. macmurder en Ronald)

Bericht door Truus »

Kom op, mensen. De een vind het een probleem, de ander niet. Ieder z'n eigen grenzen. Laten we niet elkaar plagen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Half uitgehongerd ;)

Ik ben zo iemand die regelmatig iets moet eten, anders wordt ik raar. Daarom heb ik altijd mueslirepen in mijn tas, maar voor de hypothetische situatie dat die op zijn, vind ik het handig om te weten dat ik eventueel terug kan vallen op een patatje bij de mac.

Enne, thanks Truus :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique

Bericht door Mystique »

Ach man. Als er iemand continu loopt te klagen dat ze trek heeft dan ben ik het wel, dus ik weet er alles van. Het was dus vooral als geintje bedoeld, vandaar die smiley, maar blijkbaar gaat zelfs dat sommigen al te ver. Leeftijdsverschildingetje misschien?

Ik zou alleen liever wat langer trek houden dan naar de Mac gaan. Misschien een snackbar in de buurt, maar ik ben sowieso geen snackbar-ganger dus dan toch wat langer dat hongerige gevoel dan die troep naar binnen. Maar jij bent ook best veel onderweg toch, Martine? Dan snap ik het wel wat meer. Toen ik jaren geleden veel en lang met de trein reisde wilde ik ook soms wel een patatje op het station pakken. Al is het alleen om even een idee te hebben dat je warm eten naar binnen werkt. Maar bij de McDonalds zul je me vast niet meer zien. Ik word ook ramgek van die kinderen die, wanneer ze over hun weekend/vakantie mogen vertellen, zeggen dat de naar de McDonalds zijn geweest. Wat voor opvoeding krijgen die kinderen dat ze dat als hoogtepunt van hun vrije tijd zien?! Of dat ze er überhaupt heen gaan... :|

Mystique

Bericht door Mystique »

Oeps, beetje vooroordelend om ervan uit te gaan dat Truus een stuk ouder is dan ik, maar daar ging ik vanuit met zo'n naam. Excuses als dit niet het geval is!

Truus

Bericht door Truus »

Mystique schreef:Oeps, beetje vooroordelend om ervan uit te gaan dat Truus een stuk ouder is dan ik
Ben ik vast. Er is al een achterkleinkind onderweg. Heb ook in mijn lange leven de ervaring dat plagerij wordt vergoeilijkt als grapjes.

Overigens eten al mijn (klein)kinderen graag patat. Het zou fijn zijn als er een plek buitenshuis was waar opa ze daarop kon tracteren. In Haarlem bij het CS is (of was vroeger, ben er lang niet geweest) een zaak die alleen patat verkoopt. Zou die te vertrouwen zijn?

Lisa

Bericht door Lisa »

@truus, kun je toch gaan vragen daar?

Wij houden gelukkig helemaal niet zo van patat en kleine houd er ook niet zo van.
Maar het zal vast een keer voorkomen dat ze met een kinderfeestje mee moet naar de mac.

Truus

Bericht door Truus »

Lisa schreef:@truus, kun je toch gaan vragen daar?
Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik dat moet doen. Degene die achter de toonbank staat het publiek te bedienen weet doorgaans niets over hoe het product gefabriceerd is. Bij de bakker krijg je ook van die onzinverhalen te horen.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim »

Zou die te vertrouwen zijn?
Als je het de mensen zelf vraagt zeggen ze dat ze "natuurlijk" te vertrouwen zijn. Hoeveel kebabzaken verkopen niet alles behalve lamsvlees (zelfs soms varkensvlees) als lamskebab? Als je wil weten wat je eet zal je zelf de grondstoffen moeten kopen en het moeten maken. Natuurlijk zijn er wel eerlijke ondernemers, maar ze zijn niet in de meerderheid. In het geval van patat, daarvoor zullen de meeste snackbars een aparte frituurpan hebben, dus ik denk dat patat in de meeste gevallen vegan is. Je kan bovendien kijken welk merk friet ze verkopen en via de fabrikant nagaan hoe het geproduceerd wordt.
:govegan:

Truus

Bericht door Truus »

Rorrim schreef:Als je wil weten wat je eet zal je zelf de grondstoffen moeten kopen en het moeten maken.
Dat is ook mijn visie. En dan nóg is er veel te veel dat je niet weet over die grondstoffen.
Rorrim schreef:Natuurlijk zijn er wel eerlijke ondernemers
Ik denk niet dat het een kwestie van eerlijkheid is. Het is eerder een kwestie van onwetendheid. Zo'n snackbarhouder koopt zijn waar bij een leverancier, en weet zelf niet wat erin zit.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim »

Zulke onwetendheid vind ik uit den boze. Wie mensen wil voeden draagt ook de verantwoordelijkheid om dat op een goede manier te doen en dat is onmogelijk zonder te weten wat je aanbiedt.

Truus

Bericht door Truus »

Rorrim schreef:Wie mensen wil voeden draagt ook de verantwoordelijkheid om dat op een goede manier te doen en dat is onmogelijk zonder te weten wat je aanbiedt.
Dan moet je nooit naar de dokter gaan. Over onwetendheid gesproken...

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim »

Wat heeft een artsbezoek met voedsel te maken? Iedereen weet dat er aan doktersbezoek risico's zijn verbonden. Dokters maken menselijke fouten. Als je voedsel koopt moet het je voeden en niet zieker maken. Natuurlijk kan je een keer een voedselvergiftiging oplopen, maar consequent geknoei verkopen kan ik daar niet mee vergelijken. Geneeskunde is een (geen overbodige) luxe en maakt geen deel uit van de primaire behoeftes voedsel, slaap en onderdak.

Truus

Bericht door Truus »

Rorrim schreef:Wat heeft een artsbezoek met voedsel te maken?
Dat ze meestal ook geen informatie kunnen geven over wat ze voorschrijven.

Ik vind niet dat je de verkoper gebrek aan kennis kunt verwijten. Die staat er ook maar om geld te verdienen. Wanneer je buitenshuis eet neem je voor lief dat het niet te controleren valt.

Lisa

Bericht door Lisa »

Rorrim schreef:. Als je voedsel koopt moet het je voeden en niet zieker maken.
als je iets wilt dat je voed zou ik toch geen patat kopen :lol:
(Is maar grapje he :hippy: )

Truus

Bericht door Truus »

Lisa schreef:(Is maar grapje he
Zo zie je hoe mensen met een vergelijkbaar dieet (veganistisch) een zeer verschillend gevoel voor humor kunnen hebben.

Concreet stel ik hierbij voor dat we verder discussieren over de betrouwbaarheid van informatie over voedsel in horeca-gelegenheden op een andere draad, en tevens dat we de keuze om wel of niet patat te eten delegeren naar de desbetreffende draad.

jet
Moderator

Bericht door jet »

Lijkt me een prima idee. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En misschien dat iemand die toevallig bij de Mac komt eens kan kijken of ze die ingrediëntenfolders nog hebben.
Daarin staat wat er in zit, dus dat zou in elk geval iets moeten zeggen over de huidige frietjes hier in NL
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Mystique

Bericht door Mystique »

jet schreef:Lijkt me een prima idee. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En misschien dat iemand die toevallig bij de Mac komt eens kan kijken of ze die ingrediëntenfolders nog hebben.
Daarin staat wat er in zit, dus dat zou in elk geval iets moeten zeggen over de huidige frietjes hier in NL
En jij gelooft dat ze daar ook echt eerlijk in zijn? Dus dat ze ook vertellen welke troep ze allemaal in de burgers stoppen? Ja en Sneeuwwitje leeft nog steeds lang en gelukkig in Friesland. :P

jet
Moderator

Bericht door jet »

:roll: Jup, ik ben zo naïef inderdaad.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Mystique

Bericht door Mystique »

Haha, welkom bij de club. Ik denk ook altijd dat de mensen die in bepaalde speciaalzaken werken ook altijd verstand van hun producten hebben, want tja, als je er werkt dan zul je er vast ook wel wat vanaf weten. Not. :whack: En iedere keer opnieuw trap ik erin. :P

Framboos

Bericht door Framboos »

Mystique schreef:
jet schreef:Lijkt me een prima idee. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En jij gelooft dat ze daar ook echt eerlijk in zijn? Dus dat ze ook vertellen welke troep ze allemaal in de burgers stoppen? Ja en Sneeuwwitje leeft nog steeds lang en gelukkig in Friesland. :P
Ik schat de kans wel groot. Het is namelijk een enorm, Amerikaans bedrijf en die weten wat er gebeurt als je wordt aangeklaagd voor iets waarin je niet eerlijk bent.

Plaats reactie