Patat (t.a.v. macmurder en Ronald)

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
ijsbek
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Patat (t.a.v. macmurder en Ronald)

Bericht door ijsbek »

Framboos schreef:Ik schat de kans wel groot. Het is namelijk een enorm, Amerikaans bedrijf en die weten wat er gebeurt als je wordt aangeklaagd voor iets waarin je niet eerlijk bent.
Niet dat ik nou per se geloof dat ze liegen, maar dit soort grote bedrijven staan er ook wel om bekend regels aan hun laars te lappen, omdat boetes en smartengeld betalen niet opwegen tegen de winst die ze kunnen maken.
Just because no one judges you doesn't mean you should be careless as the forgiven.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Ik denk dat McDonald's niet wakker ligt van die ene veganist die erachter komt wat er in hun 'eten' zit. :) Ze zullen eerder bang zijn voor rechtszaken.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Lisa

Bericht door Lisa »

Heb weer eens geen flauw idee waar ik mijn vraag moet plaatsen dus prop m maar weer ergens tussen.

De loempia's die je in die karretjes kan kopen die op de markt staan, zijn die vegan?
Volgens de Mw. Van de toko zijn loempia's nooit vegan omdat ze ei gebruiken.
Volgens mijn man worden niet alle loempia's met ei bereid.
Ik wilde het vragen, maar de dames in dat stalletje begrepen niet wat ik bedoelde, hun Nederlands was niet zo heel goed, en ik spreek hun taal niet. Iemand enig idee?
Ik heb al die tijd dat ik vegan ben gewoon loempia's gegeten nnl :shock: in de veronderstelling dat ze vegan waren. (Weliswaar 2 per jaar ongeveer, maar toch)

Brent

Bericht door Brent »

Bij met name Vietnamezen en Chinezen die etenswaren verkopen kun je er (is mijn ervaring) niet van opaan dat ze je de waarheid vertellen als je informeert naar ingredienten. Ik hoorde eens dat er standaard eieren in verwerkt zitten, niet duidelijk of dat klopt.
Hier op de markt staat er een kraampje dat loempia's zonder eieren verkoopt, maar die zijn van de Vegan Hut die alleen maar vegan spullen verkopen.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Framboos

Bericht door Framboos »

De meeste vega loempia's zijn ook vegan. Er kan natuurlijk ei inzitten, maar dit zit niet standaard in het deeg en ook niet in de vulling... Je kunt het natuurlijk beter even navragen.

Overigens zijn de minigroenteloempia's van de AH (diepvriesvak) ook vegan!

Lisa

Bericht door Lisa »

Oh nou, toch npg kans dat ze vegan waren dan, die ik heb gegeten.
Zijn die van de ah lekker? Dan ga ik die eens halen.

Framboos

Bericht door Framboos »

Yup!

herbrandt

Bericht door herbrandt »

Grappig, ik vroeg me dat van die loempia's laatst ook af. Maar denk ook niet dat het echt helpt om het te vragen. Kon me ook moeilijk voorstellen dat er melk of ei voor is gebruikt, maar je weet maar nooit. Ben nog niet eens zo lang vegan maar inmiddels verbaasd niets me meer als het gaat om producten waar onverwachts zuivel in verwerkt blijkt te zijn.

Dat van die mini-loempia's is goed om te weten! :)

bastiang

Bericht door bastiang »

Met de juiste kookboeken kan je toch alles zelf maken:) ik vind mijn zelfgebakken frietjes heerlijk.

Ik snij eerst friet van iets kruimige aardappelen, die kook ik 1 minuut, dan laat ik ze drogen en frituur ik ze 5 minuten op 150 graden en daarna bak ik ze op 180 graden af totdat ze een mooie kleur hebben. Heerlijk!

Maarten

Bericht door Maarten »

Ik was gister (zondag) laat thuis en de supermarkt was al dicht. Ik besloot naar de snackbar te gaan maar wilde eerst research doen of er ook veganistische snacks zijn in de typische Nederlandse snackbar. Ik ben nog maar een paar dagen veganist en heb nog niet veel kennis over voeding. Ik kon nergens op internet sluitende antwoorden vinden, dus besloot enkel patat te bestellen en deze maar thuis te eten. Ik weet dat ik het ook in de snackbar zelf kon vragen, maar waarschijnlijk weten ze het daar zelf ook niet, dus dat vertrouwde ik niet. Zijn er ook veganistische snacks in de snackbar? Een groentekroket of bonita misschien?

Hermz
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Hermz »

Een groentekroket bevat ei en melk. Een bonita bevat in ieder geval melk. Die zijn dus beiden niet veganistisch. Sommige snackbars serveren falafel. Daar zou je naar kunnen kijken.

Maarten

Bericht door Maarten »

Hermz schreef:Een groentekroket bevat ei en melk. Een bonita bevat in ieder geval melk. Die zijn dus beiden niet veganistisch. Sommige snackbars serveren falafel. Daar zou je naar kunnen kijken.
Thanks voor de info! Erg jammer, maar ook niet geheel verrassend. Ik ben blij dat ik achteraf alleen maar de patat bestelde.

Plaats reactie