Patat (t.a.v. macmurder en Ronald)

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Denker

Bericht door Denker » wo feb 12, 2003 10:54

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Denker

Bericht door Denker » wo feb 12, 2003 10:59

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Phoenix

Bericht door Phoenix » wo feb 12, 2003 11:15

Waaah! Had ik je niet verteld dat ik 3 was?? :lol: Enzo?? Hahaha :D

Stan

Bericht door Stan » wo feb 12, 2003 11:27

Raymond Sluitman schreef:Nee, Stan en Marla, ik ben het niet met jullie eens, maar dat is toch zo erg niet, ik ben het als veganist de godganze dag met mensen oneens.
Nope. Is niet erg. Als ik je een schuldgevoel heb aangepraat... sorry, niet m'n bedoeling, reageerde alleen op een stelling in jouw post. Misschien moet ik wat meer smilies gebruiken om m'n goeie bedoelingen weer te geven :roll:
Raymond Sluitman schreef:Waarom ik dat sell-out zo vervelend vond, is omdat ik van mening ben dat wij als veganisten, maar ook vegetariers elkaar juist moeten steunen. We mogen het oneens zijn, we mogen discussieren, maar laten we uiteindelijk inzien dat we meer gemeen hebben dan dat we verschillend zijn.
Ik zal iemand ook zeker geen sell out noemen als ie naar de Mac of Burger King gaat. Ik heb er ook niks op tegen. Ik doe 't zelf niet, maar ik zie er weinig verkeerds in om naar de Mac of Burger King te gaan. Waar ik op reageerde en waar ik wel op tegen ben, is dat je zou gaan denken dat je iets goeds doet als je naar de Burger King gaat. Dit is de omgedraaide wereld, natuurlijk.

Denker

Bericht door Denker » wo feb 12, 2003 11:30

--
Laatst gewijzigd door Denker op vr nov 19, 2004 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis

Bericht door Dennis » za feb 15, 2003 16:11

ik stond en sta dus zogezegd in de hoek van raymond. maar ik wil er wel ff bij vermelden dat ik maanden niet bij de mac ben geweest ;)

als ik er zin in heb, ga ik dus wel, maar de zin is er niet (meer) zo vaak.

wel een mooie opmerking dat veganisten onderling elkaar meer zouden kunnen steunen. in mijn beleving is dat wel al zo, maar zo lang er mensen zijn die dat niet zo voelen, there is work to be done!

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Patat (t.a.v. macmurder en Ronald)

Bericht door jet » do jan 22, 2015 23:23

Dit is een oud topic, maar ik kwam recent dit tegen......
Er zit volgens deze site rundvleesextract in de mac frietjes.....
Ben dat nog niet verder tegengekomen, maar misschien verdient het verder onderzoek.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jan 23, 2015 14:32

Jeetje ik wist niet eens dat het forum in 2002 al bestond! Dit topic is bijna fossiel :-D

Wat de patat van de Mac betreft, ik dacht dat ze in Nederland/Europa geen dierlijke ingrediënten bevatten, maar ik kan nu even geen info vinden van iemand die dat recent heeft nagevraagd. In de VS zitten er wel dierlijke ingrediënten in en daar lijkt het lijstje in jouw artikel op gebaseerd te zijn. http://boingboing.net/2015/01/22/usa-mc ... ve-14.html
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Framboos

Bericht door Framboos » vr jan 23, 2015 15:25

Martine schreef:In de VS zitten er wel dierlijke ingrediënten in en daar lijkt het lijstje in jouw artikel op gebaseerd te zijn. http://boingboing.net/2015/01/22/usa-mc ... ve-14.html
En dat er rundvlees in zat wás zo meen ik, maar is niet meer. Nu komt de beef flavour van melk, wat ze niet vegan maar wel vega maakt.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr jan 23, 2015 16:51

Hmmm, sja, maar uit sociaal oogpunt dan even de Mac bezoeken en frietjes eten als veganist zijnde is er dan dus niet bij.....
Ik heb wel eens bij de Mac die pampieren geïnspecteerd. Ze hebben zo'n folder met 'wat zit er nu eigenlijk in onze burgers', met overal de allergenen en ingrediënten aangegeven. Toen kon ik niet vinden dat de frietjes niet vegan zouden zijn, maar goed..... Dat is al een paar jaar geleden (ik kom niet zo vaak bij de Mac..... :twisted: )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos » vr jan 23, 2015 19:27

jet schreef:Hmmm, sja, maar uit sociaal oogpunt dan even de Mac bezoeken en frietjes eten als veganist zijnde is er dan dus niet bij.....
Ik heb wel eens bij de Mac die pampieren geïnspecteerd. Ze hebben zo'n folder met 'wat zit er nu eigenlijk in onze burgers', met overal de allergenen en ingrediënten aangegeven. Toen kon ik niet vinden dat de frietjes niet vegan zouden zijn, maar goed..... Dat is al een paar jaar geleden (ik kom niet zo vaak bij de Mac..... :twisted: )
In Amerika misschien niet, maar hier in Nederland zijn de frietjes gewoon vegan.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 25, 2015 16:36

:mrgreen:
Ik gebruik teveel 'niet's in mijn zinnen zie ik al weer :mrgreen:
Toen kon ik niet vinden dat de frietjes niet vegan zouden zijn
M.a.w. voor zover ik toen kon nagaan waren ze inderdaad vegan..... (volgens de foldertjes met ingrediënten van een paar jaar terug)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jan 27, 2015 17:51

Begreep dat in NL wel vegan is.

Truus

Bericht door Truus » di jan 27, 2015 19:16

Hoe kan iets bij Mac vegan zijn? Ze kunnen toch de frites frituren in hetzelfde vet als het vlees?

Framboos

Bericht door Framboos » di jan 27, 2015 19:49

Dat doen ze niet. Daar wordt friet niet bepaald lekker van.

Truus

Bericht door Truus » di jan 27, 2015 20:15

Framboos schreef:Daar wordt friet niet bepaald lekker van.
Waarom doen/deden ze er dan die vleessmaak erbij?

Iig zou ik het niet vertrouwen, maar ik ben dan ook wat veel mensen beschouwen als een extremist.

Framboos

Bericht door Framboos » di jan 27, 2015 20:16

Truus schreef:
Framboos schreef:Daar wordt friet niet bepaald lekker van.
Waarom doen/deden ze er dan die vleessmaak erbij?

Iig zou ik het niet vertrouwen, maar ik ben dan ook wat veel mensen beschouwen als een extremist.
Vleessmaak / smaakstoffen toevoegen is wat anders als patat frituren in vet waar je ook iets anders in frituurt.

Lisa

Bericht door Lisa » di jan 27, 2015 21:16

Snap sowieso niet dat je ook maar in de buurt wil komen van een macdonalds, brrrr.
Je kan een schuursponsje opeten thuis, of je kussensloop, levert dezelfde voedingsstoffen waar je lichaam iets mee kan(geen dus)
En misschien nog wel wel gezonder ook. :lol:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di jan 27, 2015 22:54

Als je half uitgehongerd ergens langs de kant van de weg staat en er is alleen een Mac, dan zitten er in zo'n frietje in ieder geval calorieën waar je weer even op voort kan. Ik probeer zulke situaties altijd te voorkomen, maar toch fijn om te weten dat je zo'n frietje kunt eten als er verder niks vegan te vinden is. Die nuttige voedingsstoffen haal ik dan later wel weer in. :wink:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique

Bericht door Mystique » wo jan 28, 2015 13:08

Martine schreef:Als je half uitgehongerd ergens langs de kant van de weg staat en er is alleen een Mac, dan zitten er in zo'n frietje in ieder geval calorieën waar je weer even op voort kan. Ik probeer zulke situaties altijd te voorkomen, maar toch fijn om te weten dat je zo'n frietje kunt eten als er verder niks vegan te vinden is. Die nuttige voedingsstoffen haal ik dan later wel weer in. :wink:
Ik wist niet dat we hier in Nederland uitgehongerd konden zijn. :grin:

Plaats reactie