Kokosbrood waar te verkrijgen?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Fee

Kokosbrood waar te verkrijgen?

Bericht door Fee »

Hoi allemaal,

Weet iemand waar je veganistisch kokosbrood kunt krijgen?

Groet,

Fee

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Is cocosbrood niet altijd veganistisch dan?

Framboos

Bericht door Framboos »

Nee, zit heel vaak gelatine in....

Jeroen
Leefwijze: veganist

Bericht door Jeroen »

of honing

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

In de supermarkt zit er vrijwel altijd gelatine in. In de natuurvoedingswinkel vrijwel altijd honing. :(

Fee

Bericht door Fee »

Hoi,

Ik ga het zelf maar eens proberen te maken.

Groet,

Fee

Ed

Bericht door Ed »

Honing? Ik dacht dat er meestal gewoon suiker in zit bij die van de reform. Nou weet ik het niet zeker want het is lang geleden dat ik het gegeten heb, ben er niet zo'n liefhebber van, maar heeft iemand een ingrediënten lijst van verchillende merken cocosbrood?

Fee

Bericht door Fee »

Ik zal nog eens kijken naar de ingrediënten, maar er zit in die van de reform honing en in die van de super gelatine.

Groet,

Fee

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

volgens mij was de kokosbrood van zonnatura vegan, maar dat weet ik niet zeker, want ik heb het al heel lang niet meer gegeten

Fee

Bericht door Fee »

Nee, zit volgens mij ook honing in.

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

zou kunnen, want toen ik het voor het laatst at was ik volgens mij nog geen veganist, maar wilde ik geen gelatine meer

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline »

Volgens mij bestaat er inderdaad geen veganistisch kokosbrood.

Ed

Bericht door Ed »

En als het al zo is. Wat maakt dat beetje honing uit?

Nogmaals hoe wil je voldoende mest maken ZONDER de exploitatie van miljarden insecten en wormen, welke net zo veel dier zijn als bijen.

Nou? Laat het gedraai maar beginnen. :|

-Jeroen-

Bericht door -Jeroen- »

Die wormen, maden en vliegen kunnen toch weg lopen/vlieg? :wink:

Tinus

Bericht door Tinus »

Ed schreef:En als het al zo is. Wat maakt dat beetje honing uit?
Nogmaals hoe wil je voldoende mest maken ZONDER de exploitatie van miljarden insecten en wormen, welke net zo veel dier zijn als bijen.
Die insecten en wormen hebben er voordeel bij als wij composthopen maken waar zij in kunnen leven. De bijen die honing maken, ondervinden (vrijwel) alleen nadeel als wij hun honing weghalen.

Ed

Bericht door Ed »

Die bijen worden een beschermde woonomgeving gegeven, in het geval van een biologisch/ecologisch verantwoorde samenwerking tussen bij en mens hebben beide er voordeel van.

De insecten en wormen ondervinden ook nadeel van de mest productie, die mest moet namelijke gebruikt worden en daarbij zullen vele insecten gedood worden, bovendien zouden ze die mest ook nog wel langer kunnen gebruiken als habitat en wordt die hun door de mestverwerking ontnomen.

In beide gevallen zijn er voor en nadelen voor de insecten.

Tinus

Bericht door Tinus »

Dat klopt, maar ik denk wel dat de nadelen voor dieren bij de productie van honing groter zijn. Voor onze voedsel productie zal altijd leed veroorzaakt worden. Dus bij deze kies ik voor het voedsel met de minste productie van leed en dus groentes en bonen e.d. en geen honing.

Ik snap ook jouw stelling, maar mijn veganisme heeft ook te maken met duidelijkheid voor anderen om mij heen. Nu weten ze gewoon dat ik veganist ben en dat ik geen dierlijke producten eet. Als ik daar nu enkele uitzonderingen voor ga maken, kom ik denk ik ook niet meer geloofwaardig over (of dat nu gegrond is of niet) en zal de acceptatie denk ik ook naar beneden gaat. Velen zullen dan redeneren als van: "Ik zag je vorige week nog dit of dat eten en nu wil je het niet, hoe kan dit? Wat ben jij een zeikerd" In dat geval zou ik dan precies uit moeten leggen welke producten ik dan precies wel of niet eet en dat zou ik dan altijd moeten doen als ik ergens ga eten.

Voor de efficiency van de communicatie heb ik me dus in het hokje veganist gestopt. :D

Ed

Bericht door Ed »

Ik denk niet dat de nadelen voor de ene groep insecten (bijen) groter is als de nadelen voor de andere groep. Zodra je daaromtrent bewijs hebt hoor ik het graag.

Het interesseert me niet wat anderen denken (in de zin van oordelend of veroordelend over mij), jij wel, dat moet jij weten. :wink:

Geen idee of dat minder efficient communiceert, lijkt me lastig om daar een gefundeerde uitspraak over te doen. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het zou wel eens op een heel andere manier efficienter kunnen zijn.

Tinus

Bericht door Tinus »

Ed schreef: Het interesseert me niet wat anderen denken (in de zin van oordelend of veroordelend over mij), jij wel, dat moet jij weten. :wink:
Dat komt behoorlijk egoistisch over, want als iemand zich aan jou irriteert is dat slechts zijn probleem?
Ed schreef: Geen idee of dat minder efficient communiceert, lijkt me lastig om daar een gefundeerde uitspraak over te doen. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het zou wel eens op een heel andere manier efficienter kunnen zijn.
Ik hoor graag van je hoe dan

Jeroen
Leefwijze: veganist

Bericht door Jeroen »

Je hebt gelijk Ed, eigenlijk zou de mens op z'n eigen akkers moeten poepen.

Plaats reactie