je weet wel zo'n uitklapbaar, en te slijpen geval.....
zie ook hier
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Dit vond ik ook, ik ben toen wel eens een body shop binnen gelopen en bracht het toen aan de orde. De dame achter de toonbar vertelde dat de oprichtster in een commissie zat om het dierproefvrije e.d verder binnen het concern uit te bouwen. Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van. Ik kan nu dezelfde vraag stellen nu ze overleden is. ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord.Marla schreef:Ik vind dat the Body Shop gewoon niet meer serieus te nemen is nu. Ja je bent tegen dierproeven maar als er maar genoeg geld geboden wordt is dat opeens niet meer zo belangrijk?
Je kunt er donder op zeggen dat alle 'aparte' methodieken zoals o.a. laseren op dieren getest worden. De methodiek is dermate ingrijpend dat een wetgever eisen stelt aan de ontwikkeling daarvan. Zodra een fabrikant kan aantonen dat het 'veilig' is mag er getest gaan worden op mensen.Tieske schreef:Nu we toch over scheren bezig zijn... zijn er hier ook meiden (of mannen wie weet) die hun benen / oksels / bikinilijn epileren?
En wat gebruik je hier dan voor? Toestelletje of hars oid?
Vroeger gebruikte ik "veet, cold strips", maar tja veet is niet bepaald diervriendelijk dus dat moet ik niet meer...
Maar zijn er dan vegan "strips" die dan ook echt effectief zijn? Want sommige dingen werken voor geen milimeter.
Misschien kan die hele zooi (scheermesjes, epileeraparaten en waxen) achterwege gelaten worden door een definitieve epilatie (van benen, oxels, bikinilijn, ...) maar hoe zit het daarmee? Werden deze methodes (laser) getest op dieren?
Wie weet er wat meer van?
Daniel schreef:waarom zo'n discussie
gewoon alle producten waar dieren voor gemarteld zijn boycotten!