koffie met melk of room

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Joop

Bericht door Joop »

Marla schreef:
Ze verwarmen de melk toch eerst? Zal daar dan wel mee te maken hebben, als ik sojamelk in mijn koffie doe dan verwarm ik dat ook eerst.
Op zich is het energiebewuster om met het mengen te wachten tot je koffie koud is. :roll:
Anna

Bericht door Anna »

ik heb eens een tip van provamel zelf gelezen waarin stond dat je sojamelk niet in al te hete koffie/thee ed. moet gooien, maar het eerst een beetje moet laten afkoelen, of de sojamelk verwarmen.
bij mij gaat het eigenlijk nooit mis.
sojaroom gaat ook, maar dat smaakt veel meer naar soja, vind ik zelf.
blauw

Bericht door blauw »

Goh, interessant. Ik gebruik oploskoffie, bio van Simon Levelt, en dat die ik dan in de kop met suiker en sojamelk en daar gooi ik dan kokend water op. Maar dat zou ik dus beter kunnen laten afkoelen en dan pas de sojamelk erbij. Vorige week was ik bij een vriendin in Duitsland en die had Duitse sojamelk voor me gehaald en zette een kopje senseo voor me en toen ging het ook niet schiften nu ik er bij nadenk...
Ik ga het proberen, bedankt voor de tips!
Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Er bestaat een veel simplistischer oplossing: drink je koffie in het gevolg zwart met suiker, met zoetjes, of desnoods zonder zoetstoffen, de gewenning volgt vanzelf.
IK deed eerst ook sojaroom in mijn koffie maar ik vond het pakje wel erg vlot leeg gaan, dus heb ik mezelf op den duur aangeleerd zwarte koffie te drinken met twee dikke scheppen suiker, en het gaat erin als limonade.
blauw

Bericht door blauw »

Ik heb al een aantal keren geprobeerd koffie zwart te drinken, maar na een poosje geef ik dat toch steeds weer op, want vind het echt niet lekker!
Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx »

Ik lust zowiezo geen koffie, alleen de white chocolate mocha latte met slagroom van de starbucks, en die is niet echt vegan te krijgen :lol:
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie »

Ik gebruik soyacuisine in de koffie, van provamel of alpro. Is 250ml verpakking denk ik, als je eerst een scheut soyacuisine in je tas doet en dan pas de koffie dan schift het niet. Ik heb ook al eens slagroom van soyatoo erbij gedaan, was ook lekker... maar weer hetzelfde: eerst een scheut in uw tas en dan pas de koffie. We hebben zo een senseo-apparaat en dan is het laagje even schuimend en romig als met melk.
Marla

Bericht door Marla »

Billie&Bollie schreef: Is 250ml verpakking denk ik, als je eerst een scheut soyacuisine in je tas doet en dan pas de koffie dan schift het niet.
Hehhehehe, duurde even voordat tot me doordrong dat dat gewoon belgisch is....

On topic, iemand zei dat je gewoon moet wennen aan zwarte koffie, daar ben ik het ook wel een beetje mee eens. Ik dronk eerst koffie met heel veel suiker maar heel vaak als mijn moeder het zette dan 'vergat' ze er suiker voor me bij te doen. Op een gegeven moment werd ik te lui om dan zelf nog eens suiker te gaan halen en nu drink ik al jaren zonder, ik vind het nieteens meer lekker met suiker.
blauw

Bericht door blauw »

Kan zijn, maar ik vind het echt niet te drinken, ik heb het weleens geprobeerd zonder, maar dan merkte ik alleen maar dat ik steeds minder koffie ging drinken omdat ik het niet lekker meer vond. Een beetje sojamelk kan geen kwaad volgens mij en suiker drink ik wel regelmatig zonder of ik doe er een heel klein beetje in, half theelepeltje. Het werkt iig, als ik de sojamelk later toevoeg dan schift het niet. Sojacuisine zou ik denk ik te romig vinden, dat vond ik van koffiemelk tov gewone melk in de koffie ook altijd.
jet
Moderator

Bericht door jet »

ik zocht laatst ook om koffiemelk voor mijn bezoek (ik gebruik het niet), kom ik Campina plantaardig tegen....
Dus ik denk 'nice!' , maar bij het bestuderen van de ingredientenlijst blijkt er stiekem caseine in te zitten, verdorie :(
Waarom staat er dan plantaardig op de buitenkant, zo proberen ze me er mooi in te luizen!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Plaats reactie