koffie met melk of room

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Gast

koffie met melk of room

Bericht door Gast »

Ben je gewend aan (surrogaat)koffie met melk of room? Probeer het eens met kokosnootextract. Het wordt verkocht in blik en staat in de supermarkt vaak bij de Indische gerechten.

Alleen jammer dat er conserveermiddel bij zit. Weet iemand kokosnootextract zonder conserveermiddel te vinden?
silent seadragon
Leefwijze: veganist

Bericht door silent seadragon »

Wat is er mis met good 'ol sojamelk in je koffie? Ik drink zelf zwart, maar het wordt hier af en toe weleens geschonken als er geen echte melk is. Even opkloppen maakt het extra mooi/lekker.
Gast

Bericht door Gast »

silent seadragon schreef:Wat is er mis met good 'ol sojamelk in je koffie?
Niets natuurlijk, als je dat lekker vindt en er niet allergisch voor bent.
blauw

Bericht door blauw »

Braaf heb ik gezocht en een topic gevonden waar ik mijn vraag kwijt kan.

Sojamelk gaat altijd zo schiften in de koffie, en dat vind ik niet zo lekker. Hier staat dus kokosspul als alternatief, iemand daar ervaring mee? Of misschien een ander alternatief?
Joop

Bericht door Joop »

blauw schreef:Braaf heb ik gezocht en een topic gevonden waar ik mijn vraag kwijt kan.

Sojamelk gaat altijd zo schiften in de koffie, en dat vind ik niet zo lekker. Hier staat dus kokosspul als alternatief, iemand daar ervaring mee? Of misschien een ander alternatief?
Er bestaat toch ook speciale soja koffie melk? Gaat die ook schiften?
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Ik lust zelf geen koffie, maar het lijkt me dat je koffie met kokosmelk een duidelijke kokossmaak krijgt, en ik vraag me af of dat nou zo lekker is. Misschien heeft iemand ervaring met havermelk ofzo? Ik weet niet of dat ook schift. Anders zou je sojacuisine kunnen proberen, dat schift niet, maar is wel vetter en duurder dan sojamelk natuurlijk.
Joop

Bericht door Joop »

Almond drink is ook best te doen in het bakkie, maar heeft wel iets smaak van zich zelf.
blauw

Bericht door blauw »

Speciale sojakoffiemelk? Dat heb ik nog nooit gezien... Zal mijn ogen eens goed open houden volgende keer bij de natuurwinkel. En amandelmelk kan ik natuurlijk ook proberen, maar die gaan geloof ik alleen per liter en als je dat dan alleen gebruikt voor af en toe een scheutje in de koffie dan duurt het misschien te lang voor dat het op is, want los vind ik het niet zo lekker, beetje te zoet.
Joop

Bericht door Joop »

blauw schreef:Speciale sojakoffiemelk? Dat heb ik nog nooit gezien... Zal mijn ogen eens goed open houden volgende keer bij de natuurwinkel. En amandelmelk kan ik natuurlijk ook proberen, maar die gaan geloof ik alleen per liter en als je dat dan alleen gebruikt voor af en toe een scheutje in de koffie dan duurt het misschien te lang voor dat het op is, want los vind ik het niet zo lekker, beetje te zoet.
Je kan er prima hot-coco van maken (paar schepjes Green&Blacks erbij), veeel lekerderderder dan met Sojamelk!!

Weet gelijk wat ik dit weekend ga drinken!!!
blauw

Bericht door blauw »

Ja, dat heb ik weleens geprobeerd nadat Kirsten in een topic had gezegd dat dat lekker was, maar dat vond ik zo lekker dat ik binnen no time die bus Green&Black's op had. I'm a chocolate junkie. Dus ik probeer mezelf in te houden en het niet weer te kopen ;)
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

blauw schreef:maar die gaan geloof ik alleen per liter en als je dat dan alleen gebruikt voor af en toe een scheutje in de koffie dan duurt het misschien te lang voor dat het op is
Misschien moet je dan de rest invriezen in van die ijsblokjeszakjes of -bakjes? Dan kun je het per portie uit de vriezer halen en de rest zo lang bewaren als je zelf wilt. Mits je een vriezer hebt natuurlijk.
blauw

Bericht door blauw »

Ah, dat is ook een goed idee. Ik heb wel een vriesvak, niet groot, maar wat almonddrink moet er wel in kunnen passen.
Joop

Bericht door Joop »

Kan dat?? :shock:
blauw

Bericht door blauw »

Waarom niet? Is vooral water toch?
Joop

Bericht door Joop »

blauw schreef:Waarom niet? Is vooral water toch?
Ja, was gewoon nooit zo in me opgekomen...
Marla

Bericht door Marla »

Volgens mij bestaat die speciale soja koffieroom niet meer.
Ik heb er eigenlijk nooit last van dat het gaat schiften (drink mijn koffie meestal zwart maar soms heb ik zin in cappuchino ofzo), misschien hangt het er ook wel vanaf welke sojamelk je gebruikt?
Nel

Bericht door Nel »

blauw schreef:Braaf heb ik gezocht en een topic gevonden waar ik mijn vraag kwijt kan.

Bij ons ging het ook schiften als we sojamelk erbij schonken.
Nu doen we eerst de sojamelk in de kop en daarna koffie zetten en dan de koffie erbij schenken.
Dit gaat beter.
Ik denk (misschien heb ik het mis) dat het met de temperatuurverschil te maken heeft.
Te koude sojamelk bij de hete koffie.
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Hoe doen ze het eigenlijk in de starbucks? daar schift t niet.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Joop

Bericht door Joop »

Kirsten schreef:Hoe doen ze het eigenlijk in de starbucks? daar schift t niet.
Misschien wat Nel zegt, temperatuurs verschil??
Marla

Bericht door Marla »

Kirsten schreef:Hoe doen ze het eigenlijk in de starbucks? daar schift t niet.
Ze verwarmen de melk toch eerst? Zal daar dan wel mee te maken hebben, als ik sojamelk in mijn koffie doe dan verwarm ik dat ook eerst.
Plaats reactie