deo

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Magda
Leefwijze: flexanist

Re: deo

Bericht door Magda »

Mijn dochter heeft ook vanalles geprobeerd, maar is nu tevereden over de rozen deo van Lavera. Helaas niet bij ons in de winkel te koop, maar wel bij Vega-Life.
Ik mag alle deo's opmaken die haar niet bevallen :? . Maakt niet uit, bij mij werkt alles wel, behalve als ik heel erg nerveus ben. Angstzweet ruikt niet lekker :oops:

Eef
Leefwijze: veganist

Bericht door Eef »

The Body Shop heeft vegan dierproefvrije deodorant met aluminium, voor wie (af en toe) wat sterkers nodig heeft.

@Fynnya: (een beetje laat, maar:)
Iherb.com heeft producten van Aubrey Organics

Brchj

Bericht door Brchj »

Welke deo is dat dan van de Body Shop?
Lieve Nugget! <3
Clover

Eef

Bericht door Eef »

Ik was nog in afwachting van de volledige lijst van The Body Shop, maar die heb ik nu gekregen, deze deo's zijn vegan (en dierproefvrij):

Aloe Anti-Perspirant Deodorant
For Men Maca Root Deodorant Stick
White Musk® Anti-Perspirant Deodorant
For Men Maca Root Deodorant Spray
White Musk For Men Anti-Perspirant Deodorant
White Musk Sport Anti-Perspirant Deodorant

Brchj

Bericht door Brchj »

Dank je voor de moeite, altijd goed om te weten!
Lieve Nugget! <3
Clover

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Eef schreef:@Fynnya: (een beetje laat, maar:)
Hihi, ik was helemaal verbaasd dat je dit tegen mij zei, ik had echt werkelijk geen idee waar je het over had, dus ik moest even opzoeken wat ik dan gezegd of gevraagd had (nee ik weet niet uit mijn hoofd wat ik 3 jaar geleden allemaal gezegd heb :mrgreen:).
Maar bedankt! (y) :)

Eef

Bericht door Eef »

Fynnya schreef:
Eef schreef:@Fynnya: (een beetje laat, maar:)
Hihi, ik was helemaal verbaasd dat je dit tegen mij zei, ik had echt werkelijk geen idee waar je het over had, dus ik moest even opzoeken wat ik dan gezegd of gevraagd had (nee ik weet niet uit mijn hoofd wat ik 3 jaar geleden allemaal gezegd heb :mrgreen:).
Maar bedankt! (y) :)
Wist je dat niet meer?! :shock: Wat vreemd 8)
Ik kwam jouw vraag toevallig tegen bij het zoeken en ik dacht laat ik die nog even beantwoorden :mrgreen:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Je hebt de Body Shop hier niet, dus ik ben er al heel lang niet geweest. Ik weet nog dat ze een lange tijd geleden de tekst op hun produkten veranderden van "not tested on animals" naar "against animal testing", omdat hun produkten niet zo dierproefvrij waren als zou moeten.
Hoe is die situatie nu? Is dat verbeterd?

Eef

Bericht door Eef »

Wanda schreef:Je hebt de Body Shop hier niet, dus ik ben er al heel lang niet geweest. Ik weet nog dat ze een lange tijd geleden de tekst op hun produkten veranderden van "not tested on animals" naar "against animal testing", omdat hun produkten niet zo dierproefvrij waren als zou moeten.
Hoe is die situatie nu? Is dat verbeterd?
Ze hebben ook een webshop.

The Body Shop zelf is dierproefvrij volgens proefdiervrij.nl en heeft het leaping bunny logo, welke naar mijn weten de hoogste standaard is tegen dierproeven. Maar daarbij staat wel het volgende vermeld:
Cruelty-free subsidiary of parent company that does not comply with the Leaping Bunny Standard
Dat is dus niet ideaal, maar dit was meest dierproefvrije optie van deo met aluminium die ik kon vinden.
Ze gebruiken ook fair trade ingredienten en al hun producten zijn in ieder geval minstens vegetarisch.
Wij gebruiken normaal natuurlijke deodorant, maar af en toe - vooral met dit weer van boven de 30C - is dat niet voldoende.

lani

Bericht door lani »

ik gebruik deze op het moment .. ik ruik niks, precies goed! :D

jet
Moderator

Bericht door jet »

Die Urtekram crystal deo die Lani noemt heb ik wel eens gebruikt, maar voor mij werkt ie niet..... (Na een paar uur werk ruik ik mezelf, en nog een uur later ruikt mijn omgeving mij ook..... :( )
Ik heb een tijd lang de Lavera spuit-deo gebruikt met Sandalwood luchtje (oid), en die helpen al iets beter.
Ben nog steeds op zoek naar de roller die mij gedurende mn werk de hele tijd stinkloos houdt.... (ik had er eentje gevonden, maar die bleek niet vegan te zijn :( )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

avossy

Bericht door avossy »

De Urtekram chrystal deo werkt voor mij inderdaad ook niet dus ik zal van de week eens bij ekoplaza kijken wat ze verder nog hebben. Ik vond de spuit deo van Lavera ook niet echt wat en volgens mij verkopen ze die hier ook niet meer. Over het algemeen heb ik wel liever een spuit deo ipv een roller.

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 »

Ik vind de deo's van Speick wel goed en verder Lavera basic sensitive. Weleda heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik niks.

vegamike

Bericht door vegamike »

Ik gebruik deze https://www.google.nl/search?q=alverde+ ... B250%3B250

Ben er erg tevreden over. Ze hebben ook spray deo's van alverde, die zijn ook wel oké, maar ik rol liever :D
Je moet er wel voor naar Duitsland, misschien voor de mensen die naar de vegan street day gaan...

jet
Moderator

Bericht door jet »

vegamike: houdt die deo je ook echt lang fris als je lichamelijk werk verzet?
Mijn ervaring met de meeste 'milde' deo's is dat ze zo mild zijn dat ze niks doen :mrgreen: en dat je na een paar uur je eigen zweet er dwars doorheen ruikt (of nog erger, alleen nog maar dàt ruikt....)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

vegamike

Bericht door vegamike »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n hevige zweter ben, ruik mezelf nooit na het sporten bijvoorbeeld. Ik zou de deo gewoon proberen als je toevallig in Duitsland bent want hij is erg goedkoop, rond twee euro geloof ik.

Plaats reactie