Snoepsnacklijst

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Izmar

Snoepsnacklijst

Bericht door Izmar »

Weet je wat mij wel handig lijkt ? Een overzicht van snoep, snack, ijs en andere lekkernijen die je in de meeste supermarkten wel kan krijgen.

Misschien is 't een goed idee om een zo compleet mogelijke lijst te maken met alleen maar produktnamen. En daar mogen best alle produkten tussen staan die je via ZOEKEN kan vinden op de NVV site.

Dus, in de veronderstelling dat deze lijst er nog niet is, maak ik hier een aanzet:

Venco schoolkrijt
Samo chips naturel
Samo chips paprika
Euroshopper chips naturel
Ola Raket

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Snoep

Bericht door Marcello »

Zie:
http://www.vegetariers.nl/index.html?/snoep.html

(zelfs bijenwas staat vermeld!)

Izmar

Ziet er goed uit Marcello

Bericht door Izmar »

... maar die lijst is nog niet vegan proof. Ik denk dat ik alle produkten die daar wel vegan van zijn even op een rijtje ga zetten.

Nu nog zo'n lijst van alle chips, zoutjes, desnoods pizzas, diepvriesshit, weet ik wat allemaal =]

Izmar

Lijst Marcello

Bericht door Izmar »

Hee Marcello, volgens mij is die lijst niet 100% betrouwbaar. Ik was toch echt onder de veronderstelling dat Venco schoolkrijt vega is, maar op die lijst staat dat er gelatine in zit...

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia »

Croky paprika thai style, Croky wild paprika, Croky bolognese, Croky pepper. Borrelnootjes Euroshopper. Wokkels paprika (wokkels naturel niet).
(uit Gezond Idee)

Lange Jan's van een bepaald merk wat ze bij AH verkopen (weet het niet uit mijn hoofd).
Salmialsnoepjes van Rob's Drop.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

NVB-lijst snoep

Bericht door Marcello »

Izmar schreef:Hee Marcello, volgens mij is die lijst niet 100% betrouwbaar. ...
Geen enkele lijst is betrouwbaar, al is het maar om de simpele reden dat de heren en dames fabrikanten konstant dingen wijzigen. Je moet dus blijven opletten. Ik weet echter dat de lijst van de NVB met veel zorg is samengesteld en dat deze door de vermelding van bijenwas en e-nummers ook heel goed door ons als referentie gebruikt kan worden. Je moet echter altijd even de ingrediënten op de verpakking nalopen. :roll:

Barbie

Bericht door Barbie »

Raket ijsjes van Ola zijn volgens mij niet vegan.
Ik geloof dat E161b erin zit.

Gast

Re: Snoepsnacklijst

Bericht door Gast »

Ik zag gisteren bij Dirk een soort chips van linzen van Patak. Er stond zelfs specifiek op de verpakking dat ze geschikt zijn voor veganisten.

M.i. zijn ze veel te vet en veel te zout, dus voor niemand geschikt.

fief
Contacteer:

Re: Snoepsnacklijst

Bericht door fief »

Anonymous schreef:Ik zag gisteren bij Dirk een soort chips van linzen van Patak. Er stond zelfs specifiek op de verpakking dat ze geschikt zijn voor veganisten.

M.i. zijn ze veel te vet en veel te zout, dus voor niemand geschikt.
ach, ik ging een keer naar de dokter met als klacht dat ik vaak duizelig was, het advies dat ik kreeg was drop en chips eten omdat drop en zout de bloeddruk verhogen :lol:
veel zout is dus niet voor iedereen slecht

Tinus

Bericht door Tinus »

als klein jongetje plaste ik regelmatig in bed :oops: en moest toen van de dokter meer chips eten, en dat hielp! Dus voor iedereen die graag chips eet, maar dat eigenlijk niet mag (van zichzelf).....je weet wat je nu moet doen!

VEMP

Bericht door VEMP »

Iemand al vegan borrelnootjes gevonden?

xTiMx
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

hey die Anta-flu hoestsnoepjes zyn ook vegan of niet?
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

VEMP schreef:Iemand al vegan borrelnootjes gevonden?
ehm...volgens mij zit daar altijd iets van kaaspoeder in ofzo toch?
Nee nog niet iets tegengekomen.

Ik zoek ook nog wel iets van 'hete' pinda's. Dus die lekker pittig zijn. Katjan Pedis heten ze weleens enzo, maar dat zat meestal eipoeder in.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Vemp, in die lijst die je me laatst stuurde (uit Gezond Idee) staat dat Euroshopper borrelnootjes vegan zijn :)

xTiMx
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

DeNatuur.NL schreef:

Ik zoek ook nog wel iets van 'hete' pinda's. Dus die lekker pittig zijn. Katjan Pedis heten ze weleens enzo, maar dat zat meestal eipoeder in.
hmm... hey, (hoe)staat dat vermeldt by de ingredienten?
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

xTiMx schreef:
DeNatuur.NL schreef:

hmm... hey, (hoe)staat dat vermeldt by de ingredienten?
ehm gewoon eipoeder.. en in andere zit er weer enummers in...

VEMP

Bericht door VEMP »

Apraxia schreef:Vemp, in die lijst die je me laatst stuurde (uit Gezond Idee) staat dat Euroshopper borrelnootjes vegan zijn :)
HAHA! Niet goed opgelet! Dank je!

Gast

Bericht door Gast »

als klein jongetje plaste ik regelmatig in bed en moest toen van de dokter meer chips eten, en dat hielp! Dus voor iedereen die graag chips eet, maar dat eigenlijk niet mag (van zichzelf).....je weet wat je nu moet doen!
Ik vrees dat ik je een beetje uit je droom moet halen. De reden dat je chips moest eten, lag wsl aan het feit dat het relatief hoog zout gehalte in zout ships (en dus niet in paprika, pickles, ...) ervoor zorgt dat je lichaam minder water uitscheidt (en dat je dus minder urine produceert). Het zal dus enkel zout chips zijn dat je hierbij kan helpen ...

fief
Contacteer:

Bericht door fief »

in paprika chips zit volgens mij ook een erg veel zout

Tinus

Bericht door Tinus »

Anonymous schreef: Ik vrees dat ik je een beetje uit je droom moet halen. De reden dat je chips moest eten, lag wsl aan het feit dat het relatief hoog zout gehalte in zout ships (en dus niet in paprika, pickles, ...) ervoor zorgt dat je lichaam minder water uitscheidt (en dat je dus minder urine produceert). Het zal dus enkel zout chips zijn dat je hierbij kan helpen ...
Ik weet inderdaad dat het zout de reden was, maar er zit in de meeste 'zoutjes' toch wel veel zout neem ik aan. Maar dat was ook als reactie op wat Fief zei, dat niet voor iedereen zout slecht is

Plaats reactie