Vegan zonnebrand?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla

Vegan zonnebrand?

Bericht door Marla »

Hoi,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een goede zonnebrandcreme die vegan is en niet getest op dieren ( en het liefste niet te duur). Bijna overal zit wel bijenwas of lanoline in, en in de Tuinen van Amsterdam durfden ze niet met zekerheid te zeggen of de NO-AD producten vrij van dierlijke producten zijn,dus weet iemand voor mij een merk?

Mariëlle

Re: Vegan zonnebrand?

Bericht door Mariëlle »

Die van de Trekpleisters zijn vegan, en proefdiervrij. Goedkoop, en fijn in het gebruik. In alle soorten en maten.

Ronald

Bericht door Ronald »

Probeer het eens bij proefdier vrij. Zijhebben een boekje waarin ook staat of het product geschikt is voor veganisten.
Ik dacht dat het eigen merk van trekpleister vegan/proefdiervrij is (maar check het even)

Suzan Greijdanus

Bericht door Suzan Greijdanus »

In het laatste nummer van Gezond Idee! was op blz 20 te lezen dat de Bodyshop diverse vega zonnebrandcrèmes en aftersuns heeft en zelfs een vega 'bruin zonder zon'. Leest niemand Gezond Idee! meer? :-(

yessica

Bericht door yessica »

Dat ga ik morgen meteen eens checken bij de Body Shop, want ik dacht dat de zonnebrand wel vega, maar niet vegan was.

Dick

Bericht door Dick »

Is vegan, ik ben net bij de body shop in Rotterdam geweest.(zondag's geopend)

Marla

Bericht door Marla »

Ik hoorde ook dat die van de bodyshop vegan is maar die is zo duur en ik ga naar de Ned. Antillen dus ik ga veel nodig hebben.
Ik ben wederom naar de tuinen gegaan,er was een heel aardig meisje die de fabrikanten op ging bellen alleen bij E-line wisten ze het zelf nieteens en bij NO-AD werd er niet opgenomen. In de tussentijd heb ik bij de kruidvat een fles gekocht,erg goedkoop en volgens de proefdiervrij gids is die vegan. Ik vertrouw het produkt alleen niet helemaal( of het wel echt werkt) en ik heb NO-AD gemaild. Net bericht terug gekregen dat er in sommige produkten nog dierlijk collageen zit maar dat ze bezig zijn om dat weg te werken,overige produkten zijn wel vegan en dat is dus een heel goed merk en iet al te duur!

xmx
Leefwijze: veganist

Bericht door xmx »

hoi, het is weer mooi weer en de zomer komt dichter bij. Vandaar dat ik deze oproep plaats.
Weet iemand of die van de trekpleister nog steeds vegan is en pdv?

xmx

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Edelweiss zonnebrandcreme van Weleda is iig wel vegan. Voor de rest weet ik het niet.
Maar je kan je natuurlijk ook gewoon insmeren met olijfolie, dat helpt ook.

Marla

Bericht door Marla »

Jasmijn schreef: Maar je kan je natuurlijk ook gewoon insmeren met olijfolie, dat helpt ook.
Hmm, dat helpt misschien wel tegen uitdrogen maar verder is het een heel slecht idee om dat te doen, er zit totaal geen UV-bescherming in. Olie kun je eigenlijk alleen gebruiken als je een goede huid hebt (die snel bruin wordt en nooit verbrand) maar dan ben je nog steeds niet tegen huidkanker beschermd.

Ik gebruik tegenwoordig die van Nivea. Ik heb diverse andere dingen geprobeerd maar ik heb heel snel last van zonne-allergie en bij Nivea heb ik dat tot nu toe nog nooit gehad.

xmx

Bericht door xmx »

haha... olijfolie lijkt mij zeker geschikt voor te bakken. Maar ik heb liever iets waar ik niet van ga bakken. Afgelopen jaren in australie kon je gewoon in de supermarkt de goedkoopste zonnebrand nemen en die was vegan en proefdiervrij.
Maar weer terug in nederland weet ik het ff niet. Die nivea is die dan vegan, ik dacht altijd van niet.

Marla

Bericht door Marla »

Ja die van Nivea is wel vegan. Ik zou zelf wel liever bijv. die van lavera willen gebruiken omdat ik dat gewoon een fijner bedrijf vind, maar ik vind hun zonnebrand echt verschrikkelijk.
Ik heb meestal een hoge factor (35 of hoger) en eigenlijk is die van nivea de enige waarbij je niet enorm wit bent na het smeren. Ik had toevallig in Australie een andere gekocht die biologisch was maar als ik dan ging zwemmen dan zag ik eruit alsof ik mezelf helemaal met witte schmink had ingesmeerd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Heb zelf vorige keren vooral http://www.yaoh.co.uk/hemp-sun-block.html" target="_blank gebruikt of die van trekpleister. Neem aan dat die laatste nog steeds vegan is. Moet zelf een erg hoge factor gebruiken.

xmx

Bericht door xmx »

Ok bedankt.

Ik heb het kruidvat en trekpleister maar een bericht gestuurd. Dus maar afwachten wat ze schrijven. Ingredienten op voeding is nog wel te begrijpen maar op dit soort producten is het wel ingewikkeld.

xmx

Bericht door xmx »

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.

"hartelijk dank voor uw email

de zonnebrandproducten (sunmilk) van trekpleister zijn vrij van dierlijke bestanddelen en derhalve geschikt voor veganisten.
"
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Corien Kamaci
Medewerker Service Center Trekpleister Nederland
Website: http://www.trekpleister.nl" target="_blank" target="_blank
Ik ga er dan van uit dat het wel goed zit. Makkelijk verkrijgbaar en niet duur....

lena

Bericht door lena »

Bedankt! Heb je gevraagd naar "dierlijke producten", of heb je gespecificeerd wat dierlijk is (Melk, honing, bijenwas, wolvet etc.)? In mijn ervaring denken sommige mensen bij "dierlijke producten" alleen aan vlees. Zie ook de "geheel plantaardige" vleesvervangers waar ei in zit...

xmx

Bericht door xmx »

ik heb gevraagd of er dierlijke produkten en dierlijke bijprodukten in zaten. Neem aan dat ze dat dan begrijpen. Maar mss zelf nog ff de inhoud checken... of nog een mailtje sturen en als meerdere mensen het doen gaan ze er wat serieuzer mee om. Want soms zeggen ze al snel dat het ok is.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Iemand een idee hoe het zit met die van hema eigen merk?

marjan

Bericht door marjan »

mailtje sturen naar de Hema?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

xmx schreef:ik heb gevraagd of er dierlijke produkten en dierlijke bijprodukten in zaten. Neem aan dat ze dat dan begrijpen. Maar mss zelf nog ff de inhoud checken... of nog een mailtje sturen en als meerdere mensen het doen gaan ze er wat serieuzer mee om. Want soms zeggen ze al snel dat het ok is.
Gaat het hier om Trekpleister Sunmilk huismerk die vegan is?
Ik ga voor de vakantie ook maar eens zonnebrandspul kopen. Voorgaande jaren werd het 'Edelweiss' van Lavera, omdat ik daarvan zeker wist dat die vegan is en het spullie bovendien bio is en wat minder commercieel dan de meeste andere bedrijven.

Plaats reactie