shampoo / tandpasta

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

xTiMx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door xTiMx »

dat de Hema proefdiervrij is, wist ik. staat geloof ik ook in de cosmeticagids (waar niet alle cosmetica in staat). maar of dan de ingredienten vegan zijn nog weer een vraag.
I ain't no god damn son of a bitch. You better think about it, baby!

Billie

Bericht door Billie »

Ik weet zeker wel eens gehoord te hebben dat er in glimmende lippenstiften enzo van de Hema (en ook andere merken) gemalen vissenschubbetjes zitten. Eet smakelijk!
Verdiepende vegetarier/veganist

Framboos

Bericht door Framboos »

Hmm, ik heb gehoord dat er in de lippenstiften placenta zit...

Billie

Bericht door Billie »

Mm, vissenschubben voor het glimmen hebben nog nut, maar placenta?

vegalan

Bericht door vegalan »

Billie schreef:Mm, vissenschubben voor het glimmen hebben nog nut, maar placenta?
Heeft placenta geen nut? :lol:

Gast

Bericht door Gast »

Framboos schreef:Hmm, ik heb gehoord dat er in de lippenstiften placenta zit...
Klopt, maar die lippenstift is alleen voor kutte-koppen! :lol:

Billie

Bericht door Billie »

vegalan schreef:
Billie schreef:Mm, vissenschubben voor het glimmen hebben nog nut, maar placenta?
Heeft placenta geen nut? :lol:
In lippenstift? Hoogstens om mensen af te schrikken om het te gebruiken. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik dat van die vissenschubben nog wel wil geloven, maar dat placenta verhaal doet een beetje broodje-aap-achtig aan, omdat ik niet inzie welk nut het heeft. Maar ja, dat zie ik ook niet in van weipoeder in koekjes. Da's volgens mij alleen omdat er een overschot is omdat er teveel kaas geproduceerd wordt!

Framboos

Bericht door Framboos »

Zoek maar eens op placenta en lippenstift met google...

En ik zeg ook niet dat IK er het nut van inzie :wink:

Zag trouwens wel dat het voor nog meer dingen gebruikt kan worden...bah!

Jan

Bericht door Jan »

Nee, want dat is in europa vanaf 2012 pas verboden. Dus in frankrijk en zo zal het nog wel anders zijn denk ik.
In Nederland en Frankrijk gelden dezelfde regels op dit punt (Beiden zitten in de EU), echter Frankrijk heeft een tijd geprobeerd onder de Europese cosmeticarichtlijn uit te komen. Dat is niet gelukt dus gelden er nu dezelfde regels als in bijvoorbeeld Nederland. Frankrijk heeft een sterk innovatieve cosmeticaindustrie, dus is het daar lucratiever dierproeven te blijven gebruiken: er moet veel onderzocht worden en dierproeven geven sneller een duidelijk resultaat.

De kans dat je dure Franse cosmetica aantreft in de standaardcosmetica van Hema, Kruidvat etc is minimaal.

Gebruik dus in elk geval geen cosmetica van de grote Franse merken als l'Oreal en Vichy.

De Nederlandse cosmeticafabrikanten maken vrijwel alleen standaard cosmetica waarvoor dierproeven niet toegestaan zijn omdat we allang weten wat het effect van deze producten is.

Overigens zijn er na 2009 nog maar een paar soorten cosmetica dierproeven toegestaan en is het na 2012 inderdaad helemaal einde.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Framboos schreef:Zoek maar eens op placenta en lippenstift met google...
uh... dan komt dit topic bovenaan in de resultaten :D

een of andere pipo

Bericht door een of andere pipo »

Ontdekte dat ze bij het Kruidvat douchedinges hebben van 'Original Source'. Superchill merk met vegan keurmerk. Overigens heeft Thomas Green in Amsterdam (http://www.thomasgreens.com/holland/) ook hun shampoo.

http://www.originalsource.co.uk/

blauw

Bericht door blauw »

Ik ben verslaafd aan die douchegel! Ze hebben ze trouwens ook bij de Etos. De mint/tea tree variant ruikt zo lekker en je wordt er goed wakker van 's morgens.
Toen ik in Engeland was een poosje terug kon ik nergens de shampoo vinden, dus thanx voor de tip! Was toch van plan volgende week naar A'dam ta gaan, dus dan zal ik daar ook even langsgaan.
8)

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Original source

Bericht door Wildflower »

Ja, bedankt voor de tip! Ik neem aan dat het ook wel een beetje betaalbaar is gezien het bij het Kruidvat wordt verkocht; dat is super want die spullen van Lush zijn duur zeg! (maar wel heerlijk :wink: )

blauw

Bericht door blauw »

Slechts ?2,49 meen ik me te herinneren, en het is gemaakt met natuurlijke essentiele olie?n. Lush vind ik indd erg prijzig...

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Original source

Bericht door Wildflower »

Nou, dat is idd een koopje! :cheerie:

Marla

Bericht door Marla »

Ah die had ik ook in engeland gekocht, goed nieuws dat ze die nu hier ook verkopen!

ingenting

Bericht door ingenting »

Beter :D

Die heb ik nl. ook in Engeland gekocht..the amandel/kokos variatie.
Ga vandaag maar even de stad in om te kijken of ze het hier ook hebben.
La maquereau des petits g?teaux (h)

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik sleep de Lavendel-tea tree douchegel en de mint-tea tree shampoo en conditioner altijd mee uit Londen.

blauw

Bericht door blauw »

Bij de Etos en Kruidvat hebben ze volgens mij de douchegels Mint/Tea Trea, Almond/Coconut, Tea Tree/Lemon en Lime, dus niet Lavender/Tea Tree.
Ik zag dat er ook een Thomas Green hier in Den Haag zit, dus daar zal ik zo eens even heenfietsen om te kijken wat ze daar hebben.
I'll be back
:P

barbara

Bericht door barbara »

Bij Vega-Life postorderbedrijf nu ook van het merk Lavera en Ethical wares, met vegan keurmerk, verschillende douchegels, shampoo, conditioners, bodylotions en tandpasta.

Plaats reactie