Vegan gerechten bij hotels

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
PetravLieuw
Leefwijze: vegetarier

Vegan gerechten bij hotels

Bericht door PetravLieuw » ma mei 07, 2018 11:12

Dag leden,

Binnenkort ga ik uit eten met de gehele familie ter ere van het 65 jarig huwelijk van de grootouders, alleen ik ben al een tijdje vegan. Dit bevalt supergoed. En ik wil het ook volhouden. Volgens mij hebben hotels niet altijd (veel) vegan gerechten op het menu staan. Dus nu is mijn vraag, hebben jullie aanraders wat ik kan bestellen? :-D

Bedankt alvast.

Morality
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Vegan gerechten bij hotels

Bericht door Morality » di mei 08, 2018 16:18

:welcome: Petra,

Alvast gefeliciteerd met het 65 jarig huwelijk van de grootouders!

Hoeveel mogelijk is zal sterk per hotel verschillen, maar ik denk dat er meestal wel iets veganistisch gemaakt kan worden. Mogelijk kan je van tevoren aan het hotel aangeven dat je veganist bent, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Je kunt ook op het menu kijken wat eenvoudig veganistisch gemaakt kan worden (bijvoorbeeld door de groenten van het ene gerecht met de aardappelen van het andere gerecht te combineren en het vlees weg te laten). Je kunt tevens vragen welke olie/boter ze gebruiken. Online kan je de menu's van veganistische hotels opzoeken om ideeën op te doen. Zelf kies ik meestal iets heel eenvoudigs als ik uit eten ga, maar sommige koks kunnen iets heel lekkers verzinnen als je van tevoren je allergie, dieet of iets dergelijks aangeeft.

Truus
Leefwijze: veganist

Bericht door Truus » vr mei 11, 2018 17:29

Ik neem altijd een kop kruidenthee en een stuk ongeschild fruit. Dat laatste hebben ze trouwens vaak niet.

PetravLieuw
Leefwijze: vegetarier

Bericht door PetravLieuw » di mei 22, 2018 10:13

Morality schreef:
di mei 08, 2018 16:18
:welcome: Petra,

Alvast gefeliciteerd met het 65 jarig huwelijk van de grootouders!

Hoeveel mogelijk is zal sterk per hotel verschillen, maar ik denk dat er meestal wel iets veganistisch gemaakt kan worden. Mogelijk kan je van tevoren aan het hotel aangeven dat je veganist bent, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Je kunt ook op het menu kijken wat eenvoudig veganistisch gemaakt kan worden (bijvoorbeeld door de groenten van het ene gerecht met de aardappelen van het andere gerecht te combineren en het vlees weg te laten). Je kunt tevens vragen welke olie/boter ze gebruiken. Online kan je de menu's van veganistische hotels opzoeken om ideeën op te doen. Zelf kies ik meestal iets heel eenvoudigs als ik uit eten ga, maar sommige koks kunnen iets heel lekkers verzinnen als je van tevoren je allergie, dieet of iets dergelijks aangeeft.

Dankjewel! Het zal vast een mooi feest worden.

Beiden bedankt voor de tips in ieder geval! :)

:govegan:

Plaats reactie